Vlaming-Belg?

Greet schrijft

Vanmorgen op de radio gehoord: Nederlanders zouden Belgen, met name Vlamingen beter waarderen dan omgekeerd. Franstalige Belgen zouden Nederlanders dan weer niet weten waar te plaatsen.
-behalve mss op vakantie in de Ardennen.   🙂
Franstalige landgenoten, voor mij zijn die er altijd geweest.
Volgens de professor die dit onderzoek deed, vinden de meeste Nederlanders Belgie een ingewikkeld land- akkoord, heel akkoord.

Zijn stelling was: Nederland wordt beter bestuurd. Was 1830 niet gebeurd: alles zou beter bestuurd worden. Nederland beter bestuurd? Alleszins eenvoudiger.

Bureaucratie hier?
Ik was al helemaal weer ingesteld om te  bellen.  Kinderbijslag is veranderd van federaal naar Vlaams niveau. 2 brieven gekregen. De zoon gaat werken, en we hebben  geen recht meer er op. Ok.
Maar tot mijn ZEER positieve verrassing, kreeg ik onmiddellijk iemand aan de lijn.
GEEN druk nr enz.
Cijfers van kinderbijslag moet ik nu niet meer opzoeken.

mvg

Greet

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties

Afspraak met Sluipertje.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

https://flic.kr/p/LAs6Nj

Rond de middag komt de mama van Doortje het fietspunt binnengestapt. Ze vraagt of ik met de auto ben. Nee, dat ben ik niet. Normaal ga ik nooit met de auto naar het werk. Ze kijkt sip. Ze is van plan om  puzzels te kopen voor de kinderen die naar het verjaardagsfeest van Doortje zullen komen. Ook vraagt ze of ik me kan vrijmaken om die puzzels te halen in een winkel aan de overkant van het stationsplein. Jammer voor haar kan ik niet. De chefs zijn er niet zodat ik stand-by moet blijven.. Haar caddy mag ze wel bij me laten. Da’s veel makkelijker voor haar zonder dat ding. Even later komt ze terug met een grote zak vol puzzels voor kinderen. Er staat nog een doos in de winkel. De bediende is zo vriendelijk geweest deze doos aan de kant te zetten achter de toonbank. Terwijl ze…

View original post 458 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 1 reactie

Werelddierendag.

https://flic.kr/p/LZK79Q

 

4 oktober is volgens ik me heb laten vertellen werelddierendag. Nu heb ik niet zoveel met al die wereld-wat-dan-ook-dagen. Zo is er iedere dag wel iets waar we zouden moeten blijven bij stilstaan.

Hier is het iedere dag “dierendag”.  Tot deze zomer waren er hier vier katten waarvan ene, met name de robuuste Rakker na een korte ziekte overleden is. Ook de Cavia die meegekomen was met Bunny het konijn vertrok naar de eeuwige jachtvelden En als laatste Zwarte Kat, de in onze tuin kamperende tafelschuimer liet zich plots niet meer zien. En het egeltje dat dood op de oprit lag mag ik niet vergeten te vermelden.

Met de overgebleven katten, het konijn en het grote poesje van de buurvrouw valt nog steeds genoeg  te beleven.   Dus moest je het nog niet weten, vandaag “Werelddierendag” ook al vrees ik dat de varkentjes. koetjes; kippetjes. konijntjes en lammetjes  die deze morgen afgeleverd werden in het slachthuis daar niet veel van zullen gemerkt hebben.

Groetjes.

 

De redactie : Annabel en ikzelf !

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , | 14 reacties

Het nieuwe verblijf.

https://flic.kr/p/MMB4kd

Vandaag was het de grote dag : onze dochter verhuisde van het ziekenhuis naar een nieuw verblijf. Het  huis is een typisch jaren 1960 huis zoals ze destijds hier gebouwd werden. Het enige moderne dat je binnenin vindt is de frigo en flatscreen televisie. Haar laptop mag er ook bijgerekend worden. Ooit woonde hier de pastoor die aan het toenmalige klooster verbonden was. Nu is het huis eigendom van het ziekenhuis.

