Fiets en Kruis.

Vandaag moest ik met enkele medewerkers naar de Paterskerk waarin voorlopig het Wielermuseum ondergebracht is. Dit in afwachting dat het gebouw waar het museum in huist opgeknapt is.

Een medewerker maakte me attent op een groot kruis vooraan in de kerk dat vervaardigd is uit oude afgedankte fietsen. Vlug met mijn smartphone een foto genomen en dit voor jullie hier gepost.

Wat vinden jullie er van ?

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , | 24 reacties

Zomers.

Voor deze week wordt er veel zon en hoge temperaturen voorspeld.
Laten we dus met zijn allen hiervan genieten.

Hier is het een korte werkweek door onze nationale feestdag op donderdag. Extra genieten dus !

De foto die ik hier plaats is genomen vorige week aan het stationsplein.

Groetjes.

🙂

 

https://flic.kr/p/JdAHFH

Geplaatst in Uncategorized | 18 reacties

Stekelig.

Enkele weken geleden toonde ik hier reeds dat er in onze tuin een egel woont. Een redelijk groot exemplaar dat tot aan onze glazen achterdeur komt en zich door niets of niemand laat afschrikken om het eten van de katten te stelen.

Deze week zag ik op klaarlichte dag een klein egeltje door onze tuin wandelen. Duidelijk een jong beestje. Gisterenavond zag ik er tot mijn verbazing twee kleine egeltjes het voer van Zwarte Kat opeten. Zeker ben ik niet maar ik vermoed dat het er op zijn minst drie zijn. Doordat  het reeds donker aan het worden was kon ik het niet zo goed zien.

Een stekelige beestenboel wordt het hier zo te zien.

https://flic.kr/p/KcesKT

Geplaatst in Uncategorized | 30 reacties

Rubriek: overgevoeligheid

Greet schrijft

Met de delicate plaats waaraan de zoon is geopereerd,  en de verzorging ervan komt het wel in orde. Waarom juist hij zo heftig en zenuwachtig reageerde? Toch misschien omdat hij Asperger heeft.

Waarom juist hij zo paniekerig gereageerd heeft op lichamelijk voelen? Alle mensen met Ass: voelen. Je kan dit in allebei de richtingen opvatten: lichamelijk en mentaal.
Het paniek reageren van de zoon heeft mij toch wel 2;5 slapezole nachten gegeven.
Ja ik weet uit eigen ervaring, van mijn eigen operaties dat mensen vreemd kunnen reageren op verdoving.

Het is een echt bewezen feit dat alle mensen met autisme overgevoelig zijn aan minstens een zintuig.
Dat kan gaan van de huid: dat je een bepaald wasproduct niet kan gebruiken, tot de neus: dat je misselijk wordt van een bepaalde geur.
De zoon: was als kind moeilijk van zien. Nu weer moeilijk om dat te meer verwoorden,  ja hij kan het verkeer aan als hij het zelf wil.

Wel jammer dat hij zichzelf weer een keer NIET getoond heeft als moeilijk voor emoties. Want dat is en blijft voor ons, heel erg moeilijk: voor de ouders : wat er aan de hand is met de zoon.

Ik kan alleen maar weer mijn best doen om die als anderhalve ouder- heeft geen autisme, te zijn., voor hem.
Als enige in dit gezin heb, ik geen autisme.
dat ik het echt nog altijd zo moeilijk heb met de 2de poging eva’s zelfmoord. Ook daarvoor kan ik wel melden dat Francky daar heel wat heeft mee inzit.

mvg
Greet

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 12 reacties

Ondertussen in de stationsbuurt.

https://flic.kr/p/JajtCc

Deze week was in constant te vinden in deze buurt. Meestal doe ik mijn werk binnen, maar indien nodig ga ik er wel eens  op uit.  Het is volop vakantie en dat merken we aan het personeelsbestand. Daarom dat ik deze week de late shift doe. Weinig tijd om te bloggen dus en blogs te bezoeken. Deze foto nam ik toen ik naar huis reed rond 19 u.

Deze week kwam iemand langs in het fietspunt om te vertellen dat één van de dames van de “soap” blog aardig in de problemen zit. Het is niet de eerste keer dat ze in de knoei zit. Sommige mensen leren het blijkbaar nooit.

Ik laat het hierbij en wens jullie een zonnig weekend toe.

 

Groetjes.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 15 reacties

rubriek : na de operatie

Greet schrijft

Jep
zoals gedacht
de zoon is thuis na de operatie. Alle reacties zijn zoals sus en ik verwacht hadden. Als wij iets als pluim op onze hoed kunnen steken, dan is het wel een Asperger die toch blij is zijn ouders te zien na een voor hem heel ingrijpende ervaring.
Onze zoon kunnen wij weinig vragen. Want wij weten dat we gewoon moeten wachten tot hij zelf iets zegt..
Of dat moeilijk is? Over zijn zus zegt hij nog niets, behalve dan dingen die hem aanbelangen.
Wij kennen hem.

Dat hij zal afstuderen als een bachelor, heeft hij echt waar aan zichzelf te danken. Ouders kunnen niet programmeren.  Hij wel. En dat is waar voor ouders, een kind hebben die over 2 maanden 22  jaar wordt is HEEL GOED in wat hij doet.
Al van 10 jaar af, wist hij wat hij wilde doen. Programmeren. Echt waar. De kleine jasper die aftastte van het toen al wat mogelijk was op internet.
Geen woord hiervan is gelogen. Een mevrouw had voor  de toen 9-jarige zoon ingeschat: wat een charmante-intelligente jongen.
Misschien had zij nog niet ingeschat: de eigen wil van van de zoon.

Over autisme: heeft altijd kunnen praten: ik bedoel altijd kunnen communiceren in tegenstelling tot zijn zus. Duidelijk maken dus wat moeilijk is voor hem.

mvg Greet

Geplaatst in Uncategorized | 11 reacties

Rubriek: operatie

Greet schrijft
Operatie aan een fistel in het achterwerk,
Eerst iets duidelijker maken: wat ik schrijf is soms absurdisch echt gebeurd.
Met handen en voeten uitleggen dat onze zoon humor heeft, zegt meer over  de ‘peut’,;die weer wat sus zegr die alleen maar Asperger ziet.
De zoon had het moeilijk, al sinds maanden met dingen in zijn achterste.

Een operatie die hem een dag in het ziekenhuis doet blijven.

Aspergergewijs en privacy : wij weten dat hij sommige afspraken zelf gemaakt heeft, Met de dokter, het secretariaat, en zo,
Jammer dat wij weer alleen het hebben moeten weten op het laatste moment, Uit zichzelf praten, en “small talk” is iets wat hij nog niet echt kan,
Maar ja, wie praat nu over pijn in z’n achterste?

Operatie goed gelukt. Moeder met eigen ogen gaan zien. Vader gaat langs na zijn werk. Nazorg een week? Een zitband is al gehaald.

mvg

Greet

 

Geplaatst in Uncategorized | 21 reacties

Een winstgevende handel.

En toen hield die motor halt.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het is even voor de middag wanneer we naar de zoon van Grote Muis rijden. Hij heeft de laatste dagen aangedrongen opdat ze nog eens zou langskomen. Hij woont niet zo ver van het ziekenhuis waar Eva verblijft dus was mijn voorstel om de muizen bij hem af te zetten en dan tegen de avond hen terug op te halen als ik terug kom van het ziekenhuis.  Deze voormiddag zijn de plannen een beetje aangepast : we zullen samen met haar zoon naar de Aldi in het naburige dorp rijden. Hij heeft dit weekend zijn dochtertje en de kasten zijn leeg.

Terwijl hij de oude radio uit de koffer van mijn auto neemt die zijn mama hem beloofd had vertelt hij dat hij in de problemen zit. Hij is voor de rechter moeten verschijnen deze week. Het verdict is drie maanden rijverbod, drie jaar voorwaardelijk en een fikse geldboete. Gelukkig…

View original post 786 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

Even enkele foto’s.

Deze namiddag konden we niet uit onze straat wegens een loopwedstrijd. Gelukkig was de dame die als seingeefster aan onze straat geplaatst werd nogal praatziek zodat we ons niet hoefden te vervelen.

https://flic.kr/p/JQbCqJ

Gisteren ben ik speciaal voor deze blog nog eens afgezakt in de onderwereld. Een verslag hiervan kun je binnenkort hier lezen, maar alvast een foto uit deze penibele geschiedenis.

https://flic.kr/p/J2hkad

Natuurlijk was het hier niet allemaal kommer en kwel, er was ook nog een BBQ met naast veel vlees ook nog komkommer en salade. Lekker was het in ieder geval. En gezellig ook !

 

https://flic.kr/p/JNDRDW

Hopelijk hadden jullie ook een leuk en gezellig weekend.

Groetjes

🙂

 

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Kleine Mama gaat er voor!

Het langverwachte vervolg op “de fiets van Grote Baas.”
Groetjes en fijne dag gewenst.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

lWat later zit ik bij Kleine Mama op de bank. Ze is boos op de Muizen om allerlei redenen. Terwijl ik luister en cola drink waarschuwt ze me voor Grote Muis. “Die wilt alleen maar misbruik van je maken”. Ze haalt haar fles porto uit de ijskast en schenkt haar glas vol. “Jij ook een aperitiefje ?”  Ik schud het hoofd. “Laat jij je vrouw en Grote Muis maar voor wat ze zijn” gaat ze onverstoord verder. “Ik wil geen vaste relatie maar wil wel je bevriend zijn als je begrijpt wat ik bedoel.”  Ik begin me ongemakkelijk te voelen en knik vlug terwijl ik van mijn cola drink.

Boven is het druk. Grote Baas  heeft een vriendinnetje van school op bezoek. De mama van  haar vriendin is leerkracht op haar school. Kleine Mama gaat onderaan de trap staan en roept naar boven dat het bijna tijd is voor het…

View original post 429 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 1 reactie