Slaapkop

https://flic.kr/p/HB5HTs

Deze avond kreeg ik een telefoontje van Eva. Ze heeft sedert deze week een laptop. Het is geen nieuwe maar een exemplaar dat ik van een kennis afgekocht heb voor een prijsje. Jasper heeft die voorzien van de laatste versies van programma’s en ze kan naar hartenlust verder aan haar verhalen schrijven.

Nu heeft ze zelf proberen een account aan te maken om iets te downloaden (vraag me niet precies wat) en nu heeft ze problemen met het paswoord van de laptop. Dat hebben Jasper en ik toch zo begrepen. Zaterdag zal ze de laptop mee naar huis nemen en Jasper zal dit euvel wel even oplossen.

Verder vroeg ze hoe de sfeer thuis nu is zonder Rakker. Rakker is er niet meer en het leven gaat hier rustig verder met de twee overige katten. Natuurlijk vinden we het jammer dat hij er niet meer is. Ook is er nog de “zwarte Kat” die rustig verder in onze tuin leeft. (zie foto) “Ik begrijp je hoor pa” antwoordde ze “Rakker was nu eenmaal een slaapkop die altijd wel ergens onder een struik lag te maffen. Tot zaterdag !”

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 24 reacties

Terugkeren.

https://flic.kr/p/JtdNFL

Gisteren rond de middag kreeg ik een telefoontje van de voorzitter van de karateclub. Of ik even wou langskomen. Geen probleem, rond de middag ben ik er.
Zo gezegd zijnde was ik er rond 11 u 30 deze middag. Hij gaat binnenkort voor drie weken op reis en heeft iemand nodig om voor zijn groentetuin te zorgen. Dus dacht hij aan mij. Daar zijn huis slechts enkele honderden meters van mijn werk is, is het voor mij een kleine moeite om nu en dan even binnen te wippen en de tomaten en erwten te besproeien.  Enkele jaren hield ik zijn brievenbus in de gaten toen hij enkele weken er op uit was. Ik ken de weg met andere woorden.

Toen alles gezegd was wat ik voorlopig moet weten stapten we naar de voordeur. “Kom je terug volgend seizoen ?” vroeg hij met enige argwaan in zijn stem. Ik knikte. “Da’s goed. We beginnen terug in augustus, zorg dat je er weer bij bent.” Dat beloofde ik en stapte in mijn wagen. Afspraak volgende week woensdag voor nog enkele afspraken in verband met zijn tuin.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 20 reacties

Kleine Muis op survival.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het is kwart voor vier in de namiddag als ik het gebouw verlaat. Het bezoek aan de therapeut heeft langer geduurd dan verwacht. Vlug ga ik naar de auto en rijdt doorheen het drukke stadscentrum naar de andere kant van de stad waar Grote Muis me thuis zit op te wachten.
Zoals afgesproken gaan we straks Kleine Muis van school ophalen. Vandaag was ze met haar klas weg met de autocar. De ouders moeten vandaag de kinderen zelf ophalen van school en gezien Grote Muis niet kan autorijden was een chauffeur nodig. Gisterenavond moest ik Kleine Muis via de telefoon voor de zoveelste keer gerust stellen en beloven haar vast en zeker op te halen samen met haar mama. De traumatische gebeurtenissen uit het verleden spelen haar nog steeds parten. Wanneer we bij de schoolpoort halt houden merken we dat de kinderen reeds terug zijn. Iets vroeger dan voorzien. Gelukkig…

View original post 595 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Enkele foto’s

Dat het de laatste tijd gegoten heeft is geen nieuws. De ene plensbui na de andere is hier voorbij gekomen. Dit zorgt ervoor dat de grond doorweekt is. Het gras blijft gewoon verder groeien net als de struiken. Een wilde tuin is het gevolg.

 

https://flic.kr/p/HB5L1o

 

Onlangs hebben we besloten uit te kijken naar een andere auto. De huidige begint zijn tanden te tonen en de kosten zouden te hoog oplopen.

 

https://flic.kr/p/JicXKi

 

Dit weekend was ik in een winkel voor tuinbenodigdheden. Tot mijn verbazing bleken ze daar ook reptielen en vissen te verkopen. Vlug even rondgekeken en deze foto genomen.

 

 

https://flic.kr/p/HAVb9T

 

Wie ons vandaag na zeven jaar verlaten heeft is niemand minder dan onze Rakker. De laatste tijd at hij niet meer en vermagerde vlug. De dierenarts stelde nierfalen vast. Rakker zijn gezondheid zou nog vlugger achteruit gaan en het was een kwestie van dagen. Na een kort beraad besloten Jasper en ik om afscheid van onze trouwe vriend te nemen.

https://flic.kr/p/HYByfD

Groetjes.

 

Geplaatst in Uncategorized | 20 reacties

Rustig ?

Vrijdag waren ze niet alleen druk bezig met de werkzaamheden voor het nieuwe station. De mannen van de stad waren ook druk bezig met het klaarzetten van diverse podiums en (drank)stalletjes voor HET Roeselaars evenement van het jaar : De Batjes !   Daar komt een massa volk op af om koopjes te doen en tussendoor te genieten van de animatie en optredens.   Gisteren hadden de aanwezigen superpech : een enorme douche spoelde zowat alle aanwezigen weg. Toen het weer rustiger werd bleek dat alle kraampjes opgedoekt waren.  Doortje en haar mama en broer waren er ook en die besloten wijselijk naar de bioscoop vlakbij te gaan. De Batjes lagen toch letterlijk in het water.

https://flic.kr/p/JvBsb2

 

En ik ?  Die avond zaten Greet en  ik in de  hier op deze blog superberuchte frituur te genieten van een hapje en een drankje met vrienden en kennissen, ver weg van iedere vorm van drukte of plensbui.
Meer moet dat niet zijn.

 

Groetjes.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , , , , , , | 19 reacties

Rubriek

Greet schrijft

Wat ik wil schrijven over auti, er zit soms geen structuur in. Wat in mij opkomt, door er op het moment weer mee in aanraking te komen veronderstel ik.

Herkennen van gezichtsuitdrukkingen
Eva was woensdagmiddag thuis. Ik moet vaak ’s middags rusten. Ik kwam beneden: eerste vraag : ben jij boos op mij? mijn reactie dan: aub he!
Zoon: mama ziet er eerder vermoeid uit.
In de loop van de namiddag vroeg  ik haar perfect normale logische dingen. Zij wil ondergoed dat niet in de wasmachine kan , wel de afspraak was: jij wast het. Smijt het dan niet op mij.
Jouw konijn: jij ververst de konijnenbak.
Aankopen van nachtgoed was ik zogezegd vergeten te zeggen, tot haar vader zei: ja Eva, mama heeft dat gevraagd.

Toen ze terug vertrok vond ze dat ik soms kwaad op haar ben.  Niet echt, maar voor perfect normale vragen en dingen waar zij aan begonnen is, nee ik ga mij daarvoor niet aanpassen.

Als auti-ouder van de dochter kan je haar voor geen meter vertrouwen. Dat hebben wij al geleerd. We zijn ons voor meer dan 100pct bewust van haar beperkingen, waarom denk je dat we zoveel moeite doen. Heel af en toe is er een flits van de vrolijke, doorzettende Eva te zien geweest in de afgelopen maand,  Alleen al daarvoor blijf ik hopen dat ze voor zichzelf nog een manier van leven vindt,

mvg

Greet

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Feministes avant la lettre -1964

Greet schrijft.
Ja, ik leef nog. 2 weken geleden voelde ik mij fysiek goed genoeg om ’s 2 keukenkasten uit te kuisen. Ha, onderschat hoe ver ik mijn linkerarm al kon opheffen, gevolg: spierscheur. Enfin: nu beter, kan zelfs weer zonder pijn typen en jullie lastigvallen met een schrijfsel van mij.

Dit gaat over oma, mijn moeder. Naast voorloper op gebied van biologisch tuinieren en gezonde voeding -vroeger over geschreven- was zij zelfs een feministe.

Feministe in de zin van een vrouw die ook buitenshuis werkt.
Voor Nederlanders: -nog opgezocht, niet gevonden- ik heb ooit een boek gelezen van een Vlaamse journaliste die in Nederland werkte. Haar boek, ik vermoed rond 1990, kwam er in essentie op neer: Nederlandse vrouwen praten, Vlaamse vrouwen doen. Op het moment dat haar boek verscheen waren er veel meer 2-verdieners in Vlaanderen-Belgie dan in Nederland. De cijfers zijn vast op te zoeken.

In het hedendaags onderwijs, dan ben je de schoolvakantie thuis. Zo simpel was het allemaal niet in 1964.

Mijn moeder en haar collega’s waren in 1964 een soort pioniers, zeker in het katholieke West-Vlaanderen van toen. Ze mochten als getrouwde vrouwen blijven lesgeven in het pas opgerichte stedelijk onderwijs. Evident was dat zeer zeker niet! Je moest al een man hebben die daarmee akkoord ging. De meeste mannen van collega’s van mijn moeder waren zeer zeker niet toevallig ook mensen uit het onderwijs.

Zo moesten ze opvang vinden voor hun kinderen. Voor mij en mijn broer was mijn grootmoeder er. Voor mijn zus later was er een buurvrouw, die nog andere kinderen heeft opgevangen van onderwijspersoneel.

De kritiek van haar schoonzussen, over de -ontaarde- kinderen die we gingen worden? Toch niet gebeurd, denk ik.
Mijn moeder heeft nooit op de barricades gestaan, echt niet. Wel in praktijk gebracht wat soms maatschappelijk niet werd aanvaard.
De tot nu toe enige volwassen kleinzoon apprecieert haar ten volle.

mvg
Greet

Geplaatst in asperger, autisme, Uncategorized | 12 reacties

Foto’s !

Vandaag post ik eens geen verhaal of verslag, maar gewoon enkele foto’s met korte tekst er onder. Sommige foto’s zijn reeds op FB verschenen, andere niet. U ziet dus maar.

We beginnen met een standbeeld op een speelpleintje in Menen vlak nabij het ziekenhuis waar Eva verblijft. Momenteel heb ik nog niet uitgevist wie die Vander Mersch is. Misschien doe ik dit later wel eens.

https://flic.kr/p/J9TypW

Een papegaai in de Pottenbakker. Het beest heeft een hekel aan smartpones. Hij hoeft er maar ene in de verte te zien en hij wordt bloeddorstig. Daarom dus dat ik wat afstand houd.

https://flic.kr/p/J9Jnaj

Mijn moeder tijdens onze wekelijkste boodschappen op zaterdag.
Deze morgen is ze in haar huis lelijk gevallen. Haar knie is erg gezwollen en haar gezicht gekneusd. Toen ik deze avond nog even langs ging was de verpleegster net weg. Hopelijk is de pijn snel verdwenen.

https://flic.kr/p/HkHbMG

Een kaars voor een medewerker die zich door zijn examen Nederlands moest worstelen vorige week. Hopelijk heeft de kaars zijn of haar werk gedaan.

https://flic.kr/p/J4CBGC

Dit waren dus enkele resultaten van mijn nieuwe GSM, mobiel, smartphone of hoe dat ding ook mag heten. Laat weten wat je van deze fotoblog vindt. Indien gewenst doe ik dit nog vaker in de toekomst.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Peuterweelde bij Exvan.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Wanneer we de auto voor de deur parkeren staat Exvan ons reeds op te wachten in de deuropening. Uit het huis horen we honden druk blaffen en kinderen kwetteren. Het is er een drukte van jewelste. Vlam is er met haar drie dochtertjes : een kleuter van bijna 3; een peuter van anderhalf jaar en dan nog het één maand jonge babytje. Twee kittens maken de living onveilig. Bumba zit voor straf op een babystoeltje. Hij heeft het oudste dochtertje van Vlam pijn gedaan. Hij is boos, maar mag van papa de stoel niet af. Dat zint hem niet. De zak met kleren wordt opengemaakt en Grote Muis legt alles mooi overzichtelijk op tafel. Er zitten heel wat kleren bij voor het dochtertje van Exvan. Met grote ogen aanschouwt ze al dat moois dat voor haar is. Eerst even passen. Even haar T-shirt uitdoen. Ze voelt zich wat ongemakkelijk in…

View original post 556 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

Kleine Muis en de kapotte tablet.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Uitzonderlijk ben ik op deze zaterdagmorgen alleen boodschappen aan het doen. Toen ik deze morgen bij mijn moeder aankwam bleek ze zich duizelig te voelen. Ze kon met moeite op haar benen staan. Ik heb net de parking van den Aldi uit gereden of daar gaat mijn GSM. Het is Grote Muis. Ze vraagt of ik even wil stoppen bij een apotheek want ze heeft een enorme aanval van migraine en zit zonder haar pillen.

Een uur later stop ik voor het huis van de muizen. Kleine Muis doet open. Ik geef haar de pillen en zelf draag ik een pak water naar binnen die ik van Grote Muis moest meebrengen van de Aldi. Kleine Muis heeft gisteren van haar mama een tablet gekregen maar vandaag doet hij het niet meer. Geen teken van leven geeft dat ding. Er is ook goed nieuws : trots vertelt Grote Muis me dat…

View original post 490 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties