- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Recente reacties
Blogroll
- Bertie
- Catherine Boone
- DI MARIO
- Dieter Olhler
- Edward McDunn
- fietszwerver Karel
- fotorantje
- frank103
- Hanry
- Hans Bank
- Henk's fotospace
- Jan K. alias Afanja
- John
- Joke
- KAKEL
- kinderenenkleinkinderen
- Klaproos.
- Leo
- Marjolijn
- Matroos Beek
- meninggever
- mieniliciousblog
- ms
- Myriam
- nastycomics
- Nicole
- Nonkel Juul
- Omabaard
- Peter Grey photography
- petrasparkblog
- progwereld.org
- Rebbeltje
- regenboogbui
- Rene Smurf
- rietepietz
- Rob Alberts
- shivatje
- Sjoerd
- Terrebel
- Tine De Jong
- villasappho
- willy
- Yova
- zon-nebloem
Archief
-
Voeg je bij 992 andere abonnees
- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Archief
- juni 2026
- mei 2026
- april 2026
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
De Sint komt niet !
Geplaatst in Uncategorized
17 reacties
Het is feest lieve kindertjes !
De soap met een blogger in de hoofdrol
Om 15 u ben ik terug in het speeldorp. De kinderen hebben aan tafel plaatsgenomen en wachten op hun pannenkoek of ijsje. Als ik langs de tafel passeer vraagt één van de meisjes me of ik Doortjes papa ben. Doortje proest het uit. Ik leg het meisje uit dat ik een vriend ben van Doortje en haar mama. Doortje knikt instemmend. Naast haar zit een meisje met brilletje op de kleine neus. “Dag Yana” begroet ik haar. Met verbaasd kijkende ogen en open mond gaapt ze me aan. “Hoe weet je wie ik ben ?” vraagt ze aarzelend. Als ze hoort wie ik ben moet ze even slikken. Ze heeft me enkele maanden geleden op facebook toegevoegd aan het account van haar mama, maar had tot op heden geen idee hoe ik er uit zie. .De jongen die naast Yana zit knikt vriendelijk. De andere meisjes kijken me onderzoekend aan…
View original post 587 woorden meer
Geplaatst in Uncategorized
5 reacties
De vorst is in het land !
Het is 8u 15 in de morgen.
Warm gekleed rijd ik met de fiets naar mijn werk.
Vlak voor mij rijden twee meisjes, ik schat 14 jaar.
Eén van hen draagt platte schoenen type “docksides“.
Haar blote enkels piepen uit de schoenen en de strakke jeans.
Geen kousen ?
Ik mag er niet aan denken !
Een mens zou voor minder last krijgen van wintertenen.
Op het stationsplein hebben de mannen van de stad reeds actie ondernomen.
Een product dat het ijs doet smelten zodat je niet kan uitglijden,
maar er wel voor zorgt dat je de volgende dag met een roestige fietsketting rondrijdt.
En uit de oren van een medewerking komt stoom te voorschijn.
Zonet heeft hij een jonge dame met korte zwarte rok en donkere nylons zien voorbijfietsen. Die moet ik even laten stoom afblazen.
Ja dames en heren,
De vorst is in het land.
Hiermee bedoel ik niet onze koning.
Het is hier al creepy genoeg.
Groetjes.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
22 reacties
Verhuisd !
Vandaag liep hij wat zenuwachtig door het huis, maar meestal hield hij zich op in zijn kamer. Nu en dan wat meenemen voor zijn nieuwe woonst. Verder heeft hij ons niet betrokken in de verhuis. Zo wisten we helemaal niet wat hij al gekocht had voor zijn appartement of wat hij nog nodig had. Hij had beslist alles zelf te regelen, dus laten we hem maar.
Rond 17 u was het zover : op zijn kousevoeten kwam hij me vragen om samen te vertrekken naar Tielt, waar hij dus zal ingeschreven worden in de bevolkingsregisters.
Hij had reeds alle spullen in de koffer van de auto gedeponeerd. Deze rit duurt slechts een klein half uurtje. Ver is het dus niet, maar deze stad ken ik nauwelijks en zelfs met GPS kan je er verdwalen of jezelf klem rijden. Tenslotte kwamen we ter bestemming. Daar het reeds donker was kon ik niet veel uitmaken van de buitenkant van het gebouw.
De auto mocht ik op een koertje stallen. Alles uit de auto gehaald en in een lift gekieperd. Ik nam de trap. Gelukkig woont hij op het eerste verdieping. Eens binnen keek ik mijn ogen uit. Zoveel plaats voor één persoon. Hij antwoordde dat de huur laag is, maar hoeveel hij dient te betalen vertelde hij niet. Meubels zijn er nog niet. Geen probleem voor hem, hij zal wel op de grond slapen op zijn mat. Maandag gaat hij dan de buurt verkennen en eventueel één en ander kopen. Hij ziet wel.
Groetjes.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
24 reacties
Veranderingen.
Vorige week begon mijn pc rare dingen te doen. Een man die er meer verstand van heeft dan ik is de pc gisteren komen halen. Door deze “panne” ben ik enkele dagen zonder bloggen geweest. Gisteren heeft de zoon een ouwe die hij in zijn kamer staan had voorlopig bij mij geinstalleerd. In het begin was deze traag, maar nadat ik enkele programma’s die mee opstartten het zwijgen opgelegd heb ben ik er voorlopig zoet mee.
Over onzen zoon gesproken : vandaag verlaat hij het ouderlijk nest. Hij heeft een appartement gehuurd niet zo ver van zijn werk. Veel laat hij er verder niet over los. Hij wilt het alleen beredderen en daar kan ik hem alleen maar bij steunen.
Verder ga ik vandaag een poging doen mijn achterstand bij het lezen van blogs wat weg te werken.
Word vervolgd.
Groetjes en fijne dag nog.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
22 reacties
Met de paradijsvogels naar het speeldorp.
De soap met een blogger in de hoofdrol
Het is omstreeks 13u30 wanneer Eva en ik aankomen bij het huis van de paradijsvogels. Terwijl mama Paradijsvogel de deur opent roept ze beneden aan de trap naar boven dat Doortje mag voortmaken. Het is tijd om naar het speeldorp te gaan. Onderweg moeten we een vriendin en haar dochtertjes meenemen daar haar man geen zin heeft om mee te vieren tussen al die drukke kinderen. Gelukkig wonen die slechts enkele kilometers verderop. We rijden een armzalige sociale wijk binnen. Op de hoek van de straat woont die bewuste vriendin. De garagepoort staat open en ik zie genoeg rommel waarmee je het lokale containerpark zonder moeite kunt overstelpen. Een potige dame vol tattoos en met een nors gezicht komt op ons af gevolgd door haar twee kinderen. Ik help haar kroost plaatsnemen op de bankjes achterin de auto.
Na een korte rit arriveren we bij het speeldorp. Ik parkeer de…
View original post 558 woorden meer
Geplaatst in Uncategorized
3 reacties
Vooral laten slapen
Greet schrijft
Wie begrijpt eigenlijk onze dochter?
Moeten wij altijd alles voorzien?? School belt
Dochter die mss ziek is ?? Wel wil slapen.
Het in auto rijden is voor mij niet zo makkelijk.Maar voor je kind alles. Voor wie dit niet snapt, dit gaat over de dochter.
Als ouders hebben wij een unieke dag meegemaakt op zaterdag 19 november 2016.
Onze zoon zien en meegemaakt afstuderen als professionele bachelor is gewoon uniek.
Oma, voor haar hoop ik dat ze nog lang genoeg leeft om mss binnen 8 jaar het oudste neefje nog te weten afstuderen.
Jammer dat de zus er niet bij was.
Ik kan er weer niet veel over zeggen maar het is GODVERDOMD jammer dat zij is wie ze is.
Haar foute visie op wie ze is legt druk op iedereen in de familie.
mvg
Greet
Geplaatst in Uncategorized
16 reacties
Aan het station.
Het is weer een tijdje geleden dat ik het hier nog eens had over het station. Ik ken een blogger die het maar niets vind als er geen treinen te zien zijn, dus voor die blogger :
Dit weekend gaat er in de platenzaak naast het fietspunt een sinterklaas feestje door. Op zich niets vermeldenswaard moest het niet zijn dat de mannen van Stad reeds druk bezig zijn de omgeving in een kerstsfeer onder te dompelen.
Ook viel het me op dat het vandaag warm was voor de tijd van het jaar. Hierdoor krijg ik het gevoel dat alles door elkaar loopt. Nu eens kijken of de paashaas niet in de buurt is.
Groetjes.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
16 reacties
Op de plee !
Gisteren was ik bij iemand op bezoek samen met de muizen. Op een bepaald ogenblik moest ik even. Terwijl ik de natuur zijn gang laat gaan zie ik dat achter de poster die aan de buitenkant van de deur hangt een groot gat. Hoe dat gat er gekomen is kan ik me wel voorstellen gezien de onrustige aard van de persoon die we met een bezoekje vereerden. Ik vind het wel iets hebben en neem een foto met mijn smartphone. Even bewerken en het “kunstwerkje” is klaar. Laat maar horen wat jullie hiervan vinden.
Groetjes.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
24 reacties
