Het gevecht dat nooit eindigde.

https://flic.kr/p/Dy7dDG

 

Vrijdagavond omstreeks 21 u 30.
Iemand belt me op.
Ik ken het nummer niet maar besluit toch maar eens te luisteren.

Hij : dag meneer, sorry dat ik u opbel, maar ik ben de vader van Marie en Eva en nu ik thuis kom met hen van de karatetraining stel ik vast dat ik de sleutel van de voordeur in uw zaal heb laten liggen. Kunt u …..
ik :  Sorry dat ik U onderbreek meneer, maar ik ben al geruime tijd geen lid meer van deze club en…….
Hij : Ja; maar uw naam en telefoon staan wel vermeld op de brochure.
ik : Dan is dit een oude brochure of…
Hij : Wie kan mij dan wel uit de nood helpen ?
ik : Ik raad u aan om één van hun trainers op te bellen of….
Hij : Heb je hun telefoonnummers ?
ik : Nee, die heb ik niet maar ze staan wel in de Witte Gits of anders kijkt u maar even op de website.
Hij : Dat zal ik doen, hoe dan ook, ik zal mijn plan wel trekken.
ik :  Nog een fijne avond verder Meneer.

Niet alleen in dit geval laten ze me niet los, ook mijn onderbewustzijn laat de karate me niet met rust. Zowat iedere nacht droom ik dat ik train in mijn wit kostuum. Precies of een boze geest me in zijn euvele greep probeert te houden.  Gelukkig voor mij en mijn onderbewustzijn kan ik vrijdagavond naar een seminarie over “zich verweren tegen een aanval met messen.” Niet in mijn oude club, maar bij een trainer die vele andere stijlen onderwijst zoals onder andere  het Krav Maga waar een andere blogger volgens mij meer over weet te vertellen.

Het “vechten” laat me duidelijk niet los. Of ben ik aan het afkicken van een hardnekkige verslaving ?
Toch maar eens aan mijn peut vragen tijdens ons volgend gesprek.

Groetjes.

🙂

 

 

Geplaatst in Uncategorized | 32 reacties

Hamerteen.

Een hamerteen is een abnormale stand van een van de tenen. Hierdoor komt er vaak druk op de bovenzijde van de teen door wrijving in schoeisel. Dit leidt op zijn beurt weer tot eeltvorming, likdoorns en soms zelfs wonden. Uiteraard geeft dit, naast schoeisel problemen, vaak pijnklachten.

Er bestaan verscheidene redenen waarom hamertenen ontstaan. Een doorgezakt voorste voetgewelf, gewrichtsontstekingen (zoals o.a. bij reumatoïde artritis), nauw schoeisel. zijn factoren die hiertoe bijdragen.

 

Grote Muis had al lang last van zo’n hamerteen. Nu vrijdag laatstleden was het zover : teen onder het mes ! Lang moest ze niet in het ziekenhuis verblijven : rond 14 u kreeg ik een sms of ik haar kon ophalen. Nu is het rustig afwachten tot alles genezen is. Hoe haar voet er nu  uitziet ?

https://flic.kr/p/NL6YZJ

 

Binnenkort moet mijn schoonzus ook zo’n ingreep ondergaan. Greet heeft ook zo’n teen maar het is nog niet nodig om heelkundig in te grijpen.

Blijkbaar zijn het vooral vrouwen uit mijn omgeving die hier last van hebben. Ik ken geen enkele man die met een hamerteen zit. Toeval ?

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 21 reacties

Weg uit de comfort zone.

https://flic.kr/p/Q1qS52

 

“Soms moet je uit je comfort zone stappen om te groeien” zei ze terwijl ze naast me in de bestelwagen zat. Ik kon de uitdrukking op haar gezicht niet zien daar ik mijn aandacht op de autostrade moest houden waar we op dat moment over reden.

Van mei 1981 tot eind april 2013 leefde ik als het ware in een gouden kooi. In 2013 zocht ik het avontuur op weliswaar zonder gevaar voor verlies van inkomsten, daar ik steeds verder loon ontving van mijn “oude” werkgever.

Nu werk ik in een milieu waar dagelijks van alles bijkomt en verandert. Vijf jaar geleden had ik niet durven dromen dat ik dit ooit zou doen : rondrijden met een bestelwagen doorheen de provincie.  Voordien had ik slechts met “gewone” auto’s gereden. Nu zat ik daar hoog en droog tussen de ontelbare andere auto’s. Ik geef toe dat het de eerste maal duizelen was, nu begin ik het gewoon te worden.

Soms vraag ik me af waar mijn “comfort zone” zich bevindt. Klagen zul je me niet horen, integendeel, volgens mij is er geen weg terug meer naar mijn werksfeer van voor 2013. Ik ben teveel veranderd op alle gebied. Gek om dit op je bijna 57ste te moeten vaststellen.  Om af te ronden laat ik weten dat mijn “begeleidster” tevreden was over mijn rijvaardigheid met deze grote bak.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 22 reacties

Hongerige kindjes en honden.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het blijft verdacht stil als we aanbellen. Normaal gezien horen we dan hondengeblaf en roepende kinderen. Het lief van Exvan doen de deur open. “De kinderbescherming is hier, wacht even in de andere kamer.” Dat begint weer goed gaat het door mij heen. In wat voor wespennest zitten we nu weer. Grote Muis en Eva zeggen geen woord en zetten zich op de meer dan versleten bank. Kleine Muis heeft iets gehoord en gaat rondneuzen, dit tot ergernis van haar mama. Vlug ontdekt  het meisje wat haar aandacht trok : een schoendoos met pasgeboren poesjes die dicht tegen elkaar liggen. Op een kast staat een kooi. Daarin zitten een konijn en enkele cavia’s.  Kleine Muis wilt die ook zien maar de kooi staat te hoog.  Ik hef haar even op zodat ze die dieren kan zien. We horen de voordeur dichtslaan. De vrouw des huizes laat ons weten dat “ze”…

View original post 732 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 6 reacties

Bij oma

Greet schrijft
4 december. Sinterklaasviering bij familie.
Een aangename namiddag voor ons.
Voor de zoon zeker.
Zijn oma wou hem nog eens extra verwennen.

