- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Recente reacties
Jan K. alias Afanja op Zonder woorden ! ymarleen op Zonder woorden ! Rebbeltje op Zonder woorden ! ms op Zonder woorden ! MyriamC op Zonder woorden ! Nicole Orriëns op Zonder woorden ! John op Zonder woorden ! Karel op Zonder woorden ! shivatje op Zonder woorden ! Sjoerd op Zonder woorden ! Patrick op Zonder woorden ! ZON-nebloem op Fietsen ! ymarleen op Fietsen ! RenéSmurf op Fietsen ! logbankje op Fietsen ! Blogroll
- Bertie
- Catherine Boone
- DI MARIO
- Dieter Olhler
- Edward McDunn
- fietszwerver Karel
- fotorantje
- frank103
- Hanry
- Hans Bank
- Henk's fotospace
- Jan K. alias Afanja
- John
- Joke
- KAKEL
- kinderenenkleinkinderen
- Klaproos.
- Leo
- Marjolijn
- Matroos Beek
- meninggever
- mieniliciousblog
- ms
- Myriam
- nastycomics
- Nicole
- Nonkel Juul
- Omabaard
- Peter Grey photography
- petrasparkblog
- progwereld.org
- Rebbeltje
- regenboogbui
- Rene Smurf
- rietepietz
- Rob Alberts
- shivatje
- Sjoerd
- Terrebel
- Tine De Jong
- villasappho
- willy
- Yova
- zon-nebloem
Archief
-
Voeg je bij 992 andere abonnees
- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Archief
- juni 2026
- mei 2026
- april 2026
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
Zonder woorden !

Afgelopen zondag reed ik in de vroege voormiddag even tot bij mijn moeder in het WZC. Ze had pas haar ontbijt gehad ; Volgens een medewerkster van het WZC was ze beter geworden dan de afgelopen tijd. Geen gevaar meer voor longonsteking door voedsel in de luchtwegen of iets dergelijks;
Daar het reeds zonnig en warm was geworden besloot ik met haar samen op het balkon te gaan zitten en genieten van het weer en het zicht op de tuin. Zo zaten we meer dan een uur samen zonder een woord te wisselen met elkaar. Wel merkte ik dat ze van het samenzijn genoot..
In feite is ze zover dat ze geniet van samen zijn met mensen die ze kent. De rest speelt zich af in haar eigen denkbeeldige wereld.
Dit was het voor vandaag. Geniet van het weekend en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
15 reacties
Fietsen !

Gisteren rond de middag kon ik het niet laten. Ik haalde mijn fiets uit de garage en reed weg. Eerst richting stationsplein. Daar was men druk bezig een en ander te installeren voor het weekend. Dan zijn het de jaarlijkse feesten beter bekend als de Batjes. Een batje in het Roeselaars dialect betekent een koopje op de kop tikken. Meestal zijn het kleerwinkels die uitverkoop houden in de autovrije winkelstraten. Tegenwoordig is het uitgegroeid tot een groot feest met optredens en andere randactieviteiten. Dit van de vrijdagavond tot en met de maandagavond.
Daarna ben ik nog even langs geweest bij het Buurthuis. Daar waren enkele moedigen aan het petanquen onder enkele parasols. Al vlug kwamen ze naar binnen voor een verfrissing. Enkele onder hen besloten binnen te blijven en een spelletje kaart te beginnen.
Een rusitge dag nietwaar ? Kan niet anders met die hitte.
Fijne donderdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
22 reacties
Herinneringen !

Gisteren liep ik over de parking van een supermarkt. Komt er in de verte een man in mijn richting. Hij blijft stil staan en kijkt in mijn richting. Ik kom naderbij. Hij wijst naar me. Hij roept de naam van mijn vader. Ik herken de man. Hij was heel lang geleden lid van de kaartersclub waar mijn vader ook lid van was. In de jaren 70 is hij met zijn vrouw en dochtertje bij mijn ouders op visite geweest.
“Leeft je moeder nog ?” begint hij het gesprek. Ik toon hem een foto op mijn GSM en vertel over haar dementeren. Dat ze in augustus 93 jaar wordt. Vervolgens hebben we het over de goede oude tijd van café De Tassche op de grens van Roeselare met Ardooie. Namen komen uit ons geheugen naar boven.
Het is duidelijk dat hij geniet van dit gesprek. We nemen afscheid en zeggen “het beste en tot ziens”.
Thuis gekomen haal ik enkele foto-albums van onder het stof en vind de foto die je hierboven ziet. De man heeft op deze foto een hoedje op en valse snor. Hij zorgde steeds voor de animatie tijdens de kampioenvieringen. Ik was er niet bij, dus zoek mij maar niet.
Dit was het voor deze woensdag. Houd het hoofd koel en de voeten natuurlijk ook.
Tot dan.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
24 reacties
Alfabet op dinsdag !
De letter Y
foto-uitdaging in blogland..Melodybegon een Alfabet
een foto passend bij het ABC.
Deze keer kies ik voor de “Y” iets uit onze keuken, namelijk de Yogorette.

Yogorette is een reeks yoghurtdressings en vinaigrettes van Vandemoortele. De klassieke Yogorette is een lichtromige witte dressing met ongeveer 19% yoghurt, aangevuld met een vleugje honing en soms citroensap. Ze wordt vooral gebruikt op salades, rauwkost en als dipsaus.
Er bestaan verschillende varianten, waaronder:
Klassieke Yogorette (yoghurt-honing).
Yogorette Knoflook (look).
Yogorette Paprika.
Yogorette Spicy (met rode pepers).
Yogorette Fijne Kruiden.
De saus is vooral populair in België bij slaatjes, koude schotels, broodjeszaken en frituren. De frisse combinatie van yoghurt, een licht zoete toets en zachte zuren maakt haar minder scherp dan een klassieke vinaigrette.
Veel Belgen kennen Yogorette zelfs als een soort merknaam voor “die witte yoghurtsaus bij een slaatje”. Dat verklaart waarom de naam vaak opduikt in broodjeszaken en snackbars.

Vandemoortele is een van de bekendste Belgische voedingsbedrijven. Het werd in 1899 opgericht door Constant Vandemoortele en zijn zoon Adhémar in het West-Vlaamse Izegem. Oorspronkelijk perste en raffineerde het bedrijf lijnzaad- en koolzaadolie voor de zeep- en veevoederindustrie.
Doorheen de twintigste eeuw groeide Vandemoortele uit tot een Europese voedingsgroep. Het bedrijf produceert onder meer:
- oliën en frituurvetten;
- margarines;
- mayonaise, vinaigrettes en sauzen (zoals Yogorette);
- diepvriesbakkerijproducten zoals brood, koffiekoeken, donuts en focaccia’s.
Een interessant stukje geschiedenis is dat Vandemoortele in 1974 het merk Alpro lanceerde. Dat groeide uit tot een pionier in sojamelk en plantaardige voeding. In 2009 werd Alpro verkocht en richtte Vandemoortele zich vooral op professionele klanten zoals bakkers, restaurants en cateringbedrijven.
Vandaag is Vandemoortele nog steeds een familiebedrijf. Het hoofdkantoor bevindt zich in Gent en de familie behoort tot de rijkste ondernemersfamilies van België. De groep is actief in tal van Europese landen en haalt een omzet van bijna 2 miljard euro.
Veel Belgen kennen Vandemoortele zonder het te beseffen. Als je in een frituur een samouraisaus krijgt, een broodjeszaak Yogorette gebruikt of een supermarkt afbakbroodjes verkoopt, is de kans groot dat die producten van Vandemoortele afkomstig zijn.
Eigenlijk begon het bedrijf als een bescheiden olieslagerij in Izegem en groeide het in ruim 125 jaar uit tot een internationale voedingsgroep.
Foto Vandemoortele :internet.
Dit was het weer voor deze aflevering van het alfabet. Volgende week laatste dinsdag vnn de maand en tevens laatste dinsdag van deze leuke challenge.
Tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
24 reacties
Vinde gij haar gat niet te dik ?

Deze morgen aan de ontbijttafel :
Ik heb een nieuwe rok gekocht laat Annie weten.
Ja, met het geld dat ik eerlijk verdiend heb met het stropen moppert nonkel Juul.
Het zal weer op wat lijken sneert buurvrouw Erna.
Ik denk dat het je zal staan zegt Oldman.
Laat maar eens zien reageert Bieke.
Ik ben ook benieuwd bedenkt Flip.
Laten we het aan Clement Peerens vragen weet Hans.
Voor de liefhebbers en de kenners onder jullie de min of meer “make of” van deze klassieker uitgelegd door niemand minder dan Clement Peerens himself die tevens een kennis is van nonkel Juul.
Na dit educatief intermezzo wens ik jullie een fijne (werk)week en alvast tot de volgende Bankshow bij Hans Bank.
Geplaatst in Uncategorized
17 reacties
Tropisch !

Gisteren was het heel erg warm. Geen weer om buiten druk bezig te zijn.
Rond 17 uur was er schaduw op ons terras en konden we rustig buiten zitten. Ik zag enkele dreigende wolken dichterbij komen. Tegen 18 uur begon het te regenen.
Tijdens de avond regende het rustig verder. Nu en dan een bliksem en wat gerommel. Ik kwam terug gefietst van een meeting,maar had gelukkig regenkledij bij. Zo kwam ik toch droog thuis.
Toen ik de fiets in de garage zette zag ik een regenboog verschijnen. Vlug even een foto van genomen.

De hitte zou nog niet voorbij zijn. Zomerse dagen komen ons tegemoet.
Fijne vrijdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
22 reacties
In Oekene !

Gisteren woensdag moest ik in oekene zijn. Even iets regelen voor mijn vrouw
Oekene is een dorp in de Belgische provincie West-Vlaanderen en een deelgemeente van Roeselare. Oekene was een zelfstandige gemeente tot aan de gemeentelijke herindeling van 1977.
De gemeente zou haar naam ontlenen aan het feit dat de plaats in haar ontstaansgeschiedenis werd beschouwd als een “uithoek”. Rumbeke, een van de andere Roeselaarse deelgemeenten, ligt anderhalve kilometer verderop.
Meer over deze gemeente kan je hier lezen.
Veel valt er daar niet te zien. Ik heb dan maar een foto genomen van het vroegere gemeentehuis. Lang geleden, toen ik nog ambtenaar was bij de financiële dienst van Roeselare kwam ik er ieder jaar rond deze tijd om er belasting huisvuil te innen en vuilniszakken uit te delen. Dat is al enkele decenia geleden. Die belasting is al lang afgeschaft en de zakken kun je tegenwoordig in bepaalde winkels kopen.
Ziezo, dit was het voor vandaag. Alvast tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
22 reacties
Op de uitkijk !

De voornaamste hobby’s van Felix onze zwarte kater zijn eten en achteraf op mijn bed een dutje doen. Rond de late namiddag of avond gaat hij op ons compostvat plaats nemen om alles in het oog te houden
Het is nu min of meer twee jaar dat hij bij on in getrokken is. Blijkbaar bevalt het hem nog steeds. Dit merken we vooral aan de knuffels en kopjes die hij ons geeft.
Ooit heb ik ergens gelezen dat zwerfkatten die een thuis gevonden hebben heel dankbare dieren zijn. Dat is duidelijk met Felix hier in huis.
Fijne woensdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
16 reacties
