Greet schrijft
Vanmorgen op de radio gehoord: Nederlanders zouden Belgen, met name Vlamingen beter waarderen dan omgekeerd. Franstalige Belgen zouden Nederlanders dan weer niet weten waar te plaatsen.
-behalve mss op vakantie in de Ardennen. 🙂
Franstalige landgenoten, voor mij zijn die er altijd geweest.
Volgens de professor die dit onderzoek deed, vinden de meeste Nederlanders Belgie een ingewikkeld land- akkoord, heel akkoord.
Zijn stelling was: Nederland wordt beter bestuurd. Was 1830 niet gebeurd: alles zou beter bestuurd worden. Nederland beter bestuurd? Alleszins eenvoudiger.
Bureaucratie hier?
Ik was al helemaal weer ingesteld om te bellen. Kinderbijslag is veranderd van federaal naar Vlaams niveau. 2 brieven gekregen. De zoon gaat werken, en we hebben geen recht meer er op. Ok.
Maar tot mijn ZEER positieve verrassing, kreeg ik onmiddellijk iemand aan de lijn.
GEEN druk nr enz.
Cijfers van kinderbijslag moet ik nu niet meer opzoeken.
mvg
Greet
