Streetview.

Rond 17 u 30 rijd ik naar het ziekenhuis. Op het trottoir langs an een drukke weg zie ik een grappig schouwspel : een jongen van pakweg 7 jaar staat daar doodleuk in zijn blootje ten midden van rondslingerende sportkledij. Naast hem staat zijn gesluierde moeder met hem te discussiëren. Geen van beiden trekt zich ook maar iets van de voorbijgangers aan. Hoe dit “gesprek” afgelopen is zullen we wel nooit te weten komen.

Ook hopen we morgen iets concreets te weten te komen hoe het verder moet met de dochter. Dit logje wordt dus hoe dan ook vervolgd, met of zonder bloot !

Zelfs geen bloot op deze foto. Alleen mijn schaduw terwijl ik onder een stralende zon op stap ben.

https://flic.kr/p/GrHMax

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 15 reacties

Het einde van nonkel Juul ?

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Nee, beste lezers !
Het gaat niet goed met nonkel Juul.
Tante Martha is er niet gerust in en heeft alvast Mieke en Bieke gevraagd om meneer den onderpastoor op te trommelen.
Er klopt iemand op de deur.
Vlug gaat tante openmaken.
Het is Dokter Vander Spuyt die met bevende knietjes is afgekomen op de zieke pensenjager.

Tante Martha : dag dokter, komt u binnen
Dokter Vander Spuyt : dankt u Martha. Waar is de patiënt ? Ik heb voor alle zekerheid een kogelvrij vest aangetrokken. De vorige keer dat ik zijn aambeien behandelde ging zijnen tweeloop af.
Tante Martha : Wees gerust dokter. Ditmaal heeft hij geen last van aambeien.
Dokter Vander Spuyt : Uitstekend, dan heb ik mijn gasmasker ook niet nodig.
Nonkel Juul : Martha, moest ge nu echt dien ouwe gek opbellen omdat ik nu en dan groene fluimen tegen het behang spuug ?
Tante Martha…

View original post 461 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Opgepast ! Daar komt Motormuis !

Zondagnamiddag reed ik met de muizenzoon naar een vriend van hem.
Deze vriend had enkele crossmotoren die hij weg wou doen.
Binnenkort gaat hij met zijn zwangere vriendin en Boa constrictor naar de stad verhuizen. Tijd dus om één en ander op te ruimen vooraleer te vertrekken.

Via enkele landelijke wegen waren we vlug ter plaatse.
De vriend was nog op weg, dus moesten we enkele minuten wachten.
Wat ik niet erg vond, zo kon ik wat rondkijken en enkele foto’s nemen van de omgeving.

Lees verder
Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

De inbraak !

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Paasmaandag;  9 uur in de morgen.

Samen met de dochter die ik net mee heb uit het ziekenhuis rijd ik naar het huis van de Muizen. Met Grote Muis heb ik afgesproken om enkele spullen zoals de oude stofzuiger die nog in hun oude huis liggen op te halen. Niemand doet open dus ik neem mijn telefoon. Een krakende stem mompelt iets dat op “hallo” lijkt. De dame des huizes is nog in bed. Vlug komt ze openmaken. Een kopje koffie zorgt voor de rest. Ze heeft een probleem. Gisteren heeft haar zoon gebeld dat ze bij hem ingebroken hebben terwijl hij zich uitleefde op de paasfoor in Kortrijk  Alles werd kort en klein geslagen. Geen idee wie daar achter zit. Grote Muis heeft sedertdien niets meer van hem vernomen. De telefoon wordt niet opgenomen en ook op de vaste telefoon krijgt ze hem niet aan de lijn. Ze is…

View original post 317 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 7 reacties

De vondelinge.

Zaterdag was Eva bij ons.
Rond 17 u ging ze even wandelen.
Wat later hoor ik haar praten tegen de buurman.
Ik ben net bezig aan de computer en kijk naar buiten.
Daar staat ze met een klein wit hondje op de arm.

https://flic.kr/p/GkrDBe

Ze stapt er mee naar binnen en vertelt dat ze het beestje gevonden heeft nabij het standbeeld van Rodenbach dat aan de ingang staat van het ooit op deze blog beruchte speelplein.
Het hondje is nog een pup en ziet er hongerig en verwaarloosd uit. Geen idee hoe het daar geraakt is. Vlug enkele foto’s nemen en op FB zetten. Misschien weet iemand uit de buurt die me volgt iets.

Met Eva spreek ik af dat het hondje zomaar houden niet vanzelfsprekend is. Het beestje aan zijn lot overlaten is ook geen optie. Dat stelt haar gerust. Dan is het tijd voor haar om terug te keren naar het ziekenhuis.

Even later trekken Greet en ik naar het beruchte frituur voor een gezellige avond met vrienden en kennissen bij het nuttigen van friet met stoofvlees. De meesten onder hen hebben al gezien op FB wat er bij ons gebeurd is. Een jonge dame wilt dat hondje wel eens in het echt zien. Zo gezegd zo gedaan en enkele minuten later stap ik met de vondeling het afgesloten terras binnen. Het is namelijk een privaat feestje. De zaak is gesloten voor de andere klanten.

https://flic.kr/p/FpZG1w

Iedereen staat recht en komt op mij af. Met veel liefde wordt het hondje in de armen genomen. Tussen de jonge dame en het hondje is het liefde op het eerste gezicht. De beslissing is meteen genomen. De vondeling wordt “Belle” gedoopt.
Eva die Belle gevonden heeft en gered mag altijd op bezoek komen.

En dan kan iedereen aan tafel.

Groetjes.

🙂

https://www.flickr.com/gp/127598747@N03/2ei320

Geplaatst in Uncategorized | 21 reacties

Wees gegroet !

https://flic.kr/p/GfNvDQ

Siberie is een oude wijk in Roeselare.
Vroeger lag hij zowat afgelegen van de rest van de stad,
verloren tussen Roeselare zelf en Hooglede.
De wijk bestond slechts uit enkele straten en de bewoners hadden een kwalijke reputatie.

https://flic.kr/p/FSYX67

Tegenwoordig is zowat de hele stad dicht gebouwd en ligt wat van die wijk over blijft vlak achter het Mamoetcenter, een lange rij volgestouwd met winkelketens in de Brugsesteenweg. Er zijn nieuwe straten bijgekomen en heel wat oude huizen afgebroken en nieuwe woningen gebouwd. De Muizen wonen in zo’n nieuw huis.

https://flic.kr/p/G9WaZ5

Het kapelletje staat in een hoekje van de wijk vlak bij het speelplein. Op de achtergrond merk je nog open ruimte. Hoe lang het nog zo landelijk zal blijven weet ik niet maar ik vrees er voor.

En om met de Muizen te eindigen : de fietstocht was een succes. Doodvermoeid en vuil was ze toen ze thuiskwam, maar haar stem was nog luid en krachtig genoeg om er haar avonturen mee te vertellen. Gelukkig stond buurmeisje klaar om samen te ravotten toen ze thuis kwam.

Om te eindigen nog vlug eens een blik werpen op het domein waar de fietsertjes overnacht hebben :

https://flic.kr/p/G6PaMJ

Groetjes.

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , | 19 reacties

De derde trimester.

https://flic.kr/p/GcFsZy

Deze week gingen de scholen alhier weer van start.
Dit is traditioneel de trimeter van uitstappen en schoolreizen.
Bijgevolg was het maandagmorgen reeds een drukke bedoening op het stationsplein.
Gepakt en gezakt stapten gorden kinderen en tieners naar het perron.
Onder hen Grote Baas die met haar klas van maandag tot vrijdag naar Durbuy trok. De verblijfplaats van de Hare Krishna.
Ook al loopt ze de laatste tijd in oranje sportbroek en dito T-shirt,
toch vrees ik niet dat ze zich bij de Hare Krishna zal aansluiten.
Die sekte zou het niet lang meer uithouden met die kleine in haar rangen.

Iets dichter bij huis en slechts voor twee dagen trekt de klas van Kleine Muis er op uit. Met de fiets verkennen de streek. De nacht van donderdag op vrijdag brengen ze door in een bivakhuis net buiten de stad. Samen met Grote Muis ga ik haar vrijdagnamiddag ophalen aan school. Wedden dat we een vermoeide muis mee naar huis zullen krijgen ?

https://flic.kr/p/FjH9FD

op de bovenste foto zie je het bivakhuis.
Op de onderste halen ze de bagage uit de auto. Die moest woensdagavond in het bivakhuis geleverd worden.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , , | 22 reacties

De meidenspeech van de ijzeren hertog.

En voor wie er aan twijfelt : het is weer eens woensdag.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Het café zit barstensvol stamgasten. Het is er snikheet. De dochtertjes van de waardin lopen slechts gekleed in een onderbroekje tussen de aanwezigen op jacht naar lege glazen. Rooie Michiel zit samen met drie andere stropers een kaartje te spelen. Op hun tafel ligt Gina de dochter van de voddenraper in haren bloten op haar rug met de benen open zodat de kaarten één voor één op haar gladgeschoren poes belanden. Telkens de kaarten door Michiel of één van de andere drie mannen weggepakt worden schokt heel haar lijf.

Recht tegenover deze tafel zitten enkele prominenten van het dorp naar het gesproken dagblad te luisteren. De speakerin vertelt in het lang en in het breed dat de Hertog Van Alva en zijnen ros unaniem verkozen zijn als schepenen van respectievelijk “Geloof ende zedenfeiten” en “Rust ende Orde”. De hertog heeft in zijnen meidenspeech plechtig beloofd een halt te roepen aan…

View original post 438 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

In en rond de stationsbuurt.

De laatste tijd heb ik niet gelogd over de stationsbuurt.
Niet dat er niets te beleven valt hoor.
Maan andere onderwerpen hadden en hebben momenteel voorrang.
De bulldozers hebben plaats gemaakt voor kranen en betonmolens.
Er wordt druk gebouwd.
Als de linkerkant klaar is wordt de rechterkant van het gebouw onder handen genomen. Geen idee voor wanneer dat is en wanneer ze denken klaar te komen.
Met het gebouw bedoel ik,
natuurlijk !

https://flic.kr/p/FN9z53

Vermoedelijk zal mijn volgend logje over de Muizen gaan.
En mijn vrouw houdt jullie op de hoogte van het doen en laten wat onze dochter betreft.
Of Nonkel Juul hier zijnen tweeloop zal tussen kunnen wringen valt af te wachten.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 15 reacties

spellen

Greet schrijft

een vierde week met dochter opgenomen

Dit weekend niet goed
Verder, we weten nog altijd niets,
van wat vorige week is beloofd.
En echt waar, we weten dus nog niets echt Er is beloofd een intake in een andere kliniek. Maar WE WETEN NOG VAN NIETS.

Oha ja mss moeten wij weer wat makkelijker zijn in het verwerken, +

Grr

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties