Schieten met waterpistolen.

Zaterdag in de late namiddag hoorde ik kinderstemmetjes. Op zich niets speciaals. In de wijk achter ons wonen jonge gezinnen en die kinderen hoor je soms tot ver in de omgeving. Maar de stemmen kwamen nu duidelijk uit onze tuin. Daar wij zelf geen kleine kinderen meer hebben klopte er dus iets niet. Toen ik mijn hoofd buiten stak zag ik onze dochter met in haar kielzog enkele kleintjes naar het tuinhuis trekken. Eva liet weten dat ze tijdens haar wandeling het zoontje van de Syrische familie die in onze straat woont gezien had. Hij had de dochtertjes van één van zijn grote zussen bij.

Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , , | 17 reacties

Nonkel Juul vertelt over zijn vriend Donald.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Er heerst een gezellige drukte in café Vlaanderen. De stamgasten hebben op de radio die in een hoek van de gelagzaal staat massaal naar het gesproken dagblad geluisterd en spuien nu hun gefundeerde commentaar terwijl Noëlla de rondborstige waardin verse pinten voor hen tapt en haar dochtertjes de lege glazen ophalen. Terwijl de gemoederen verhit raken komt een bekende figuur de zaak binnen met zijn tweeloop in de  hand. Zonder een woord te zeggen gaat hij aan zijn tafeltje zitten. Met een teken van zijnen wijsvinger weet de waardin dat ze hem een dubbele pint en een bakje water voor Freddie de fret moet brengen.

Terwijl hij zijn dorst lest komen enkele dorpelingen rond hem staan. Verstrooid kijk hij op. Zoals steeds willen ze zijn mening horen over van alles en nog wat en als het dat niet is vragen ze om zijn verhalen die hij steeds met smaak weet…

View original post 567 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Herfst

Greet schrijft

De herfst is weer in het land
De appels en peren  zijn rijp
We kunnen weer gaan plukken jochei
De herfst is weer in het land
De blaadjes aan de bomen verkleuren
De blaadjes aan de bomen vallen af
De appels en peren zijn rijp
De herfst is weer in het land

Schrik niet, ik ben niet opeens kinds geworden. Wat je hierboven  leest noemt men een rondeel.
Een rondeel is een gedicht met 8 regels, waarvan regel 1 herhaald wordt op regel 4 en 8. Regel 2 wordt herhaald op regel 7. Het thema van het rondeel was “herfst”.

Gisteren  ben ik voor de tweede maal naar de cursus creatief schrijven geweest. Hiervoor had ik mij ingeschreven bij het lokaal dienstencentrum waar de cursus doorgaat. .
Enfin, het is voor de cursusleidster natuurlijk ook zoeken naar onderwerpen om een tiental mensen bezig te houden. Zij is duidelijk gewoon een heel divers publiek te krijgen.
Ze herhaalt teveel naar mijn gevoel:   ik  verwacht niet dat je hier mooie opstellen moet kunnen schrijven zoals destijds op school waar de juf of meester alleen het beste voorlas. Niets van wat je schrijft kan verkeerd zijn. Het gaat erom wat jij voelt.

Daarom heb ik – puur voor mijn plezier – een rondeel geschreven over de herfst, zoals ik mij dat herinner van de  1ste of 2de klas.
mvg

Greet

Geplaatst in Uncategorized | 21 reacties

Sidder ende griezel !

https://flic.kr/p/M584oE

Deze week ging de horrorfilm waarin het model van deze blog een bloederige  rol in speelt in première. Nu niet massaal naar de dichtstbijzijnde bioscoop rennen want daar zal de film niet te zien zijn. Hij verschijnt alleen op DVD. Eerst in America dan pas hier.

Dezelfde filmmaker en zijn cineast zijn ondertussen bezig aan een erotische triller in te blikken waarin de dochter van ons “model” ook een rolletje in speelt. Er is reeds een teaser te vinden op youtube die jullie ook hier kunnen bekijken indien gewenst.

Merk op 0:21 het kasteel van Rumbeke in het Sterrebos. Vlakbij waar ik woon dus. Dat bijgevolg niemand durft te zeggen dat hier nooit iets te beleven valt.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 19 reacties

Eend op jacht !

https://flic.kr/p/MaLz2U

Via sociale netwerken gelijk Facebook en Instagram kon ik vaststellen dat er nog van die tekeningen hier en daar in de stad aan de muren geplakt werden.  Ook in de buurt van het station kon ik er ene spotten.

Tot op heden heb ik nog niet kunnen achterhalen wat het doel hiervan is. Dus weet ik ook niet of er GEEN doel is;  dat dit slechts voor de fun is. Nu weet ik ook niet wat er “fun” zou kunnen zijn aan een geile eend die een naakte jonge dame achterna zit.

De eend zal wel op haar tellen moeten passen want niemand minder dan Nonkel Juul heeft zijn zinnen op de vogel gezet. Met de tweeloop van onzen nonkel in de buurt is de eend het haasje en da’s geen lachertje.

Ik breng jullie op de hoogte als ik deze onwelriekende zaak opgelost heb.

Groetjes.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

De flikken en de wuven !

Onlangs was er hier opendeur bij de politiezone.
Ik ben niet geweest. In plaats daarvan liep ik verloren op een opendeur van het werf op het stationsplein waar geen kat te zien was. Later meer hierover.

Op FB zag ik een foto van een stukje uit het politiehandboek van 1950. Altijd interessant om eens te lezen. Dus heb ik het hier ook gepost.

Ik ben benieuwd naar jullie bedenkingen.

Groetjes.

 

https://flic.kr/p/N4nft6

Geplaatst in Uncategorized | 14 reacties

Café Transvaal.

https://flic.kr/p/Mvuarq

 

Tijdens de jaren 1960 ging mijn vader regelmatig in dit café kaarten. Ik herinner me nog dat ik bij mijn moeder achterop de fiets zat als ze er boodschappen ging doen. Klinkt gek ? Het zit zo : achter de donkere deur die je in het midden ziet was er een gang met aan weerszijden een deur. Rechts ging je het café binnen, links was er een kleine kruidenierszaak.  Zo kon je als vrouw indien nodig op zaterdagavond terwijl manlief aan den toog hing vlug enkele boodschappen doen. Dat deden mijn ouders dus ook terwijl ik met de kinderen achteraan zat te spelen. De witte deur rechts op de foto werd voor zover ik me herinner nooit gebruikt.

Aan de overkant van de straat waren er weiden en kleine stukjes grond die door de buurtbewoners beboerd werden. Er was daar een wegeltje van zo’n 20 à 30 meter dat leidde naar het huis van Nonkel Juul en tante Martha. Naast hen woonde mijn grootvader.

Van die ouwe buurt is tegenwoordig niets meer te zien.  De herberg en het huis van nonkel Juul zijn verdwenen. Café Transvaal is vervangen door een feestzaal. Veel werd verkaveld En ook geen spoor meer terug te vinden  van Nonkel Juul die de buurt onveilig maakte.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Het gat in de slaapkamerdeur.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

https://flic.kr/p/Msb9it

Ik word wakker gemaakt door de zon die in mijn gezicht schijnt. Ik kijk naar mijn radiowekker. Oeps reeds na 9u. Zo lang geslapen heb ik in tijden niet meer gedaan. Suf daal ik de trap af. Even met Ginger op de bank. Daar kan de kater van genieten. Voor mij een geschikte manier om tot mijn positieven te komen. Mijn smartphone laat van zich horen. “WAAR BEN JE ?” zie ik verschijnen op het scherm. “Op de bank onder Ginger” is mijn laconiek antwoord. “Kleine Muis zou graag deze voormiddag naar haar broer gaan in plaats van deze namiddag”. Vandaar die vraag dus. Normaal gezien ben ik op zondagvoormiddag in Kortrijk te vinden voor de dienst, maar door dit lang slapen komt hier niets van in huis nu. Eva zal er hoogstwaarschijnlijk te vinden zijn.Met de bus is het niet zo ver voor haar. “Eerst ontbijten, vervolgens kleren…

View original post 355 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | Plaats een reactie

Tekeningen spotten in de stad.

Als je met de fiets rondrijdt zie je van alles waar je niet zou op letten als je met de auto op stap bent.  Te voet gaat ook om van alles te ontdekken maar je gaat wel trager door het verkeer.  Toen ik deze morgen met mijn kompaan even halt hield aan een supermarkt die ook op zondag open is zag ik in de verte een tekening op een muur die mijn aandacht trok.

Deze namiddag reed ik wat rond door het centrum van de stad. Plots moest ik aan die tekening terugdenken. Vlug even er naartoe gefietst en deze op mijn “gevoelige plaat” gelegd.

https://flic.kr/p/M54kox

Nee, dit is geen graffiti maar een tekening die aan de muur geplakt hangt.  Ik ben van plan om in de toekomst rond te rijden in de stad en op het platteland om met mijn smartphone dingen te spotten en achteraf hier te tonen. Wie weet wat ik zo allemaal zal vastleggen op de harde schijf van mijn telefoon.

Groetjes.

 

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 13 reacties

Vroeg in de morgen op stap met Nonkel Juul.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Het is nog donker in het Sterrebos rond 6 uur in de morgen.
Overal liggen verdorde bladeren op de grond.
Een Uil wrijft in zijn ogen : bijna tijd om te slapen.
Dan schrikt den Uil op.

Een dorre tak kraakt onder het gewicht van een versleten laars die aan de geur te merken de loopgraven van WO I overleefd heeft. Het manneke in de maan ziet wie er op komst is en verbergt zich vlug achter een donkere regenwolk. Een oude hond huilt alsof zijn laatste uur geslagen is. Dan klinkt er een doffe knal.

Van tussen de struiken komt een duister figuur te voorschijn met in zijn ene hand een kooi met Freddie de Fret en in zijn andere hand zijnen tweeloop.  Niet nodig om den Freddie uit de kooi te halen. Het keun is in flarden en zal dus niet ver meer lopen. Tju het was nochtans…

View original post 138 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 5 reacties