In dit huis is ze op zichzelf aangewezen, mits de nodige begeleiding natuurlijk. Gedurende de dag gaat ze verder op therapie in het ziekenhuis maar voor de rest leeft ze daar zelfstandig. Eten moet ze zelf voor zorgen. Ze heeft ook een wasmachine ter beschikking. Dit huis deelt ze met drie andere personen. De living is gemeenschappelijk, maar voor de rest is er genoeg privacy. Afwachten nu hoe alles zal verlopen voor haar.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 41 reacties

Waar is mijn lunch ???

Het zal je maar overkomen : je hebt honger en er is eten. Geen probleem zul je denken, maar wat als je lunch of vieruurtje het niet ziet zitten ? Deze sprinkhaan die als maal voor de hagedis dient ziet het zo te zien ook niet zitten en blijft lekker op de rug van het hongerige dier zitten. Hoe zou je zelf zijn ?

Hoelang hij het zo volgehouden heeft weet ik niet.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

Kattengevecht blijft

Greet schrijft

Gister zaten Francky  en ik televisie te kijken, Op een bepaald moment hoorden we een ronkend geluid. Eerst dacht ik dat  een buur een grasmachine of desnoods een boormachine aanzette, maar neen, het was ons kattenvrouwtje Annabel die haar geluid opzette tegen Kesha; het witte poesje van de achterburen.
Echt waar, die vrouwtjes hebben iets tegen elkaar, terrein verdedigen waarschijnlijk. Zowat elke dag gedurende de laatste twee weken.
En ik maar denken dat alleen katers dat doen, territoriums afbakenen.
In mensentaal zou ik zeggen: een saccochengevecht !handtassengevecht in het schoon vlaams),

Een derde vrouwtje, genaamd Siska, poesje van een andere buur komt hier ook wel eens piepen. Ze is reeds goeie maatjes met Francky en de zoon. Ook steeds lief en aanhalig als ze mij ziet.

Vandaag goed nieuws over ons katertje Ginger. Sinds de dood van z’n maatje Rakker treurde hij. Hele dagen lag hij lusteloos op de bank. Niets leek hem te interesseren. Ook heeft hij  veel menselijke warmte nodig: vooral van Francky op wiens buik hij ligt te slapen als hij daartoe de kans heeft. Ook  van de zoon en mij heeft hij liefde en warmte nodig, Vandaag is hij voor het eerst in tijden weer een de trap op gestapt. Ook wil hij weer buiten spelen. Volledig de oude is hij nog niet, maar we zien het weer zitten voor den Ginger.Hij eet weer garnalen,

https://flic.kr/p/MELxnQ

 

mvg Greet

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Daar gaan we weer !

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

https://flic.kr/p/LKFynv

omstreeks 20 u krijg ik een telefoon van Grote Muis. Ze klinkt verward  Deze namiddag is haar jongste zoon op visite geweest. Zijn nieuwe vriendin en een vriend waren ook mee. Ze waren met de fiets gekomen. Zoonlief bleek onder invloed. Drank en drugs. Hij was over zijn toeren en liep met zijn modderschoenen de trap op. Geen enkel zinnig woord kwam uit zijn mond en tenslotte lag hij haveloos op zijn rug op het gras. Dit laatste zou nog zo erg niet geweest zijn moest hij de rits van zijn broek dicht gedaan hebben. Nu konden alle buurtbewoners  zijn glockenspiel aanschouwen. Toen hij en zijn gevolg tenslotte weer vertrokken ritste hij nog vlug een DVD mee uit een collectie die Grote Muis met veel moeite volledig gekregen had. Gelukkig was Kleine Muis op school zodat ze dit alles niet hoefde mee te maken.

De volgend dag is het zonnig…

View original post 163 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Fantastisch?

Greet schrijft
Vanmiddag ben ik onze Nigeriaanse buurman tegen gekomen. Binnen enkele weken  verhuist hij met zijn gezin naar een ander deel van de stad. Ik heb hem gevraagd  of hij het goed vindt  dat onze dochter hem een keer komt bezoeken in zijn nieuwe huis. Zijn antwoord was “natuurlijk: wij hebben een fantastisch contact met jullie”.

Fantastisch?
Wij hebben, wat wij vinden, en nu spreek ik ook namens  Francky, een -normaal- contact gehad met zijn gezin, als buren. We liepen elkaars deur niet plat. Gewoon een goede dag en en nu en dan een korte babbel.
Het was zo  dat wij en een paar andere buren – daar zei hij ook iets over (blanke vijftigers, zoals wij) – aanwezig waren op het doopfeest van hun zoontje. Voor dat feest hebben ze onze tuintafel kunnen gebruiken.
Behalve die buren, twee collega’s  van zijn werk, een fotograaf en wijzelf, met Eva die binnen en buiten liep,  waren er geen blanken. EN GEEN ENKEL MOMENT hebben wij ons niet op ons gemak gevoeld.

Het is heel erg jammer dat wat voor ons normaal is, hij aanziet als fantastisch.
Nu, ik ben niet zwart, dus ik kan niet weten hoe het voelt voor hem.

Basisinstelling van Francky en mij is altijd geweest : oordeel een mens als individu; persoon en niet volgens kleur of geloof.

mvg
een verontwaardigde Greet

 

Geplaatst in Uncategorized | 11 reacties

Moeilijk voor titel

Greet schrijft:

Volgende maandag, 3 oktober, echt waar dat de dochter verhuist naar een woning ivm voorbereiding voor woningbegeleiding. Of je het nu begeleid of beschut wonen noemt, of wat dan ook alles is dan toch zo.
Wij zijn, of kunnen maar tevreden zijn dat we bereikt hebben  met dat van ons eigen zo’n moeilijk kind.

Ook ik ga maandag mee voor de verhuis.
en moeilijk om eindigen.
De zoon verdient altijd een pluim om bezig te zijn met zijn zus
En ik hoop ECHT waar om ook over dat genoeg bezig geweest te zijn.
Ja de zoon is hoogbegaafd. En ook, hij heeft een soort van dierenvriendelijkheid.

Eigenlijk- ik heb er genoeg van om -met onze dochter- te praten met allerlei soorten -peuten.
mvg Greet

Geplaatst in Uncategorized | 14 reacties

Even vrijaf genomen.

https://flic.kr/p/MwAywX

 

Gisteren maandag was de zaak gesloten wegens vergadering der leidinggevenden. Dus zat er voor mij ook niets anders op dan thuis blijven. Toen ik vorige week mijn blad met nog op te nemen verlofdagen bekeek besloot ik maar meteen de rest van de week er bij te nemen. Ik heb thuis toch nog van alles te doen. De maandag heb ik vooral gebruikt om mijn struiken te snoeien. Het werk is nog niet af maar ik heb goede hoop dat dit op het einde van de week wel klaar zal zijn.

Vandaag vooral de baan op geweest. Eerst in de morgen enkele boodschappen gedaan. Ook even langs geweest bij de bank om een nieuwe bankkaart voor dochter aan te vragen. Die is ze reeds enkele dagen kwijt. Veel stond er niet op haar rekening en men kan met die kaart maar een beperkt bedrag pinnen. Toch heb ik ze dit weekend laten blokkeren. Je weet maar nooit waar die kaart gebleven is.

Deze namiddag naar het ziekenhuis in Menen om enkele papieren te ondertekenen. Ook al is Eva meerderjarig, zolang ik voorlopig bewindvoerder ben is mijn handtekening vereist. Daarna volgde een rondleiding in haar nieuw verblijf. Het verhuizen is voor maandag. De foto is genomen vlak voor haar nieuwe verblijf. Vanaf dat huis heb je mooi zicht op het oude klooster van waaruit het ziekenhuis destijds opgericht is.

En wat morgen brengt vertel ik je wel achteraf.

Groetjes.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties