De Sint komt niet !

https://flic.kr/p/MFWxyy

Geplaatst in Uncategorized | 17 reacties

Deze blogger bij de kapper !

Geplaatst in Uncategorized | 15 reacties

Het is feest lieve kindertjes !

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Om 15 u ben ik terug in het speeldorp. De kinderen hebben aan tafel plaatsgenomen en wachten op hun pannenkoek of ijsje. Als ik langs de tafel passeer vraagt één van de meisjes me of ik Doortjes papa ben. Doortje proest het uit. Ik leg het meisje uit dat ik een vriend ben van Doortje en haar mama. Doortje knikt instemmend. Naast haar zit een meisje met brilletje op de kleine neus. “Dag Yana” begroet ik haar. Met verbaasd kijkende ogen en open mond gaapt ze me aan. “Hoe weet je wie ik ben ?” vraagt ze aarzelend. Als ze hoort wie ik ben moet ze even slikken. Ze heeft me enkele maanden geleden op facebook toegevoegd aan het account van haar mama, maar had tot op heden geen idee hoe ik er uit zie. .De jongen die naast Yana zit knikt vriendelijk. De andere meisjes kijken me onderzoekend aan…

View original post 587 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 5 reacties

De vorst is in het land !

https://flic.kr/p/P9DKjs

 

Het is 8u 15 in de morgen.
Warm gekleed rijd ik met de fiets naar mijn werk.
Vlak voor mij rijden twee meisjes, ik schat 14 jaar.
Eén van hen draagt platte schoenen type  “docksides“.
Haar blote enkels piepen uit de schoenen en de strakke jeans.
Geen kousen ?
Ik mag er niet aan denken !
Een mens zou voor minder last krijgen van wintertenen.

Op het stationsplein hebben de mannen van de stad reeds actie ondernomen.
Een product dat het ijs doet smelten zodat je niet kan uitglijden,
maar er wel voor zorgt dat je de volgende dag met een roestige fietsketting rondrijdt.
En uit de oren van een medewerking komt stoom te voorschijn.
Zonet heeft hij een jonge dame met korte zwarte rok en donkere nylons zien voorbijfietsen. Die moet ik even laten stoom afblazen.

Ja dames en heren,
De vorst is in het land.
Hiermee bedoel ik niet onze koning.
Het is hier al creepy genoeg.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 22 reacties

Verhuisd !

https://flic.kr/p/PAL5X3

 

Vandaag liep hij wat zenuwachtig door het huis, maar meestal hield hij zich op in zijn kamer. Nu en dan wat meenemen voor zijn nieuwe woonst. Verder heeft hij ons niet betrokken in de verhuis. Zo wisten we helemaal niet wat hij al gekocht had voor zijn appartement of wat hij nog nodig had. Hij had beslist alles zelf te regelen, dus laten we hem maar.

Rond 17 u was het zover : op zijn kousevoeten kwam hij me vragen om samen te vertrekken naar Tielt, waar hij dus zal ingeschreven worden in de bevolkingsregisters.
Hij had reeds alle spullen in de koffer van de auto gedeponeerd. Deze rit duurt slechts een klein half uurtje. Ver is het dus niet, maar deze stad ken ik nauwelijks en zelfs met GPS kan je er verdwalen of jezelf klem rijden. Tenslotte kwamen we ter bestemming. Daar het reeds donker was kon ik niet veel uitmaken van de buitenkant van het gebouw.

De auto mocht ik op een koertje stallen. Alles uit de auto gehaald en in een lift gekieperd. Ik nam de trap. Gelukkig woont hij op het eerste verdieping. Eens binnen keek ik mijn ogen uit. Zoveel plaats voor één persoon. Hij antwoordde dat de huur laag is, maar hoeveel hij dient te betalen vertelde hij niet. Meubels zijn er nog niet. Geen probleem voor hem, hij zal wel op de grond slapen op zijn mat. Maandag gaat hij dan de buurt verkennen en eventueel één en ander kopen. Hij ziet wel.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 24 reacties

Veranderingen.

https://flic.kr/p/PtSuqf

 

Vorige week begon mijn pc rare dingen te doen. Een man die er meer verstand van heeft dan ik is de pc gisteren komen halen. Door deze “panne” ben ik enkele dagen zonder bloggen geweest. Gisteren heeft de zoon een ouwe die hij in zijn kamer staan had voorlopig bij mij geinstalleerd.  In het begin was deze traag, maar nadat ik enkele programma’s die mee opstartten het zwijgen opgelegd heb ben ik er voorlopig zoet mee.

Over onzen zoon gesproken : vandaag verlaat hij het ouderlijk nest. Hij heeft een appartement gehuurd niet zo ver van zijn werk. Veel laat hij er verder niet over los. Hij wilt het alleen beredderen en daar kan ik hem alleen maar bij steunen.

Verder ga ik vandaag een poging doen mijn achterstand bij het lezen van blogs wat weg te werken.

Word vervolgd.

Groetjes en fijne dag nog.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 22 reacties

Met de paradijsvogels naar het speeldorp.

Suskeblogt's avatarDe soap met een blogger in de hoofdrol

Het is omstreeks 13u30 wanneer Eva en ik aankomen bij het huis van de paradijsvogels. Terwijl mama Paradijsvogel de deur opent roept ze beneden aan de trap naar boven dat Doortje mag voortmaken. Het is tijd om naar het speeldorp te gaan. Onderweg moeten we een vriendin en haar dochtertjes meenemen daar haar man geen zin heeft om mee te vieren tussen al die drukke kinderen. Gelukkig wonen die slechts enkele kilometers verderop. We rijden een armzalige sociale wijk binnen. Op de hoek van de straat woont die bewuste vriendin. De garagepoort staat open en ik zie genoeg rommel waarmee je het lokale containerpark zonder moeite kunt overstelpen. Een potige dame vol tattoos en met een nors gezicht komt op ons af  gevolgd door haar twee kinderen. Ik help haar kroost plaatsnemen op de bankjes achterin de auto.

Na een korte rit  arriveren we bij het speeldorp. Ik parkeer de…

View original post 558 woorden meer

Geplaatst in Uncategorized | 3 reacties

Vooral laten slapen

Greet schrijft
Wie begrijpt eigenlijk onze dochter?
Moeten wij altijd alles voorzien?? School belt
Dochter die mss  ziek is ?? Wel wil slapen.
Het in auto rijden is voor mij niet zo makkelijk.Maar voor je kind alles. Voor wie dit niet snapt, dit gaat over de dochter.

Als ouders hebben wij een unieke dag meegemaakt op zaterdag 19 november 2016.
Onze zoon zien en meegemaakt afstuderen als professionele bachelor is gewoon uniek.
Oma, voor haar hoop ik dat ze nog lang genoeg leeft om mss binnen 8 jaar het oudste neefje nog te weten afstuderen.

Jammer dat de zus er niet bij was.
Ik kan er weer niet veel over zeggen maar het is GODVERDOMD jammer dat zij is wie ze is.
Haar foute visie  op wie ze is legt druk op iedereen in de familie.

mvg
Greet

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Aan het station.

Het is weer een tijdje geleden dat ik het hier nog eens had over het station. Ik ken een blogger die het maar niets vind als er geen treinen te zien zijn, dus voor die blogger :

https://flic.kr/p/AKvNLL

 

Dit weekend gaat er in de platenzaak naast het fietspunt een sinterklaas feestje door. Op zich niets vermeldenswaard moest het niet zijn dat de mannen van Stad reeds druk bezig zijn de omgeving in een kerstsfeer onder te dompelen.

https://flic.kr/p/NWENTb

Ook viel het me op dat het vandaag warm was voor de tijd van het jaar. Hierdoor krijg ik het gevoel dat alles door elkaar loopt. Nu eens kijken of de paashaas niet in de buurt is.

Groetjes.

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 16 reacties

Op de plee !

https://flic.kr/p/NbwWjY

Gisteren was ik bij iemand op bezoek samen met de muizen. Op een bepaald ogenblik moest ik even. Terwijl ik de natuur zijn gang laat gaan zie ik dat achter de poster die aan de buitenkant van de deur hangt een groot gat. Hoe dat gat er gekomen is kan ik me wel voorstellen gezien de onrustige aard van de persoon die we met een bezoekje vereerden. Ik vind het wel iets hebben en neem een foto met mijn smartphone. Even bewerken en het “kunstwerkje” is klaar.  Laat maar horen wat jullie hiervan vinden.

Groetjes.

 

🙂

 

Geplaatst in Uncategorized | 24 reacties