De laatste jaren hebben hier de ene platenzaak na de andere de deuren gesloten. De voor de hand liggende reden is natuurlijk dat er veel gedownload wordt via het internet, al dan niet legaal. Denk maar aan het succes van I tunes.
De laatste grote platenwinkel in Roeselare bevond zich op het stationsplein vlak naast mijn werk. De eigenaar liet enkele maanden geleden de zaak over aan iemand die elders in de stad een tweedehandswinkel openhield. Daar kon je voor een prikje cd’s elpees en consoles kopen evenals muziekinstrumenten. Vroeger ging ik daar regelmatig snuisteren en vond soms iets naar mijn zin. De eigenaar en ik kennen elkaar dus. Ik was niet weinig verbaasd toen ik vernam dat hij de platenzaak zou overnemen. Ondertussen is dit een feit.
Ik had nog geen kans gekregen om er eens binnen te kijken, maar gisteren was het zover. Ik kon mijn ogen niet geloven : bakken vol oud en nieuw vinyl. Ik voelde me op zijn minst dertig jaar terug in de tijd geslingerd. vinyl is duidelijk terug en niet zo’n klein beetje.
Nu vraag ik me af of jullie nog vinyl elpees draaien of digitaal luisteren ?
Groetjes.
🙂
