Terug in de tijd geslingerd.

https://flic.kr/p/LuPmrc

 

De laatste jaren hebben hier de ene platenzaak na de andere de deuren gesloten. De voor de hand liggende reden is natuurlijk dat er veel gedownload wordt via het internet, al dan niet legaal. Denk maar aan het succes van I tunes.

De laatste grote platenwinkel in Roeselare bevond zich op het stationsplein vlak naast mijn werk. De eigenaar liet enkele maanden geleden de zaak over aan iemand die elders in de stad een tweedehandswinkel openhield. Daar kon je voor een prikje cd’s elpees en consoles kopen evenals muziekinstrumenten. Vroeger ging ik daar regelmatig snuisteren en vond soms iets naar mijn zin. De eigenaar en ik kennen elkaar dus. Ik was niet weinig verbaasd toen ik vernam dat hij de platenzaak zou overnemen. Ondertussen is dit een feit.

Ik  had nog geen kans gekregen om er eens binnen te kijken, maar gisteren was het zover. Ik kon mijn ogen niet geloven : bakken vol oud en nieuw vinyl. Ik voelde me op  zijn minst dertig jaar terug in de tijd geslingerd. vinyl is duidelijk terug en niet zo’n klein beetje.

Nu vraag ik me af of jullie nog vinyl elpees draaien of digitaal luisteren ?

 

Groetjes.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties

We gaan fietsen met dat meisje.

https://flic.kr/p/L4chvJ

 

Toen ik deze morgen de zaak binnenstapte lag er een briefje op mijn laptop. Of ik even 30 fietsen kon laten klaarzetten.  Enkele uren later waren de fietsers daar. Het bleek om een groep tieners te gaan die nog niet zo lang in  ons land wonen. Sommigen spraken Nederlands, andere niet. Samen met enkele collega’s hielp ik hen de juiste fiets uitkiezen. We wisten soms niet waar eerst gekeken. Van langs alle uithoeken hoorde ik “meneer ! meneer”.

Een ebbehouten meisje hield zich afzijdig en bleef bij één van de  begeleidster. Toen ik vroeg of zij al een fiets gekozen had antwoordde de begeleidster dat ze niet kan fietsen en dus mee met de wagen zal gaan.  Ik dacht even na en toen kreeg ik een idee : Enkele minuten later reed het meisje achterop de tandem mee met de begeleidster voor een testritje. Dat beviel het meisje uitstekend en ik kreeg een H5.

Zo zie je maar dat er voor alles wel een oplossing is.  Ik ben benieuw hoe het afgelopen is. Toen ze terug gekomen zijn van de fietstocht was ik reeds naar huis.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties

De dokter op bezoek.

Ieder jaar rond deze tijd komt de dierenarts onze viervoeters even onder handen nemen. Door het overlijden van Rakker zijn er hier nog maar twee katten die even onderzocht moeten worden. In de plaats van Rakker heeft de arts nu haar handen vol mat Bunny het konijn.

Het was me de laatste tijd opgevallen dat Ginger wat lusteloos geworden was. Ziek kon hij niet zijn want hij at dronk en sliep zoals altijd, maar de “goesting” bleek soms ver te zoeken. Na onderzoek blijkt dat hij wormen heeft. Waarschijnlijk is dat de oorzaak van zijn gedrag. Een pilletje in zijn strot gewrongen en nu afwachten.   Het konijn haar dieet dient aangepast te worden daar ze de laatste tijd last heeft van keutels die aan haar kont blijven plakken. Niet alleen geen mooi gezicht, maar ook niet erg gezond ende hygiënisch. Annabel blijkt de gezondste van de drie te zijn en had besloten zich niet te laten doen door die blonde dame, maar toch kon ze niet ontsnappen aan die vervelende prik.

Voor de rest niet veel nieuws hier.
Geniet van het mooie zomerweer dat ons te wachten staat en tot de volgende keer.

https://flic.kr/p/L27Cpo

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties

Ondertussen op het Stationsplein.

Toen ik deze avond de deuren van de zaak sloot hoorde ik gezang en handengeklap. Ik zag in de verte een bonte groep jongeren samen dansen en zingen. Ik moest er toch langs en hield mijn GSM in den aanslag.

Blijkbaar was het niet zomaar dansen en zingen maar een demonstratie van capuera, een uit Brazilië afkomstige mengeling van dansen en vechten. Mijn GSM heeft niet dezelfde kwaliteit als die van mijn camera maar ik heb het toch op deze blog geplaatst.

Of deze demo iets met de tropische temperaturen te maken heeft die men ons beloofd heeft kon ik niet uitmaken.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in dagboek, Uncategorized | Tags: , , , , , , , , | 18 reacties

Nonkel Juul en de Olympische spelen.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Het is midden augustus en zowel binnen als buiten is het snikheet. Het café zit barstensvol stamgasten. Noëlla de  rondborstige waardin staat met aangepaste kledij achter haar toog om de naar verfrissing hunkerende mannen te bedienen en hen tussen twee pinten een luisterend oor en nog één en ander aan te bieden. Om hun mama wat te helpen bij dit zware werk halen haar dochtertjes de lege bierglazen op . Gezien de  tropische hitte lopen ze slechts gekleed in hun zwembroekje  tussen de staminees die er verhit bijzitten. Gelukkig is er ook nog die nieuwe ober die de biertjes helpt rondbrengen. Tot voor kort was hij kampioen discuswerpen en dat merk je aan de manier hoe hij de klanten hun drankjes voorschotelt.

Aan een tafel zit nonkel Juul met zijn tweeloop naast zich. Bij hem zitten Sjonnie vande Waeterleidinghe en Stoovebuuzeke. Ze zijn net terug van de jacht op wilde…

View original post 576 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Swingen in de frituur.

De vakantieperiode loopt stilaan ten einde en het dagelijks leven komt weer tot leven. Hier op deze blog is het de laatste maanden ook behoorlijk stil geweest wat betreft de logjes over de meer dan beruchte frituur. Daar komt nu verandering in.

Gisteren was er een BBQ en niet zomaar een BBQ. Deze maal werd het eetfestijn muzikaal opgefleurd door de wereldvermaarde Dirk Duval en zijn combo. Ook hun fanclub was massaal vertegenwoordigd. Dat jong en oud uit de bol ging kun je dus wel begrijpen.

Van dit gebeuren heb ik een filmpje gemaakt. Geen ellenlange close ups van vlees verorberende tanden en ander smakelijks. Ook geen kunstzinnige en culturele toestanden maar een greep uit de hoogtepunten van die bewuste avond met Dirk en zijn kornuiten. Dat de pensen en ribben een culinair genot waren heb ik vroeger reeds onderstreept.

Foto’s van deze happening kun je hier bekijken.

Groetjes.

Geplaatst in dagboek, Uncategorized | Tags: , | 19 reacties

Biologische afkomst soms belangrijk

Greet schrijft.

Morgen wordt een nonkel begraven, de laatste nog levende broer van oma. Zelf zal ik er niet bij zijn. Mijn lichamelijke conditie laat het niet toe om een hele dag onderweg te zijn.
Ik kom uit een familie die familiebanden tot in het absurde smeedt. Als voorbeeld: op ons huwelijk moesten niet alleen onze eigen neven en nichten gevraagd worden, maar ook die van mijn moeder. Niet die van Francky’s ouders, of die van mijn vader, wel die van haar, omdat dat de gewoonte was in die familie.

Tijdens het snijden van de uien bij het bereiden van het middagmaal heb ik een herhaling van het programma ‘Spoorloos” gezien. Het ging over een jonge man die op zoek was naar zijn spermadonor. Hij heeft tientallen halfbroers- en zussen gevonden.
Voor mij een onmiddellijke reactie op een deel van mijn vroeger archiefwerk: mensen helpen bij het samenstellen van hun stambomen.
Ja het is een feit dat veel mensen op zoek zijn naar hun afkomst. Personen uit de USA en Canada spendden hun vakantie op zoek naar geboorteaktes, bevolkingsregisters enz,
Ik kan mij dus heel goed vinden in het programma Spoorloos.

Voor Francky is het niet belangrijk. Die trekt zich van afkomst en familie weinig tot niets aan. Maar een zeer groot deel van geadopteerde mensen hecht daar wel belang aan en gaat op zoek naar hun biologische roots.
Daarom is het echt wel belangrijk dat holebikoppels op zoek gaan naar een biologische bekende ouder,
Dat is toch mijn mening- ook gezien de vraag van mensen dat ze echt willen weten waar ze vandaan komen.
voor mezelf ook niet zo belangrijk, mijn grootvader van vaders kant was een wat men toen nog noemde -bastaard-

mvg
Greet

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

Goedmeuning.

Ik kan zonder overdrijven zeggen dat ik me amuseer met mijn “smartphone”. Sedert kort ben ik op Instagram te vinden waar je de foto’s en korte video’s die je met je smart genomen hebt kunt plaatsen. Dit filmpje met één van mijn collega’s in de hoofdrol is daar “een levend bewijs” van.

Ook op mijn werk :
Het is een traditie geworden dat we op dinsdagvoormiddag het bezoek krijgen van niemand minder dan Ernest den Evangelist. In een vaag verleden heeft hij onze ouderdomsdeken Jef bijna kunnen bekeren. Telkens Ernest de arme drommel ziet gaat hij er enthousiast op af waarop den Jeff er vandoor gaat alsof de Duivel hem op de hielen zit.

Vandaag nam Ernest onzen Said onder handen.
Ernest neemt de verbouwereerde man kameraadschappelijk bij de schouder terwijl hij in mijn richting wijst.
Ernest : zeg ne keer mijn beste vriend, gaat dat nog een beetje met dat heerschap dat ik regelmatig kom controleren ?
Said : ja hoor, heel goede man. Beste man hier van allemaal.
Ernest : Welke taal spreek je beste man ?
Said : Perzisch !
Ernest : Oh maar ik ken enkele woorden Perzisch spreken !
Onzen Evangelist neemt diep adem en uit zijn mond komen klanken die we op deze planeet sedert de Babylonische spraakverwarring niet meer gehoord hebben.
Ernest : Dit is goede morgen in het Perzisch.
Onze Said kijkt hem heel verwonderd aan.
Said : Neen, niet goede morgen.
Ernest : Als dit niet “goede morgen” betekent wat is “goede morgen” dan wel in het Perzisch
Langzaam komt het juiste woord uit de keel van Said te voorschijn. Vlug neemt Ernest zijn exemplaar van “Het levende water” uit zijn binnenzak en schrijft het letter voor letter op. Said helpt hem met de uitspraak.
Ernest : Dus ben ik verkeerd geïnformeerd met dat andere woord. Ik heb het nochtans geleerd van een man die ook uit Iran komt.
Said : Nee hoor, ik juist !
Ernest : wat betekent dat andere woord dan wel ?
Said : Niet “goede morgen”, wel : “MAAK DAT JE WEGKOMT !”

Groetjes.

🙂

https://flic.kr/p/L4NPuQ

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties

Konijntjes.

Dit rare wezen hier op de foto is niemand minder dan Bunnie ons konijn. Veel is ze hier tot op heden nog niet te zien geweest. Ze droomt niet bepaald van een toekomst als fotomodel maar vandaag wilt ze voor jullie wel een uitzondering maken.

https://flic.kr/p/KZqiaQ

 

over konijntjes gesproken :
Minder leuk voor Doortje is dat één van haar konijntjes plots overleden is. Gisteren begon het  dier zich plots vreemd te gedragen en enkele uren was het dood. Enkele weken geleden hadden we het samen met nog een konijn gehaald. Ze mocht de dieren gratis hebben. Voorlopig komt er geen nieuw konijn in huis totdat men zeker is dat er geen gevaar meer is voor virussen die dodelijk kunnen zijn voor konijnen.

Een volgende keer hebben we het over het poesje van Doortje die door de lezers van deze blog niet verward mag worden met Kleine Muis. Die twee zijn ongeveer even oud, groot en slank en hebben lang donker haar, maar daar houdt de vergelijking op !

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 20 reacties

Loslaten.

https://flic.kr/p/KcYxSE

 

Deze tomaten waren vorige week nog groen.
Eind vorige maand had ik ze geplukt in de tuin van de trainer terwijl ik zijn planten sproeide.Toen moesten ze volgens hem reeds rood zijn.

Vanavond heb ik er één van opgepeuzeld.
Superlekker om het zo te zeggen.
Zo lekker vindt je ze niet in de winkels.

Over de trainer gesproken : hij wilt me niet “loslaten”.
“Binnenkort krijg je mijn vrouw op je dak om je tot andere gedachten te brengen” dreigde hij terwijl hij wegreed op zijn e-bike. Ik stond aan de voordeur van het fietspunt en knikte.

Geen idee of ik mijn wit kostuum voorgoed in de kleerkast laat hangen en ook geen idee of ik de kobujutsu wapens ooit nog ter hand zal nemen. God only knows. Eén dezer dagen brengt hij me één van mijn stokken (= bo) terug en dan zullen we nog eens praten. Het woord “loslaten” staat niet in zijn woordenboek. Althans niet wat mij betreft.  Heikel ?

Groetjes.

🙂

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 22 reacties