De Dag van de Arbeid (in België ook Feest van de Arbeid genoemd) is een feestdag van de socialistische, communistische en anarchistische arbeidersbeweging. De dag vindt in Nederland, België en Suriname elk jaar op 1 mei plaats. Andere landen wijken soms af van deze datum. In Europa is 1 mei in bijna alle landen een officiële feestdag, maar niet in Nederland. Katholieken vieren op deze dag het feest van Sint-Jozef als arbeider.
Toen ik deze middag naar Menen vertrok was het kalm in de straten.
De thermometer toonde 14° maar het voelde warmer aan.
Waarschijnlijk omdat we zo’n “hitte” niet meer gewoon zijn.
Terwijl een bejaard echtpaar met de fiets mooi achter elkaar en met fluo hesje aan door de straat reed zat een meisje slechts gekleed in een badhanddoek op de dorpel van haar huis in de zon te genieten.
Op 1 mei is blijkbaar ook de lente van start gegaan.
De weergoden voorspellen voor deze week nog warmer weer.
Voor de katholieken onder ons was het ook een feestdag.
Heel wat jongeren deden vandaag hun plechtige communie.
Zo ook “Grote Baas” die bij haar papa de dag feestend doorbracht.
Volgende week feest bij mama.
Verslag hiervan op deze blog.
Als ik het overleefd heb tenminste.
Net wanneer ik onze straat wil inrijden zie ik twee dames oversteken.
Het zijn moeder en dochter.
Ze zwaaien en ik zwaai terug.
De dochter is ondertussen bijna 20 lentes jong en stond jaren geleden model voor Bieke, mijn fictieve figuur uit de verhalen van nonkel Juul.
Ooit ben ik begonnen om het biografisch correcte verhaal rond deze figuur te schrijven, maar ben halverwege blijven steken. Misschien moet ik het toch maar eens afwerken ?
Ik houd er nu mee op en geniet verder van deze zonnige zondag waarop niet moet gewerkt worden.
https://flic.kr/p/GhFKMA
En alzo heb je toch nog iets van Menen gezien in dit logje. 🙂
Het beeld past bij dit zonnig weer,
Nietwaar ?
Groetjes.
🙂
Vind-ik-leuk Aan het laden...