Het zwarte gat.

Deze week kreeg ik bezoek van de trainer van de karateclub. Hij kwam vragen waar ik bleef. Zonder aarzelen of rond de pot te draaien antwoordde ik dat ik voorlopig niet meer kom tot na de vakantie. Even afstand nemen van de club en dan terugkeren als alles geregeld is. Blijkbaar is mijn opvolger reeds gekend en het was voor mij geen verrassing te vernemen wie. Toen ik vroeg wie er nu mijn administratie zou overnemen zei hij dat mijn opvolger in het bestuur het zou overnemen. Geen probleem, hij moet alles maar komen halen. Heb ik weer wat vrije ruimte in mijn kasten.

Een week terug had ik me via Facebook ingeschreven voor een avond zelfverdediging tegen aanvallen met een mes. Ik ken de persoon die dit zou geven en vrijdagavond ging ik er op af. “Ben je hier eindelijk eens geraakt  ?” was de begroeting van die trainer. Nooit gedacht dat ik de messias was. Toen kwam er nog een oude bekende op me af. Met deze laatste heb ik veel karate getraind in de jaren 1980. Oude herinneringen kwamen terug naar boven. De training heb ik grotendeels met hem door gesparteld, afwisselend met een jong meisje dat daar met haar mama was. Het arme kind kreeg zowat de slappe lach van mijn levensgevaarlijke aanvallen. Humor is blijkbaar nog steeds de beste verdediging tegen agressie als je het mij vraagt.

Nee, ik hoef niet te vrezen in een zwart gat te vallen op gebied van vechtsporten. Ik vermoed dat er juist nieuwe horizonten zullen aangeboord worden. En nu dit mes uit mijn rug peuteren.

Groetjes.

 

🙂


 

Geplaatst in Uncategorized | 26 reacties

De lustige langslapers.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het is zeven uur in de morgen als ik op het werk aankom.
Ik ben voorlopig alleen daar de anderen pas later komen.
De zon is reeds van de partij en op het stationsplein heerst een gezellige drukte.
Zoals meestal stuur ik Grote Muis een SMS met “goede morgen”.
Ik krijg geen reactie.
Veel tijd om daar bij stil te staan heb ik niet want de eerste klanten komen binnen.

Rond half acht hoor ik mijn GSM trillen.
Daar ik toch alleen ben kijk ik even wie het zou kunnen zijn.
Het is Grote Muis. Vreemd die belt nooit rond dit uur als ze weet dat ik op het werk ben.
Vlug neem ik op.
Een niet uitgeslapen Grote Muis zo te horen.
Zij en Kleine Muis hebben zich overslapen.
De schoolbus is reeds vertrokken.
“Dit komt omdat ik nu alleen slaap. Vroeger maakten we elkaar wakker. Ik zal er…

View original post 294 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 1 reactie

Beestenboel !

Deze avond ging ik bij mensen hier in de buurt een bench halen voor de mama van Doortje.  De mama had dit tweedehandsding besteld via Kapaza. Met zo’n metalen ding op de bus is geen makkie en dus belde ze me of ik dat kon halen.

https://flic.kr/p/HfYGtp

Nadat ik met Eva terug naar Menen gereden was na een middagje thuis bij ons ging ik de bench halen. Ik  had nog wat tijd over en besloot de bench naar het huis van Doortje te brengen, kwestie om er dan vanaf te zijn. Voor je het goed en wel beseft zijn we enkele weken verder en ligt dienen ijzerwinkel nog steeds te rammelen in de koffer van de auto.

https://flic.kr/p/Hg385J

Toen ik bij hen aankwam waren ze net bezig de kooi van de hamster te verversen. Mama Hamster (en dan bedoel ik niet Leslie Ann Poppe) had deze week tien (10) jongen geworpen. Ze zullen er twee houden en de rest wordt te koop aangeboden. Ik moet er in ieder geval GEEN hebben. We hebben al genoeg aan onze poezen en het konijn. En natuurlijk mogen we ook niet de egel in onze tuin vergeten.

 

https://flic.kr/p/HCWvaw

 

Groetjes.

 

🙂

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 29 reacties

Kater !

https://flic.kr/p/HYcmuJ

Deze dag werd aan het stations alles klaargezet om van deze avond een geslaagde avond te maken, op voorwaarde dat de Belgen winnen en de hemel haar sluizen niet openzet. op een groot scherm zullen de aanwezige supporters de match kunnen volgen. De drank zal de rest doen.

Of ik ook zal vieren ?
Nee hoor !
Ik zit nu reeds thuis met een kater !

Groetjes.

🙂

 

https://flic.kr/p/Hc9nWE

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , , , | 23 reacties

Veranderingen.

Toen Eva zaterdagnamiddag thuis was wou ze aan de pc om verder aan haar verhalen te werken. Plots begon de computer van alles te doen en voor we goed en wel beseften wat er gebeurde was Windows 10 aan het installeren.
Veel veranderingen zie ik niet maar de PC doet het nog en da’s wat telt. De zoon keek eens en zag dat het goed was.

Ook heb ik me een nieuwe GSM aangeschaft. De vorige was reeds zes jaar in gebruik en sommige mensen bekeken me als was ik de missing link tussen de Neanderthaler en de moderne mens als ze me met dat ding zagen. Daarvoor heb ik natuurlijk geen nieuwe gekocht. Het oude kreng begon digitaal te dementeren en soms deed hij/zij de vreemdste dingen.

https://flic.kr/p/Hau18G

Soit ! Exit oude GSM en enter nieuwe smarrphone. Dit weekend heb ik regelmatig zitten “oefenen” met mijn nieuw speelgoedje en we beginnen elkaar graag te zien.
Vreest niet ! Ik zal niet de hele tijd selfies van me de wereld rondsturen. Hier zie je me bezig onder toezicht van de kids één en ander duidelijk worden.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 23 reacties

Nonkel Juul kijkt naar het voetbal.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Het is een drukte van jewelste op het dorpsplein.
Iedereen in het dorp is bezeten van voetbalgekte.
Om iedereen de kans te geven dit gebeuren op de voet te laten volgen heeft de burgemeester in samenspraak met de Commissaris en zijn stoere assistente, Jeanne Darm besloten een reuze groot scherm op het plein te laten plaatsen.
Alle zelfstandigen zetten hun beste beentje voor. Zo is er bij Willy den beenhouwer een voetbalworst te verkrijgen. Nora van café Vlaanderen serveert op haar grote terras bier in extra grote kruiken met het embleem van het lokale voetbalteam er op. Zo steunt ze die jongens hun moraal. Je weet maar nooit dat tussen die kids een toekomstige Lukaku zit. Toen ze hen vorige maand ging begroeten tijdens het douchen na de match had ze daar nog enige twijfels over, maar die gasten moeten nog groeien. Daar het schitterend weer is lopen haar dochtertjes…

View original post 340 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 2 reacties

Wachten.

Vandaag was een dag waarin ik nogal heb moeten “wachten”.
Eerst was het wachten op de komst van de dierenarts. Rakker kon reeds enkele dagen niet meer eten omwille van kiespijn. Hem in een bench krijgen was onbegonnen werk voor ons. Dus zat er niets anders op dan de dierenarts hem komen ophalen. Voor haar was het een fluitje van een cent en voor Rakker het goed en wel wist zat hij in de “kooi”.

https://flic.kr/p/H57DSx

Dan moest ik met de zoon nog naar het tweede deel van de sollicitatie. Enkele weken geleden kon je hier het eerste deel lezen : de kennismaking. Nu moest hij enkele proeven afleggen. Deze duurden zo’n twee uur en dus mocht ik weer “wachten”. Gelukkig voor Jasper veel alles goed mee, zo goed zelfs dat men hem wilt voorstellen aan de “Business manager”. Dat zal nog voor deze maand zijn.

Nadien zijn we Rakker gaan ophalen in de praktijk van de dierenarts. Daar hij nog suf van de narcose was zat hij niet bepaald op ons te “wachten”.  Wie er ook op mij zaten te wachten waren de Muizen, maar da’s een verhaal voor later.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 22 reacties

Rubriek

Greet schrijft
Waarom zou “rubriek” een andere naam moeten krijgen als het gaat over het gewoon letterlijke dat er ook kan zijn?

Eva basisschool in de aangepaste lagere school.
Een vorige poetsvrouw Fatima. Ja, een Marokkaanse die getrouwd was met een autochtone Belg. Haar poetsen was grondig, zo grondig, dat ze het verschil tussen een bibliotheekboek en een gewoon boek niet zag. er mocht niets verzet worden in haar kamer of ze werd hysterisch.

Wij hebben zowat alles uit de kast gehaald om Fatima te laten begrijpen dat een centimeter een centimeter is voor een kind met autisme. Letterlijk is letterlijk Zo ver dat een buurman mij vroeg: Greet: zou je beter niet Arabisch leren??

De overschakeling naar een meer familie-vriendelijke poetsvrouw hebben wij dan maar gedaan. Ook gekregen trouwens.

mvg
Greet

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Gezellig samen met Kleine Mama.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Met een mokkende Kleine Muis achter in de wagen  rijden we naar het huis van Kleine Mama. De auto stopt nog maar net of de voordeur vliegt open. Een opgewekte Grote Baas springt naar buiten en jaagt ons  op haar typische ongenuanceerde wijze naar binnen. In de living zitten Vava en Moeke samen met hun  dochter rond Kleine mama aan de tafel. We wensen haar een gelukkige verjaardag. Ook ik geef haar vier zoenen terwijl ik haar bij de heupen vastneem. Sluipertje is er niet bij. Die is terug opgenomen in het ziekenhuis. Nadat Kleine Mama ons gevraagd heeft wat we willen om te drinken gaat Grote Baas het gevraagde halen. Voor mij een cola. Met een duivelse glimlach op haar engelengezicht geeft Grote Baas me een flesje Cola Light. Ik heb haar door. De deugniet heeft mijn fles goed geschud vooraleer er mee in de living te komen. Grote…

View original post 353 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 6 reacties

Kleine mama is jarig !

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Donderdag 6 uur in de morgen

straks ga ik werken maar eerst een sms naar kleine Mama.
Deze dame verjaart vandaag en zoals ze het hier zo mooi zeggen : ze heeft een nieuwe voordeur gekregen waar ze het gedurende de komende 10 jaar moet zien te overleven. Onmiddellijk krijg ik een sms terug : bedankt ! tot hoelang moet je werken ?  “tot 15 u 15” sms ik terug.

De rest van de dag verloopt routineus : eerst mijn acht uren werken en dan om 16 u bij Eva in Menen zijn. Samen gaan we wat fruit komen daar dochterlief terug gezond wilt leven. Weg met de vette happen die je alleen maar ronder maken. Dit kan ik alleen maar toejuichen.

Als ik wat later terug naar huis rijd hoor ik een bericht binnenkomen op mijn GSM. Tiens wie of wat kan dat nu zijn. Even de auto…

View original post 224 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties