Zaterdag was Eva bij ons.
Rond 17 u ging ze even wandelen.
Wat later hoor ik haar praten tegen de buurman.
Ik ben net bezig aan de computer en kijk naar buiten.
Daar staat ze met een klein wit hondje op de arm.
https://flic.kr/p/GkrDBe
Ze stapt er mee naar binnen en vertelt dat ze het beestje gevonden heeft nabij het standbeeld van Rodenbach dat aan de ingang staat van het ooit op deze blog beruchte speelplein.
Het hondje is nog een pup en ziet er hongerig en verwaarloosd uit. Geen idee hoe het daar geraakt is. Vlug enkele foto’s nemen en op FB zetten. Misschien weet iemand uit de buurt die me volgt iets.
Met Eva spreek ik af dat het hondje zomaar houden niet vanzelfsprekend is. Het beestje aan zijn lot overlaten is ook geen optie. Dat stelt haar gerust. Dan is het tijd voor haar om terug te keren naar het ziekenhuis.
Even later trekken Greet en ik naar het beruchte frituur voor een gezellige avond met vrienden en kennissen bij het nuttigen van friet met stoofvlees. De meesten onder hen hebben al gezien op FB wat er bij ons gebeurd is. Een jonge dame wilt dat hondje wel eens in het echt zien. Zo gezegd zo gedaan en enkele minuten later stap ik met de vondeling het afgesloten terras binnen. Het is namelijk een privaat feestje. De zaak is gesloten voor de andere klanten.
https://flic.kr/p/FpZG1w
Iedereen staat recht en komt op mij af. Met veel liefde wordt het hondje in de armen genomen. Tussen de jonge dame en het hondje is het liefde op het eerste gezicht. De beslissing is meteen genomen. De vondeling wordt “Belle” gedoopt.
Eva die Belle gevonden heeft en gered mag altijd op bezoek komen.
En dan kan iedereen aan tafel.
Groetjes.
🙂
https://www.flickr.com/gp/127598747@N03/2ei320
Vind-ik-leuk Aan het laden...