Het zal je kind maar wezen.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

https://flic.kr/p/LhJdWK

Het is 11 uur in de morgen. Samen met enkele medewerkers trek ik gewapend met strandstoelen en parasols naar de zandbak die wat verderop op het stationsplein staat. Alhoewel de zandbak zich niet in ons werkdomein bevindt hebben we met het stadsbestuur overeengekomen dat de strandstoelen door ons zullen geplaatst en teruggehaald worden.

Het is reeds warm maar er is weinig volk op en rondom de zandbak. Slechts enkele jongeren zitten aan de rand terwijl een kleine mollige jongen die bij dit groepje behoort in de zandbak speelt. Ik begin met het rondzetten van de strandstoelen terwijl één van de collega’s in de zandbak de parasols gaat plaatsen. Ik nader het groepje bestaande uit twee meisjes en een jongen. Nu pas let ik op hen en onmiddellijk herken ik de jongeman. Het is niemand minder dan Angelo de oudste zoon van Klusjesman. Ook al ziet hij er nog jong uit…

View original post 416 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

Terug naar school.

https://flic.kr/p/LjBapb

Toen ik deze morgen iets na 8 uur naar het werk fietste was het behoorlijk drukker dan anders. Vandaag is het de eerste schooldag. Gisteren kon ik het al merken op het werk daar heel wat ouders en/of schoolgaande jeugd op het laatste moment met een defecte fiets de zaak binnen kwamen om op 1 september toch maar met een piekfijn in orde zijnde fiets de baan op te kunnen trekken.  Natuurlijk kunnen wij niet toveren dus was onze reactie meermaals “jammer maar helaas”.

September is ook de maand waarin het verenigings- en cultuurleven terug van vakantie komt. Dit weekend hebben we onder andere de “Omloop van Vlaanderen” en opendeur bij de brandweer. Binnen enkele weken is de “Tuin der lusten” opnieuw in de stad, hier op deze blog vooral gekend door de blauwe kever. Benieuwd of deze ditmaal ook van de partij zal zijn.

Groetjes.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 22 reacties

Plezier? met embedded databases

Greet schrijft:
Een mooiere overgang  van vorige blog naar deze kan je niet verzinnen. Kesha, de poes van de buren was in de tuin toen de zoon thuiskwam van z’n werk gisteren terwijl ik z’n eindwerk zat na te lezen.
Kesha zit vaak in onze tuin en reageert wel op mij. Altijd als ze hem ziet:kopjes geven en op haar rug liggen om gestreeld te worden.

De zoon heeft zijn eindwerk voor school af. Overmorgen indienen, volgende woensdag volgt het verdedigen.
En oke, moeders mag dan  absoluut niets weten van programmeren, van taal en spelling kent ze toch wel iets meer dan gemiddeld, ook ik heb mijn werkervaring.

Zoals de titel zegt:  embedded databases. Waarover het gaat: zie professionals.
Sus gezellig gisteravond nog bij mij komen zitten buiten terwijl ik bezig was met de laatste bladzijden.

Absoluut niet meer verwonderd dat de firma waar hij nu werkt hem echt wilde hebben.
mvg Greet

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Het poesje geniet.

https://flic.kr/p/LJ6BXc

Deze morgen zit het poesje van de buurvrouw op één van onze krabpalen te genieten van de vroege zon. Groot gelijk heeft ze. Probeer  ik ook zoveel mogelijk te doen.

Deze morgen kreeg ik een mailtje in de box van een lid van de karateclub met de vraag of hij de site die ik gemaakt heb voor de club mag overnemen, met andere woorden : “of hij login en paswoord mag”. Natuurlijk, dit en nog veel meer. Zo kan ik mijn kast even uitmesten.

Het wordt tijd dat ik weer sportief aan de slag ga, want mijn scharnieren beginnen te kraken. Gelukkig weet ik al wat ik wil en hoop binnenkort er mee van start te kunnen gaan.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 11 reacties

Lege fietsrekken.

https://flic.kr/p/KK2Ky2

 

Maandagmorgen begon hier met een flinke plensbui maar tegen de middag waren alle sporen hiervan uitgewist door de zon. De vakantiesfeer om en rond het station was dra terug. De rest van de week ziet er mooi en zomers uit.

Donderdag gaan de poorten van de scholen hier opnieuw open. Gelukkig zijn de werken aan de fietsenstallingen hier aan het station op tijd klaargekomen zodat iedereen zijn fiets netjes zal kunnen stallen.   Gisteren heb ik contact opgenomen met de werfleider en tegen morgen zullen alle signalisatieborden weggenomen worden.

De vakantie zit er dus helemaal op. Tijdens de vakantiemaanden was ik constant aanwezig op het werk wat betekent dat er nog een pak vrije dagen op me liggen te wachten

Nu met zijn allen nog wat genieten van het zomerse weer.

Groetjes.

🙂

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Don’t look back !

Bovenstaande titel is zo’n beetje het motto geworden van deze blog de laatste tijd. Nu kan ik het ook letterlijk opnemen.   Gisterenavond tijdens het naar huis rijden van Menen raakte een tegenligger mijn achteruitkijkspiegel. Dit is dus het resultaat. Of de “tegenpartij” schade heeft weet ik niet want hij stopte niet eens. Dus zat er voor mij  ook niets anders op dan verder rijden.

https://flic.kr/p/LDV7Fv

 

Zoals je je misschien nog herinnert ben ik op zoek naar een andere wagen. Mijn oog is momenteel op een mij tot voor kort onbekend merk gevallen : Dacia type lodgy. hier verdeeld via Renault. Binnenkort ga ik eens een verkooppunt bezoeken. Tot op heden heb ik via internet info verzameld maar nog niet van dichtbij bekeken. Ik houd jullie op de hoogte.

 

Groetjes en fijne dag gewenst.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , | 25 reacties

Vieze babies en rare geluiden.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

https://flic.kr/p/LxksQo

Met een ruk worden ze wakker.
Ze hebben beiden iets gehoord.
Weer horen ze dat geluid.
Neen, geen van beiden heeft gedroomd.
Dit is echt.

Vlug werpen ze de dekens aan de kant en stappen uit bed   Ze horen een kind wenen, Ava, haar driejarig dochtertje. Met een kloppend hart openen ze de deur van de slaapkamer. Ze doen het licht aan en zien het meisje rechtop staan in haar bedje, Zou ze een nachtmerrie gehad hebben ? Neen, want ze zijn niet door haar gehuil wakker geschrokken. Maar van wat dan wel ? Terwijl de kleine in de armen van haar mama spring en zich laat troosten blijft Exvan als onder hypnose voor zich uit kijken. Hij voelt koude rillingen over zijn rug kruipen. De bovenste lade van het nachtkastje gaat open. Met een klap valt de lade op de grond. Buiten onweert het. Een felle lichtflits gevolgd…

View original post 460 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 6 reacties

Een druppel op ons heet terras.

https://flic.kr/p/Lpwz34

 

In de late namiddag was ik buiten bezig en plots voelde ik enkele druppels op mij vallen. “Het regent” hoorde ik een buurvrouw roepen. Nu ja, wat je regen noemt. Na die druppels was het weer gedaan. De lucht is weer volledig blauw. Het ziet er niet naar uit dat het nu reeds gedaan is met het mooie weer.  Dit weekend is er weer van alles te doen en met dit zomerse weer zal het overal druk ende gezellig zijn.

Geniet van jullie weekend en vergeet niet te drinken.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

Bijkomend

Greet schrijft
De echte zorgverleners die er toe doen heb ik al gecontacteerd.
Blijkbaar leest de dochter deze blog.
Wel ik heb geen ander verhaal.
Opgebeld worden om 11.30 u pm. Geen teken van verantwoordelijkheid.

En nogmaals: aan dochter: je broer werkt. Ja. Wees niet jaloers. H£et is echt zo dat hij heel erg goed is in programmeren. Beter in andere dingen? Dat is maar de vraag..

Waarom zou ik hem dan elke dag moeten voeren naar  het station?

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Koeien bij hitte

Greet schrijft.

Vandaag was een extreem hete dag. Een dag die je liefst doorbrengt met niets doen in de schaduw.
Niet voor ons. Vandaag gesprek in de kliniek over onze dochter. Op weg er naar toe drie maal koeien gezien in een wei, waar anders natuurlijk. 3 x schuilden ze onder bomen. Dat is iets als beeld dat mij zal bijblijven, omdat je dat niet vaak ziet.

Gesprek dus. Positief. De dochter zal vanuit de kliniek overgaan naar een voorbereiding op begeleid wonen. Dat duurt een jaar, waarin gezocht wordt naar een dagbesteding, werken? Vrijwilligerswerk? Alles staat open.
Zowel wij als zijzelf hadden al aangegeven dat permanent weer thuis wonen geen oplossing is.

Het enige echt goede aan zo’n hete dag voor mijn lichaam, ik voel geen pijn. Voor de geest, ook namens Sus: opluchting. WIJ zijn niet meer verantwoordelijk voor de dochters moodswings. Als dit klinkt als een moodswing blog, waarom niet.
En uiteraard blijven wij haar ouders.

Eindigen doe ik met een ander beeld over koeien. Woeha, in 2005 waren er hier in de provincie zoveel overstromingen dat koeien in een wei werden gefilmd met water tot aan de borst.

mvg

Greet

Geplaatst in Uncategorized | 14 reacties