82 jaar en mee geweest op 19 november in Brugge naar het unieke moment: een kleinzoon die een hogeschooldiploma krijgt.

Oma : voor haar is het uniek.   Haar kleindochter zal nooit in iets afstuderen. De andere kleinzonen, daarvoor zal ze nog lang moeten leven.

de andere oma, nl meme zal waarschijnlijk het nooit begrijpen.

Wijzelf weten wat het is met 2  kinderen met autisme omgaan
Greet

 

Geplaatst in Uncategorized | 12 reacties

Matig uw snelheid.

Hier zie je ze regelmatig langs de weg : die borden die aantonen of je al dan niet te snel rijdt, al dan niet vergezeld van de passende smiley.  Op Facebook las ik onlangs volgende (flauwe) mop

https://flic.kr/p/Pnr5SU

Toen we zondagnamiddag de auto voor de deur van het huis van mijn schoonmoeder parkeerden zagen we zo’n bord als hierboven beschreven.

https://flic.kr/p/Pjp7Z1

Die mop indachtig vraag ik me af of dit alles voor mij bedoeld is : de rechter een bewijs leveren dat ik niet te vlug naar mijn schoonmoeder reed !?

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 12 reacties

Blauw !

https://flic.kr/p/PEVPSV

 

Nee hoor, ik ben niet  blauw van de kou,
Ook niet veranderd in een smurf.
Gewoon wat gespeeld met mijn smartphone en dit was één van de resultaten.
Volstrekt nutteloos maar wel grappig.

Er zijn hier mensen die denken dat ik nooit thuis ben, laat staan tijd maak voor mezelf.
Niets is minder waar.
Gisteren was het pakjesdag bij mijn schoonmoeder. Voor de gelegenheid had onze kranige 80plusser zich in de gepaste kleren gewrongen net als één van haar kleinkinderen. We mogen wel eens gek doen nietwaar ? Het filmpje is kort daar de ruimte in mijn GSM volledig opgebruikt was. Vandaar !

 

Deze maandagnamiddag was ik vrij om één en ander op te ruimen en me wat te ontspannen. Dus ik maak toch nog tijd voor mezelf ondanks de Muizen, Paradijsvogels, gekke mama’s  en ander leuks.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties

De paradijsvogels en de afrekening. (slot)

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Dana en haar gezin zijn reeds vertrokken. Onze tafel staat vol lege glazen. Samen met mevr. Paradijsvogel ruim ik op. Ik zet de glazen op het daarvoor voorziene .rek en kieper de rest in de afvalbak. Naast onze tafel is er een groot springkasteel waar het grut zich aan het uitleven is. Een mollig meisje dat net op het springkasteel geklommen is komt op me af. Ze zegt me hoe ze heet. Ik zeg haar hoe ik heet. Haar mama staat naast ons en kijkt goedkeurend toe. Ik stap verder en wanneer ik langs de meiden passeer beginnen Yana en Angie te gillen. Yana balt haar vuisten alsof ze me wilt aanvallen. Ik geef haar een duw zodat ze achterover op de reusachtige luchtmatras valt. Haar vriendin en nog enkele meiden gillen het uit. “Duw me ook eens” vraagt een meisje wiens naam ik niet ken. Voor ik het weet…

View original post 687 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

hij komt, hij komt, die lieve goede sint !

Het is duidelijk dat de sint meegaat met zijn tijd en zijn groot boek vervangen heeft door een makkelijker te gebruiken e-book ! Maar of de Piet het zo begrepen heeft ?

https://flic.kr/p/Npz33f

Momenteel zit nonkel Juul naast de kachel gereed met zijnen tweeloop in den aanslag voor het geval de Sint hem weer eens vergeten is. Vorig jaar hadden Mieke en Bieke een kalasjnikov van de sint gekregen. Nu vragen ze een duo-ticket richting Syrië. Daar zal vast en zeker narigheid van komen.

https://flic.kr/p/PDz6jV

 

Ik ben benieuwd wat er bij jullie door de schoorsteen zal gedeponeerd worden. Soms vraag ik me af of volwassenen ook nog wel eens iets krijgen van de goede heilige man. Waar spelen volwassenen mee by the way ?

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 13 reacties

December.

Deze werkweek zit er weer op voor mij.
Nog vier te gaan en dit werkjaar zit er ook weer op.
De sint is nog niet koud of ze zijn daar al met de kerstversiering en koopjes.
Eens zien wat we zoal op de kop kunnen tikken.
Deze laatste zin doet me aan karate denken?.
Later meer hierover.

Geniet van je weekend.

Groetjes.

🙂

https://flic.kr/p/P2ta7s

 

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties