Eens genieten van deze zondag.

Dit gebouw spotte ik deze middag in Kortrijk.
Volgens mij moet dit in een vorig leven een tramstation geweest zijn.
Of ik het juist heb weet ik niet, maar ik vind het wel mooi.

https://flic.kr/p/G74GGA

Verder heb ik niet veel uitgespookt vandaag.
Deze namiddag op de koffie bij Grote Muis samen met Daan haar klusjesman die je niet mag verwarren met de beruchte klusjesman van deze blog. Gezellig samen in de zon herinneringen ophalen die hier de afgelopen jaren ook gelogd werden.
Ondertussen lag Kleine Muis languit op de bank terwijl uit de TV de hits en clips van John Terra en Will Tura galmden, nu en dan overstemd door het meebrullende kind.

Verder niets dan rust dus.

Geniet ook maar van deze mooie dag(en).
Binnen zitten kunnen we nog meer dan genoeg.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

De terugkeer van de beruchte klusjesman.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Zaterdagmorgen zie ik dat een oude bekende me heeft proberen te bellen.
Het is al een tijdje geleden dat ik nog wat van hem vernomen heb.
Nieuwsgierig bel ik hem terug.

Hij is in geldnood en vraagt of hij mag komen klussen.
Er zijn inderdaad wel enkele dingen waarbij ik wat hulp kan gebruiken.
“Ik kom er aan” roept hij tevreden in mijn oor.
“Ik ga wel eerst de dochter ophalen en dan boodschappen doen met mijn moeder” pruttel ik tegen.
“Geen probleem dan houd ik me wel met je vrouw bezig”.
Gerustgesteld stap ik in de auto.

Wanneer ik terug ben zie ik nergens zijn auto.
Greet weet te zeggen dat hij enkele spullen is gaan kopen die hij blijkbaar nodig heeft om in de badkamer te knutselen.

Ik heb beloofd iets te regelen voor de Muizen en Kleine Mama.
Kleine Mama heeft een nieuws product gebruikt om zonder…

View original post 231 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 5 reacties

Verder nieuws?

Greet schrijft

Er is inderdaad nieuws over de dochter, er zou een verwijzing overwogen worden.
Wel, eerst zien en dan geloven.
ik zou het mss vergeten, ook met mijn schouderpijn- bewegen gaat beter.

Zelf zou ik nog iets willen schrijven over autisme, nl onze zoon.
Ja, intelligent, en Asperger, en als alles goed gaat afstuderen eind juni. Goed voor zijn zus een dierenvriend, hij zorgt echt wel voor konijn en cavia, mss te veel zelfs.

Ik kan niet voor hem spreken absoluut niet. Het feit dat hij van zijn kamer naar beneden komt omdat hij zich daar nu niet kan concentreren ivm zijn eindwerk.??
Echt waar  bij vader aan de computer of moeder die met radio, of zo lawaai maken.

Soit, dochter, dochter/zus nu derde week opgenomen, en ik kan echt spreken voor alle drie dat het thuis rustiger is.2 weken, dat we alle drie lichamelijk niet goed waren.

En alles kan opgelost worden zeker?

EEN DING dochter kan echt niet thuis leven zolang ze is zoals ze nu is. Ja, weer een moeilijk woord, is ze nog psychotisch, is ze nog bi-polair, is ze gewoon echt depressief??. Eerlijk waar wij weten het niet omdat niemand nog ons gecontacteerd heeft en of geantwoord heeft

mvg

Greet

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

Hoe het hier de afgelopen dagen er aan toeging.

https://flic.kr/p/Fz6sr7

Onze dochter verblijft nog steeds in het ziekenhuis.
De dokter is gisteren bij haar geweest. Er werd langs de neus weg gesproken over verdere behandeling elders, maar wat of waar weten we nog niet. Hopelijk weten we het weldra.

Iedere dag ben ik rond 17 u bij haar. Samen gaan we dan naar het cafetaria van het ziekenhuis waar de buurvrouw van de Muizen werkt als kok. De wereld is nu eenmaal klein. Gisteren bleven we op haar kamer daar ze bezoek had van een vriendin die ze nog kent van de dansschool vorig jaar. Dat meisje studeert nu aan de unief van Gent. Twee totaal verschillende werelden en toch goede maatjes.

Vandaag ben ik op controle geweest bij de Uroloog. De ingreep van eind februari heeft goede resultaten opgeleverd. Voorlopig hoef ik niet meer terug. Oef !

Dit was het dus in een notendop.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 20 reacties

Nonkel Juul en de duiveluitdrijving.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Het huis van nonkel Juul is enkele dagen geleden ontploft. Waarschijnlijk een terroristische aanslag. Die pruimtabak zal de arabieren nog steeds zwaar op de maag liggen. Garde Punaize en zijn roodharige medewerker Jeanne Darm bewaken het puin met inbegrip de kapotte koekoeksklok. Nonkel Juul en Tante Martha hebben van de gemeente voorlopig onderdak gekregen in een container van den Openbare Onderstand. Deze werd vanmorgen geleverd ende geplaatst achteraan het gazon. Ook de koekoek heeft een klok in bruikleen gekregen zodat hij naar hartlust “koekoek” kan roepen. De werkmannen van de gemeente zijnde Abdel, Achmed en Mustafa zullen het kapotte huis zo rap mogelijk herstellen. Dit kan dus nog jaren duren. Tante Martha is net bezig haar Onzenlievevrouwenbeeldjes een plaats te geven als er op de deur geklopt wordt.

Tante Martha : wie kan dat nu zijn ? Verwacht jij iemand Juul ?
Nonkel Juul : Neen en niets kopen aan…

View original post 595 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 2 reacties

Een rustig lente weekend.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Zaterdag even na de middag bel ik aan bij Grote Muis.
Ze heeft enkele vuilniszakken nodig. Of ik die haar kan bezorgen.
Vlug enkele zakken van de rol gescheurd en hier ben ik dan.
Terwijl ik op de bank naar de televisie kijk zet ze koffie.
Een gebakje heeft ze voor me achtergehouden.
Kleine Muis is met buurmeisje naar het speelpleintje getrokken.
Wel zo rustig want Grote Muis voelt zich niet zo lekker.

We zien Kleine Muis op het pas aangelegd wegeltje in de tuin lopen.
Haar vriendinnetje doet hetzelfde maar dan in haar eigen tuin.
De mama’s komen zowat tegelijkertijd naar buiten.
Beide dochters hebben dorst.
Nadat ze er weer vandoor zijn praat ik nog even met de buurvrouw.
Een leuke babbelaar die me over haar scheiding en de verkoop van de frituur die ze tot voor kort uitbaatte.
Daar kwamen heel wat gasten die ik ken.

Grote Muis…

View original post 523 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 6 reacties

Morgen wereldautismedag

Greet schrijft
Titel is iets wat ik al jaren weet.

Autisme is echt niet alleen kommer en kwel
Oma belde er nog over: er wordt aandacht aan besteedt op radio en tv.
Goed, echt goed, voorlichting kan er niet genoeg zijn.

Het stadium van voorlichting en getuigenissen zijn wij al lang voorbij.
Hoe verschillend personen met een ASS-spectrum kunnen zijn, wel kijk hier in het gezin.

De dochter, er is meer aan de hand dan alleen autisme. Zopas weten we dat ze zeker nog een 3de week blijft.

De zoon, daarentegen, oke het was heel erg moeilijk voor ons tussen zijn 10 en 14de jaar.
Of het voor hemzelf ooit moeilijk geweest is om het te aanvaarden, geen idee. De privacy voor zijn gevoelens zijn altijd heilig geweest, voor hem, voor ons. Hem met rust laten was en is een norm.

Is het daarom dat hij wat losser wordt? In elk geval tegen mij vanmiddag gezegd dat hij geen zo’n moeilijkheid heeft met het feit dat hij Ass heeft.

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , | 18 reacties

Hoe nu verder?

Greet schrijft.

Na het niet-gelukt weekend om thuis te zijn kunnen we alleen maar hopen dat sommige professionelen hun woord houden en dat er echt werk wordt gemaakt van alle opties die open liggen, en dat zijn er drie voor ik zover kan bijhouden, om dochter niet meer full-time thuis te hebben.

Een mens, drie mensen, eigenlijk wordt er zich pijnlijk van bewust hoe rustig het is zonder haar. Van mensen uit de onmiddellijke omgeving horen wij alleen maar: ja het is heel lastig zeker, en we leven met jullie mee. Haja.

Ik kan spreken voor Sus en mezelf, als ouders, neen wij willen haar niet meer full-time thuis, omdat anders ook wij een keer mogen afgevoerd worden.De constante spanning waarin je leeft… Voor de zoon kan ik het niet zeggen, maar je ziet en merkt aan alles dat hij niet voor niets samen met ons in een zak is gevallen nu ze er niet is. Kwam nog aan mij vragen: ik moet haar toch niet bezoeken in het ziekenhuis? Neen hij moet niet.

Een woord wil ik hier niet uitspreken: maar ze moet onder constante controle staan, want een gevaar is ze, voor zichzelf eerst en eventueel voor anderen, want dat gedrag heeft ze genoeg vertoond, de laatste maanden.

Ja het is zwaar, maar het zwaarst van al moet het nog voor haar zijn.

t Is te hopen dat er volgende week wat uit de bus komt, en dat ze door haar gedrag voorrang krijgt op allerlei wachtlijsten.

mvg
Greet

Geplaatst in autisme, Uncategorized | 14 reacties

Op de koffie.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het is Paaszondag omstreeks 13 u 30.Ik stop voor het huis van Kleine Mama.Grote Baas,  haar dochtertjes is bij de papa tot volgende zondag.Nu ze toch alleen thuis zit heeft Grote Muis haar eens uitgenodigd in haar nieuwe huis.

Een sterke parfumgeur komt me tegemoet als ze in de deuropening verschijnt.Ze is op haar paasbest.Terwijl ik wacht in de living neemt ze een fles  uit de koelkast en stopt die in een tas. Enkele minuten zijn we op weg naar Grote Muis. Tijdens de rit vertelt ze dat ze weer eens hommeles heeft met haar ex, de vader van haar dochter dus. Het is een nogal verwarrend klinkend verhaal en mij interesseert het niet zo. “Je weet toch dat ik een goede moeder voor mijn kind ben? Ik mag dan wel eens een glaasje drinken, mijn dochter heeft niets tekort.” Ik knik en geef haar…

View original post 626 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

De wraak van de heksen.

Nu je het zegt, het is weer woensdag.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Het is middernacht. De maan schijnt over de daken,de velden en de wegels. Geen levende ziel behalve een oude kater die zijn weg naar huis niet meer vindt en enkele vleermuizen op zoek naar voedsel.
In een klein houten huisje aan de rand van het enge bos zijn de bewoners nog wakker.
Zoë de oudste van de drie zusters der duisternis zit voldaan in een hoekje met een beentje haar drie tanden te flossen. De kookpot is leeg. De twee andere heksen lessen hun dorst met bloedwijn geperst uit verse foetussen. .
Zoë Bieze : Dat maal was extreem lekker.
Jeanne Darm : Zo’n jongetje smaakt !
Bette Draeke : Dit smaakt naar meer !
Zoë Bieze : rustig Bette, we moeten het vee de tijd geven om te groeien.
Jeanne Darm : Te vroeg geslacht is nooit lekker.
Zoë Bieze : Dit lammetje was lekker omdat het met zijn…

View original post 554 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties