Het zit m in de details

Greet schrijft

Waarschuwing. Via internet proberen allerhande mensen zeer ingenieus iemand geld af te troggelen. Zelf, op zoek naar het tel. nr ivm de bewindvoering van ons dochter- ja voor haar eigen goed, echt wel- kwam ik dit tegen:

Blijkbaar van mezelf niet gelukt De afbeelding van een hele valse site over het vredegerecht. Via de zoon staat die afbeelding wel op Sus z’n facebook.
En ja ik weet waarover ik blog.

De details zitten hem soms ook in het opmerken, reageren, enzovoort ivm autisme.
Wat pijn is: wel gister een bij manier van spreken: een anatomieles, ik weet nu echt wel dat een spier van mijn -vastgezette- nekwervels kan leiden tot tintelingen in de linkerarm-ringvinger. En neen dat wist ik niet, ook niet van vorige dokters.
mvg
Greet

Geplaatst in Uncategorized | 15 reacties

Plas en poeplogje.

Op het werk zijn ze de tegels vlak voor onze etalage komen openbreken. Daar zaten de buizen verstopt zodat we niet meer onze WC konden gebruiken. Het is niet de eerste keer dat de leidingen verstopt geraken. Toen we enkele jaren terug het gebouw pas in gebruik genomen hadden vloog de stront letterlijk uit de pot.

https://flic.kr/p/CLJEpD

Deze namiddag ben ik op controle geweest bij de dokter die me enkele jaren terug geopereerd heeft “down under”. Blijkbaar zit ik weer met een ontsteking. Behalve dat ik erdoor veel moet plassen heb ik geen echte hinder hiervan. Dit wordt weer pillen slikken en dan zien wat het resultaat is binnen een maand. Als dit niet helpt zal de dokter de antibiotica rechtstreeks in het prostaat spuiten. Daar zit ik niet bepaald naar te verlangen !

Afwachten dus en we zien wel !
Nu nog het toilet boven ontstoppen.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Zangzaad voor de koekoeksklok !

Koekekt ze deze woensdag beste lezers !

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Door alle drukte van de laatste dagen is de koekoek uit zijn doen geraakt.
Tante Martha heeft beslist de dierenarts op te bellen met de vraag even langs te komen maar zijn secretaresse laat weten dat haar baas overspannen is en momenteel in behandeling is bij een paardenfluisteraar.
Tante heeft nog maar net de hoorn op de haak gelegd of daar hoort ze de deurbel.
Vlug stapt ze naar de deur. Wie kan dat nu zijn ? De bakker en de melkboer zijn reeds geweest en de facteur komt toch meestal tegen etenstijd.
Flor : Dag mevrouw, laat ik me voorstellen ik ben Flor Vanderzaai, mobiel verkoper van zangzaad voor koekoeksklokken. Ik vertegenwoordig de beste firma’s die het beste zangzaad voor uw koekoeksklok leveren ende aan huis bezorgen. Ik bel hier aan omdat ik van de waardin van café Vlaanderen vernomen heb dat je problemen hebt met je klokje. Met…

View original post 690 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 2 reacties

Gezond verstand

Greet schrijft
Alles komt neer op gezond verstand
En ja als afgekeurd iemand om te werken-artrose- ga ik nu een zoveelste maal een fysiotherapeutische behandeling beginnen. Als je skelet je in de steek laat…

Dat betekent niet dat je hoofd anders denkt.
Vorige week een IQ test voor de dochter. Dat komt automatisch met vragen
Ja en mama moet zeggen aan haar: mama is hoogbegaafd. Broer is ook meer dan begaafd.
En dat maakt mijn zo verschrikkelijk MOE soms.
Ja het geeft bepaalde voordelen maar ook zeker nadelen. Je blijft denken.

En zeker in de zorg voor ons dochter ben ikzelf beugedacht.
De zoon kan z’n eigen wel aan.

Maar samen zijn wij altijd sterk in de zorg voor de dochter
Voorlopig blog ik niet meer, eerst concentreren op mijn lichaam.

mvg

Geplaatst in Uncategorized | 15 reacties

Tegen zweven

Greet schrijft
Over oma en kruidengeneeskunde moet ik, gezien de reacties nog wat rechtzetten.
Homeopathie, daar geloven wij niet in.
Kruidengeneeskunde kan helpen tot op een punt, en zeker als een steun voor bijwerkingen van een ziekte die echt erg is,

Het echte zweven is natuurlijk die paranormale genezers waarmee wij werden geconfronteerd,
Ikzelf zou er veel kunnen over schrijven, en neen, IK GELOOF ER NIET in,
Dat komt volledig uit mijzelf, niets te maken met opgroeien – vader en broer-, getrouwd zijn, een zoon hebben die de nuchterheid zelf is,

Wij hadden een buurjongen die voor zichzelf dacht dat hij iemands toekomst kon voorspellen, En dat is niet goed afgelopen,

En nogmaals de privacy van een afstudeerzoon, dus ik kan niet veel meer bloggen over hem,

mvg greet

Geplaatst in aliens, belachelijk, Uncategorized | 15 reacties

Goodbye ladies, goodbye !

Ik lig op een bank,
Een hand trekt aan mij,
aan de andere kant van de bank trekt ook een hand aan mij.
Men wilt mij hebben
Plots voel ik overal handen aan mijn lijf trekken.
Ik heb het gevoel dat ik zal verscheurd worden.

https://flic.kr/p/BKhnFj

2013 was een scharnierjaar voor mij.
Ik liet het verleden achter mij en leerde nieuwe mensen kennen,
zowel privé als op het werk.
Mijn gezin bleef wel hetzelfde,
ook al zal dat voor menige volger hier niet zo duidelijk geweest zijn.

2014 was een jaar vol nieuwe toestanden.
2015 was een logisch vervolg op 2014 maar ik voelde hier en daar kleine ongemakken.
2016 is nog maar pas gestart en een conclusie er over maken is natuurlijk veel te vroeg, maar de barsten zijn er na een sms vandaag hoe dan ook. Sommige mensen mogen inbinden of oprotten. Ik heb ook nog een leven en dat wil ik zelf invullen zonder bemoeienissen of verplichtingen van anderen. Klare taal ?

https://flic.kr/p/pYPU4x

Over invullen gesproken : deze middag zijn Eva en ik even langs geweest bij een gym en hebben daar een abonnement genomen. In de eerste plaats voor Eva die dit wou, maar gezien ieder lid van het gezin deze kaart kan gebruiken zal ik ook wel eens een gewichtje gaan opheffen. Het moet toch niet steeds in de hier op deze laagzakkende blog beruchte frituur zijn ? Nu ik het over de beruchte frituur heb, volgend weekend friet met kip à volente !

Da’s pas invullen nietwaar ?

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized, vrienden | Tags: , , , , , , | 23 reacties

Winters.

Toen ik deze morgen de nieuwsberichten bekeek ging het over bijna niets anders dan de hevige regen, de storm en natte sneeuw. Heel Vlaanderen behalve onze kustprovincie zou hieronder te lijden gehad hebben. Mijn oude jas was aan vervanging toe en gisteren heb ik een nieuwe gekocht. Die kwam goed van pas met dat weer.

Vandaag ben ik eindelijk eens mijn nieuwe identiteitskaart gaan afhalen op het stadhuis. Altijd leuk om nog eens enkele vroegere medewerkers te ontmoeten. Nadien stapte ik naar de comicswinkel. Het was ook al een tijdje geleden dat ik er geweest was. Steeds leuk daar een rond te snuisteren en wat met de winkelier te babbelen.

https://flic.kr/p/Da1z5J

Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , , , , , , , , | 14 reacties

Op ziekenbezoek in Menen.

Toen ik zondagnamiddag de auto in de grensstad parkeerde zag ik dit huisje.

https://flic.kr/p/C4QVma

Daar moesten we dus niet zijn.
Deze Heilige hielp ons op de juiste plaats zijn.

https://flic.kr/p/CYVxWG

Gelukkig speelde hij niet met onze voeten en wij niet met de zijne.

https://flic.kr/p/CRF5Ff

Vlug even een foto van het gebouw nemen.
Dit is het oude gebouw.

https://flic.kr/p/D2eG82

Er is daar ook heel wat nieuwbouw.

https://flic.kr/p/CYVGMC

We waren dus op ziekenbezoek.

https://flic.kr/p/D2eyWi

De patient maakt het ondertussen beter.
Ik ook na een paar dagen grieperig zijn.

Later meer over dit bezoek.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 20 reacties

Nonkel Juul is ziek !

Een verhaal met een geurtje op woensdag.

Suskeblogt's avatarDe avonturen van nonkel Juul en Bieke

Een roestige bak op wielen stopt voor de deur.
Met veel moeite kruipt de oude dokter Vanderspuyt uit zijn wagen.
Hij zet zijn bril recht op de kromme neus vooraleer aan te bellen.
Met zo’n patiënt als nonkel Juul weet je maar nooit.
De laatste keer dat hij hem onderzocht heeft was toen hij met een gezwel rond zijn aars zat.
Nonkel had last van aambeien en dacht van dit ongemak verlost te geraken door eer eens in te prikken met zijn bajonet van tijdens den eerste wereldoorlog.

Tante Martha : Er klopt iemand op de voordeur, de bel zal weer kapot zijn.
nonkel Juul : ik moet van niemand iets hebben en iets krijgen van mij doen ze ook niet. Maak dat dien schooier maar duidelijk.
Tante Martha : het is de dokter maar hoor vent, hij komt je onderzoeken.
nonkel Juul : als ik beter moet worden dan…

View original post 722 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 9 reacties

Zweven

Greet schrijft.
2 nuchtere mannen in dit huis. Van de Sus weten mensen dat wel.
Over mezelf, wel ik kom van een zeer realistische vader, die een zeer realistische kleinzoon heeft gekregen.
En er is natuurlijk altijd een andere kant, zoals oma.

38 jaar geleden kreeg ze geelzucht. Ik was 12. Ze genas.

Eerst: heel gezond eten, zoals macrobiotisch. -bestaat dat nog-
Dat is niet vol te houden.
Vader morrelde.

Volgende: wat heel wat beter vol te houden was: biologisch tuinieren.
Vader deed mee -mocht tenminste weer vlees eten-
De kinderen moesten helpen in die biologische tuin. Op zich niet slecht. Dankzij die opvoeding kennen wij al dertig jaar granen en groenten die nu weer in de mode zijn: spelt, quinoia, pastinaak, koolrabbi, warmoes, noem maar op.

Kwalijker bijzaak voor ons was de medische kant. Ja we moesten opeens ook via homeopathie, kruidengeneeskunde enz. behandeld worden Daarin kreeg ze vader tot op een punt mee.
Zelf was ik toen oud genoeg, mn broer vermoed ik ook, om daarin niet echt mee te gaan.

Nog moeilijker werd het toen oma ook begon te geloven in wat men noemt mensen met paranormale gaven. Ik heb mij een keer laten vangen door naar een zgn auralezeres te gaan. Dat was op het moment dat ik Sus leerde kennen. En NOOIT meer
Vader liet haar toen al maar doen.

Toen de zoon werd geboren, vroeg ze of ze z’n foto mocht laten lezen. Waarop wij als ouders NEEN zeiden.
10 jaar na de dood van opa kan ik alleen maar besluiten: oma: is een schat van een vrouw, was ze niet zo verankerd in haar katholiek, oprecht, geloof, en tegengehouden door het realisme van haar man, haar zus, dan was zij nu een hele new age persoon.
De jongste van ons drieen is eigenlijk ook zo.

oma’s oudste 21-jarige kleinzoon bekijkt haar met z’n sceptisme, zoals alleen hij dat kan. Homeopathie, cursus teenlezen,voordracht aardstralen? Ze doet het nog altijd.

Geplaatst in alternatief, Uncategorized | Tags: | 17 reacties