Volger nr. 300

Vandaag verwelkom ik volger nr. 300 en meteen ook allen die de laatste weken en maanden deze blog zijn beginnen volgen.
Natuurlijk vergeet ik ook de oude garde niet waarvan sommigen me nog kennen van toen ik bij blogger startte. De tijd vliegt.
Een groot succes is deze blog volgens mensen die het bij statistieken houden nooit geweest maar dat hoeft niet ook. Ik ben al tevreden met mijn schare blogvrienden en volgers. Ook met deze die hier regelmatig langskomen maar niets laten merken.

Zolang Greet en ik hier ons ei kwijt kunnen en er mensen zijn die dit lezen en ook reageren gaan we verder zoals we de laatste jaren bezig zijn.

Groetjes !

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 23 reacties

familie-autisme

Greet schrijft
Vrijdag was het 10 jaar geleden dat de opa van onze kinderen overleden is.
Voor oma ben ik naar een herdenkendingsmis geweest.
De zoon gaat mee naar een uitgebreider familieherdenkingsdienst in mei.

Maandag zei iemand aan mij dat ik een expert ben ivm autisme, en waarom help je geen mensen ermee?

Expert, misschien wel, met opgegroeid te zijn onder die opa en  te zien dat zijn oudste  kleinzoon is uitgegroeid tot een mens die op hem lijkt. Dat ligt niet enkel aan de genen, ook zijn vader is toch voor minstens de helft verantwoordelijk geweest dat onze zoon zo goed opgegroeid is. Die is dus een Asperger, die heel intelligent is en zijn weg door het leven wel weet te maken.

Verder leef ik met 2.5 ass-mensen. 1.5 leven evengoed met mij, pijnpatient. En ik weet dat dat niet plezant is.

Die ene persoon over wie het hier allemaal draait, wel alles komt terug op ons, als ouders.

Hallo, met de mama van… is bijna een stopwoord geworden van mij. De wachtlijsten nemen er maar weer bij. Dat is de reden waarom ik mij niet sterk genoeg voel om andere mensen te helpen. En pijnrevalidatie echt wel.

0.5 mag je raden.

mvg Greet en het konijn. Ik mocht het aaien vandaag

 

Geplaatst in Uncategorized | 14 reacties

Wip, wip chihuahua !

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Ik ben klaar samen met mijn moeder boodschappen te doen en heb haar afgezet bij haar woning. Vlug rijd ik naar naar huis om alle koopwaar uit te laden. Dan moet ik met een doosje pijnstillers naar Grote Muis. Net voor ik op boodschappen ging kreeg ik een telefoon van Grote Muis. Ze zit met een verschrikkelijke migraine en haar pillen zijn op. Als ik eens langs wil gaan bij een apotheek.

Als ik aanbel hoef ik niet lang te wachten. Het geblaf van Louise komt me tegemoet. De deur vliegt open en daar staat Kleine Muis met het hondje op de arm. Naast haar staat Buurmeisje. Ze heeft  haar jas nog aan, maar ze loopt al op blote voetjes. Die is ook nog maar pas hier zo te zien. Buurmeisje draagt een zalmkleurige lange broek. Eerder een pyjamabroek die losjes rond haar benen wappert. Met zijn drietjes betreden we de…

View original post 554 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Moskee voor Dummies.

https://flic.kr/p/Gq2XaW

Zondag was erfgoeddag.
De moskee op Krottegem had op deze dag speciaal hun deuren geopend.
Eva en ik waren ook van de partij om eens in dit onbekend stukje Roeselare rond te neuzen.

https://flic.kr/p/FCWFaa

We kregen een uitvoerige uitleg over wat “Islam” nu precies inhoudt en mochten achteraf vragen en opmerkingen maken.
Natuurlijk kwamen ook de aanslagen ter sprake. Daar werd door de twee mannen heel open op geantwoord.

Toen deze rondleiding ten einde was stond de volgende groep reeds klaar. Onder hen bevond zich mijn schoonmoeder. “Ben je al bekeerd ?” vroeg ze me toen wel elkaar passeerden.

https://flic.kr/p/Gq2XQ3

Wat we dus over islam geleerd hebben :
Deze godsdienst steunt op vijf pijlers
1) geloof in één God en Mohamed is zijn laatste profeet.
2) het gebed
3) giften aan armen
4) vasten
5) de bedevaart naar Mekka.

En of ik nu bekeerd ben ?

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , , , | 22 reacties

De modellen van de stationsbuurt.

Originally posted on fotodigitalenten:
fotodigitalenten View original post

More Galleries | 8 reacties

Grr Grrr Grrrrst

Greet schrijft
Ja dochter is nog altijd in het ziekenhuis.

Na alles en iedereen die haar kennen en begeleiden voor de opname, was ze echt niet goed.
Opname, oh ja wij weten echt wel dat een opname in een PAAZ afdeling niet de juiste opvang biedt.
En dan krijg je een verslag, gebaseerd op 1 , ja 1 gesprek met ons samen: MOEDER SPANT VADER VOOR HAAR KAR EN WIJ GEBRUIKEN DE PAAZ ALS KINDEROPPAS Wel nogmaals GRRR.

Dat vader 3 van de laatste 4 weken ziek is van de stress ?

Ze staat op de wachtlijst voor een psychiatrische opname. ECHT WAAR het is hier niet te leven met haar, en wij doen dat maar voor ons PlEZIER
Het ene wat wij vragen: langdurige psychische opname, waar ze, naast het al 15- jaar bekende ASS ook een keer langdurig nagezien wordt van andere zgn aandoeningen.
13- jaar psychoses, al gepasseerd bi-polair, haan-gedrag of zoiets. Medicijnen heeft ze nodig.

Na het konijn, de cavia, de hond? Wat dierenasiel moeten wij nog worden?

Ja hoor Deze blog mag vader dan opvrolijken over haar dieren
+ niet is leuk
Het konijn heeft nu tenminste z’n juiste plaats.

Ikzelf hoop dan ook nog een keer te mogen denken aan mijn schouder.
En de zoon is hier ook nog altijd.

Allez een zoveelste teleurstelling in een psychiater en wachtlijsten
niet mvg van Greet, wel van het konijn

Geplaatst in Uncategorized | 21 reacties

De Bmx bende.

Originally posted on fotodigitalenten:
© Caroline Dewilde

More Galleries | 5 reacties

Vuilnis op vrijdag.

Het was me gisteren opgevallen dat een vuilniszak met stro en konijnekeutels enkele meters dichterbij gekomen was. Nochtans had het niet echt hard gewaaid. OK, zo’n zak weegt niet veel maar toch.

Kesha, het grote witte poesje van de buurvrouw kwam ook eens ruiken ende kijken naar die zak. Om de één of andere reden was haar aandacht getrokken en bijgevolg ook de mijne.

Tot beider verbazing kwam daar de kop van de Zwarte Kat te voorschijn. Onze tuinbewoner ende tafelschuimer had een nieuwe slaapplaats ontdekt. Ik heb dan maar besloten deze vuilniszak niet mee te geven met de vuilniskar deze morgen. Hij mag gerust blijven slapen in zijn nieuw bedje.

https://flic.kr/p/G3J2tA

Om op het logje van gisteren terug te komen : Eva heeft het verlies goed verwerkt.
Samen hebben we het hok waar de cavia samen met het konijn in vertoefde opgekuist en het konijn in een ander hok met alles vers gestopt. Wel nog even een bezoekje aan het graf van de overledene gebracht.

https://flic.kr/p/Gu6uTP

Groetjes en fijne dag gewenst !

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

De mensen van de markt.

Originally posted on fotodigitalenten:
© Riet

More Galleries | 1 reactie

R.I.P. onze cavia.

Vannacht is onze cavia plots overleden.
Gisterenavond hadden de zoon en dochter iets gezien aan zijn oog. Precies ontsteking.

Eva had het beestje enkele maanden samen met een konijn gekregen van een vriendin die er niet langer voor kon zorgen. Deze morgen zou ik er mee naar een dierenarts gaan, maar helaas. Deze morgen er naar ging kijken lag het dood. Het konijn bleef er voor zorgen alsof het nog leefde en pruttelde tegen toen ik het weg wou nemen.

https://flic.kr/p/Gn13Nk

Onlangs is nog iemand overleden die een tijdlang een grote rol speelde op deze blog. Later meer hierover. Deze persoon aan een dode cavia linken zou heel oneerbiedig kunnen overkomen bij de nabestaanden.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties