Geen slot erop!

Greet schrijft

Sus mag dan mss voor meer dan één reden aan een pauze toe zijn, het is niet de bedoeling dat deze blog stilvalt. Daar heb ik ook mijn zeg in, seg.
Nu serieus, het was hier de laatste maanden zwaar.

Daarom over naar goed nieuws: volgens de kinesist heb ik  terug 80 procent functie in mijn schouder.
Het uittesten -uitrekken in alle mogelijke richtingen van die linkerarm- is allesbehalve leuk. De reactie van de zoon die mij minuten zag na thuiskomst: lachen. Leuk hoor als met je gelachen wordt, maar eerlijk is eerlijk: ik zou wel met mezelf lachen in de spiegel. Of Grimmlachen   Grimm, lachen, zoals in de sprookjes? vat je het?
Toch een zoon  die voor mij de tafel afgeruimd heeft.

Verspreken doe ik mij niet veel, maar gister van/naar de pijnkliniek was het op de autoradio nav de 75-ste verjaardag van Bob Dylan blijkbaar Bob Dylan dag.  Ik kwam thuis en zei tegen Sus: de autoradio verzet op Bob Dylan.  Hu?Juist, andere radio,

mvg
Greet

 

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

Slot er op !

De laatste tijd ben ik hier niet veel te vinden geweest.
Gelukkig was Greet er nog die enkele logs op jullie losliet zodat het hier niet volledig stil was. Voor mij voelt het min of meer als een blogpauze.

Dit betekent niet dat er hier helemaal niets gebeurd is. Deze week zijn enkele zaken tot een einde gekomen. Onderwerpen die hier op deze blog regelmatig aan bod kwamen.

1) Zo heb ik na een gesprek met de voorzitter van de karateclub besloten mijn functies neer te leggen. Concreet betekent dit dat ik geen bestuurslid meer ben en ook geef ik alle administratieve rompslomp door aan mijn eventuele opvolger. De voorzitter wilt dat ik verder blijf trainen, maar dat zie ik voorlopig niet zitten. Het liefst start ik pas opnieuw zodra er een opvolger aangeduid is. Desnoods na de grote vakantie.

https://flic.kr/p/wz8CUh

2) Gisterenavond vernamen we in de op deze blog meer dan beruchte frituur dat de uitbater de zaak wilt laten overnemen. Na 9 jaar wel en wee is het voor hem genoeg. Tot na de zomer gaan alle geplande activiteiten gewoon verder. Dan zien we ook wel weer.

Zoals je zelf kunt lezen verandert er bij mij/ons heel wat. Hoe het verder verloopt zien we wel. En of ik nu in een blogpauze zit zien we ook wel.

Groetjes en fijne dag.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 34 reacties

Nonkel Juul heeft een visioen. Slot.

Geniet van je weekend.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Andermaal verandert het toneel. Nu zie hij café Vlaanderen uit het niets opduiken. Op een tafel staat Gina omringd door al het jonge mansvolk van het dorp helemaal in haren bloten te dansen op muziek van Rene Froger. De zaak gaat als het ware helemaal uit de bol. Dit is niet naar de zin van Garde Punaize die met de matrak in de aanslag zich een weg baant tussen de aanwezigen. De zusjes Katy en Heidi die zoals altijd wanneer het er warm aan toegaat in het café alleen een onderbroekje aan hebben staan ook op een tafel te dansen omringd door hoogbejaarde kwijlende tooghangers. Wanneer ze de garde zien naderen draaien hem de rug toe en tonen hem demonstratief hun gat. Vooraleer de verbouwereerde Punaize hierop kan reageren met zijn matrak krijgt hij heel de meute over zich heen en na enkele rake vuistslagen geïncasseerd te hebben gaat het…

View original post 483 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

Laatste dag!

Greet schrijft

Onze zoon, laatste dag op stage.
Wij hebben hem allebei gevraagd: trakteren? Hm neen.
Over anderhalve maand, als alles goed gaat studeert hij af aan de hogeschool.

Wegens “privacy” kan ik niet veel schrijven.
Het is geen geheim dat hij goed overweg kan met dieren. Rakker, eenvan onze katten is zo gehecht aan hem dat die zit te wachten tot hij thuiskomt. Het konijn dat we “geerfd” hebben van zijn zus is ook al beste maatjes met hem.

De stage op zich heeft hem wel goed gedaan in sociale vaardigheden en West-Vlaams spreken. Volgende donderdag op 2de echte sollicatietiegesprek
Hij trekt ons ook de echte 21-ste eeuw binnen. Boodschappen doen? doe het via internet.

Een echt gesprek- kan mij niet schelen of dit gepubliceerd wordt, want de andere kant, nl mij, was er bij. -Sus was bij Eva- was op Pinksteren over godsdienst. Was weer een discussie, zoals hij dat graag doet. Conclusie: zijn ouders hebben hem de vrijheid gegeven om zijn eigen weg te zoeken.
met trots dit meedelen, van Sus en mij.

mvg
Greet

Geplaatst in Uncategorized | 13 reacties

Op papier

Greet schrijft

Nu onze dochter is waar ze moet zijn, namelijk in een langdurig centrum met psychische begeleiding. Word je weer geconfronteerd met papieren.
Kijk het zit in de pijplijn dat onze dochter na die opname begeleid gaat wonen. Wij weten echt niet in welke vorm.

Ziekenfonds: dochter is arbeidsongeschikt. Aangetekende brief : over die arbeidsongeschiktheid. Neen ons dochter zal nooit werken in de zin van onder een baas.
Mijn telefonische zgn begaafdheid was weer goed om dit probleem te kaderen, en zeggen.
Verdorie, absoluut niet plezant om dit te schrijven.
Onze katten zijn en blijven een plezier

mvg Greet

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Titel-soap

Greet schrijft

De dingen des levens is de titel van een soap -Days of our lives- waar pepe, Sus vader, altijd naar keek. En nu zijn ze er mee gestopt!
Allez toch op een Vlaamse zender, voor zover ik weet.

Ergens vind ik dat wel jammer, want die soap was zo over the top dat het gewoon komisch werd. Ik beken, het was de enige soap waar ik wel ’s naar keek. Alleen al omdat je een week niet moet kijken en toch kunt volgen. En om de gedachten te verzetten bij hetgeen gebeurd is de laatste maanden hier.

De zoon kijkt nooit soaps. The bold and the beautiful -Ik heb er enkel naar gekeken in de overtijd voor de zoon werd geboren. Van de maandag tot de vrijdag was er iemand in die soap bij wie het een week duurde om een kind te krijgen. Gelukkig voor mij, voor ons, duurde dat maar nog geen 24 uur. Een lastige bevalling was het wel, maar wij kregen er een uitzonderlijk rustige baby voor terug.

Sus keek naar neighbours in zijn studententijd.

Een paar keer in het ziekenhuis tijdens mijn operaties aan nek, knie en rug, lag ik op een kamer met iemand die naar de vlaamse soap “Familie” wilde kijken. Niet aan mij besteed, alleen al om het taalgebruik. “Wa denk je” Wa enz. Als niemand fatsoenlijk wat kan zeggen in een reeks, hoeft het voor mij niet.

De populairste soap in Vlaanderen is Thuis. Een buurvrouw wil die elke dag zien. Wij niet. Er kan nog een soap worden over de administratie ivm onze dochter.
mvg
Greet

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

Showtime met Grote Baas.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het gesprek gaan nu over het feest dat hier zaterdag zal doorgaan. Kleine Mama neemt de fles en schenkt zich nog eens in. Ze is bang dat er van alles zal misgaan. Gelukkig voorspellen ze mooi weer. Iedereen die wilt zal buiten op het terras kunnen zitten. Drank en versnaperingen zijn al gehaald. De frigo zit barstensvol. Jammer genoeg botert het niet meer met de nieuwe buren. Tot voor kort zorgde Kleine Mama voor haar kinderen als de roodharige furie weer eens op mannenjacht was. Daar heeft Kleine Mama nu komaf mee gemaakt. “Doe ik nu zoveel voor haar dan vertelt ze lelijke dingen over me. Gelukkig heeft mijn dochtertje haar bezig gehoord. En je weet dat als je me pijn doet, mijn dochter het voor me opneemt.” Iedereen knikt. Kleine mama neemt de fles en schenkt zich nog eens bij.
Het poortje achteraan het koerjte gaat open. Moetje en…

View original post 309 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

De blogger en de zebra.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

ormaal gezien zouden we de zoon en kleindochter van Grote Muis even een bezoekje brengen maar er hij heeft laten weten met vrienden naar een BBQ te zijn getrokken. Dit plan gaat dus niet door. Na enig beraad besluiten we even langs te gaan bij Kleine Mama en haar dochter hier ook bekend als de grote baas. Kleine Mama heeft enkele broden voor de Muizen. Nadat we mijn dochter afgezet hebben in het ziekenhuis rijden we terug richting Roeselare. We hebben wel wat moeite om tot bij het huis van Kleine Mama te geraken daar er vlakbij een rommelmarkt aan de gang is en derhalve de straten afgesloten zijn. Terwijl ik mijn auto wat verderop parkeer bellen de Muizen aan. Net wanneer ik de straat oversteek stopt er een decapotable bij de buren. Achter het stuur zit de roodharige buurvrouw. Haar dochter springt over de rand van de auto en…

View original post 402 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Kunnen egels eitjes leggen ?

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het is rond 9 u in de morgen wanneer ik bij hen aankom.
De week voordien heb ik de mama van Doortje beloofd een kast te helpen verhuizen naar het huis van de papa van één van haar zonen..
Wanneer ik mijn auto voor hun deur parkeer staat de kast grotendeels gedemonteerd op me te wachten.
Terwijl de jongen alle onderdelen in de laadbak stopt ga ik naar binnen om de mama en kleine zus even gedag te zeggen. Doortje ligt op de bank bijna helemaal weggestopt onder een dekentje naar de televisie te kijken.
De mama loopt rond in haar bijna doorzichtig slaapkleed. Doortje kijkt naar Studio100. Kabouter Plop en Kwebbel zijn druk bezig. “Kunnen egels eitjes leggen” vraagt de kleine terwijl ze naar het scherm blijft staren. Mama en ik kijken elkaar eerst niet begrijpend aan maar dan begrijpen we dat haar vraag iets met het verhaal van…

View original post 286 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 11 reacties

Nonkel Juul over Pinksteren.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Ernest den Evangelist is de goedgelovigen van de Gemeente aan het uitleggen hoe het verhaal over Pinksteren destijds in elkaar geflanst is en wat het betekent in tongen te spreken. Aan het gezicht van de aanwezigen kan men aflezen dat ze ofwel de heilige geest gezien hebben ofwel er geen snars van snappen. Nonkel Juul die om onduidelijke redenen ook aanwezig is heft halverwege de dienst zijn gat op en gaat er van onder. Goed dat hij zijnen tweeloop buiten heeft moeten laten anders zou hij eens zijn mening laten horen hebben. Bij het naar buiten gaan loopt hij pardoes tegen een reporter het “gesproken dagblad” die op zoek ik naar een brave ziel om hem of haar te interviewen over deze heuglijke hoogdag.

Reporter : Meneer een vraagske voor onze luisteraars van het Gesproken Dagblad.
Nonkel Juul : Allemaal uwen schuld dat ik de radio moet elemineren met mijnen…

View original post 555 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 2 reacties