Greet schrijft
Een goed ouderwets West-Vlaams woord. Zo voel ik mij en bij uitbreiding Sus over “die één niet aangename gebeurtenis” zoals hij schreef.
Omfloerst om daar over te schrijven is één oplossing. Uit de tweede hand schrijven is zeker. Maar eigenlijk is hier over de psychisch zieke dochter al veel te veel omfloerst geschreven en gezegd en gedaan.
Feiten: ze mocht vorige week woensdag voor een paar uurtjes naar huis. Papa haalde ze op en ze was inderdaad een paar uurtjes thuis, gewoon, vrolijker, met het konijn bezig, aan de computer. Niets om je zorgen over te maken.
Wel vroeg ze om de pillen die ze, voorgeschreven in het vorig ziekenhuis, meegekregen had naar huis de dokter had er om gevraagd. Zogezegd zogedaan.
Feiten: ze heeft diezelfde avond die pillen ingenomen en is moeten afgevoerd worden om haar maag te laten leegpompen. Dicht bij een coma.
Vanuit het centrum hebben ze ons niet verwittigd. Ze lieten het aan Eva zelf over. Zo vanaf vrijdag bij mondjesmaat via berichtjes en telefoontjes contacteerde zij ons.
Ik mag dit weekend niet naar huis,
Twee telefoontjes daarvan bij de zoon toen wij zalig onwetend bij de buren waren. Ook de zaterdagmorgen, met sus zoals altijd boodschappen doen, en ikzelf naar een begrafenis.
De echte waarheid over Eva was zaterdagmiddag. Papa op bezoek en ze moest zeggen van de verpleging wat ze had gedaan. Nu mag ze niet meer buiten tot de dokter groen licht geeft.
Vernesteld zoals gezegd. Ik weet dat sus weet dat ik daarover anders en eerder zal schrijven dan hem.
Vernesteld ook: GOED dat dit gebeurd is in het psychiatrisch centrum. Want na een maand daar is ze eindelijk door de mand gevallen met haar vals goed zich gedragen.
Vernesteld ook: WRAAK-gevoelens en een lange neus naar al die pseudo-hulpverleners die vonden dat moeder overdrijft. Ha ja.
En een geloof -hoe tegenstrijdig ook- in de mensen van het centrum waar ze nu is, JUIST omdat ze het zelf moet doen.
Een lange blog, niet grappig, maar wel gemeend.
mvg
Greet
Vind-ik-leuk Aan het laden...