Deze maand bestook ik jullie met filmpjes over superhelden met daarbij muziek van de soundtrack ofwel met muziek die men zelf aan zo’n video toegevoegd heeft.
Ik ga van start met de dondergod Thor.
Thor is een Amerikaanse superheldenfilm uit 2011, gebaseerd op het gelijknamige personage van Marvel Comics. De film werd geregisseerd door Kenneth Branagh, geproduceerd door Marvel Studios, en uitgebracht door Paramount Pictures. De hoofdrollen worden gespeeld door Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Natalie Portman, Jaimie Alexander en Anthony Hopkins.
Het is de vierde film uit het Marvel Cinematic Universe. De film ging op 21 april 2011 in première.

Immigrant Song is een nummer van de Engelse rockband Led Zeppelin. Het nummer werd in 1970 uitgebracht als single van hun derde album Led Zeppelin III. Het nummer begint met een kenmerkende jammerende kreet van zanger Robert Plant en is opgebouwd rond een herhaalde riff in fis mineur.
De tekst van het nummer is geschreven vanuit het perspectief van Vikingen die vanuit Scandinavië naar het westen roeien om nieuwe landen te ontdekken. De tekst verwijst expliciet naar de veroveringen van de Vikingen en de oude Noordse godsdienst (Fight the horde, sing and cry, Valhalla, I am coming!).
Dit was dus de eerste aflevering van de muziekles in juni. Geniet van jullie zondag en tot de volgende.

Wat bijzonder! Ik wist dit helemaal niet.
LikeLike
Film zijn niet mijn ding dus ik ga van deze serie vast niets herkennen.
LikeGeliked door 1 persoon
Da’s geen probleem. Het gaat me vooral om de muziek die bij die clip hoort. De rest is louter info bij de beelden.
LikeLike
Ik ben benieuwd of er iets langskomt dat ik herken. 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Deze week was het Led Zeppelin met Immigrand song.
LikeLike
De groep ken ik niet zo goed en het nummer deed geen belletje rinkelen.
LikeGeliked door 1 persoon
De tijd dat ik Superman en Batman wel kon smaken is lang voorbij. Ik heb het niet meer zo voor die supermensen. Maar wel goed dat ze een film maken over Thor, of de jonkheid (😂) zou helemaal niet meer weten dat er ooit zoiets als een dondergod bestond. 😂😂
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is helemaal niet mijn wereld.
LikeLike
Een onvergetelijk stukje muziek, wel eerst luisteren.
Zal de muzieklessen deze maand bijwonen. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Hans
LikeLike
logbankje, natuurlijk
LikeLike
Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl
LikeLike
Zal de muzieklessen in juni volgen, dit nummer ken ik wel weer als ik het hoor. Hans
LikeLike
Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl
LikeLike
Ot. Lukt moeilijk met reactie plaatsen, gaat wel weer over.
Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl
LikeLike
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”
LikeGeliked door 1 persoon
En het beste van Thor waar hij volledig *kush* zonder kleren aan (naakt dus, in alle glorie) *kuch* te zien is, vergeet je nog 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Thor naakt in de film ? En ik die dacht dat deze films kinderen toegelaten zijn 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
yep en alles is héél goed te zien
LikeLike
Het “goede deel” is wat gebeurd ondertussen voor de gevoelige zieltjes, want het is kennelijk een héél spel geweest al op het internet… precies of ze hebben nog nooit ne vent zonder kleren gezien….
Voor wie het wil zien 🙂
Ge kent mij hé, altijd bereid te helpen 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
De film zal ik niet kijken maar het muziekje klinkt heerlijk in de oren 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
die gaan er stevig tegen aan Suske
LikeGeliked door 1 persoon
In dat heldengenre ben ik niet zo thuis, maar aan de muziek die bij deze trailer is gebruikt, mankeert niks.
LikeGeliked door 1 persoon
In de ontwikkeling van Rock en Metal ben ik niet in het verleden blijven steken maar het blijft wel leuk om af en toe deze klassiekers langs te horen komen. Marvelfilms zijn vaak echte spektakelfilms die makkelijk wegkijken. En dat doe ik dan ook graag
LikeGeliked door 1 persoon
Ooh.. superhelden zijn dus écht aan mij niet besteed.. ik kom nog wel terug om naar de muziek te luisteren.
LikeGeliked door 1 persoon
Ah ja.. Led Zeppelin. bekende sound.
LikeGeliked door 1 persoon
We zijn grote fans van de Marvel films. er gaat toch niks boven een waargebeurd verhaal! Zo kijk ik ook graag naar Jurrasic parc en Star Wars, vooral voor de goede dialogen. Wat betreft zangkunsten bei ik wat kritischer, ik sla deze zanger dus maar over.
LikeGeliked door 1 persoon
Die films vond ik altijd zeer vermakelijk. De dondergod zelf is door de christenen natuurlijk op enig moment verbannen naar IJsland of zo. Maar als filmmaker is het een prachtig karakter om er iets leuks mee te doen…
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi hoor, ik houd wel van dit soort films.
LikeGeliked door 1 persoon
Superzalig nummer / groep
LikeGeliked door 1 persoon
Schitterend clip erbij, super.
LikeGeliked door 1 persoon
deze heb ik niet gezien, maar ik kijk graag naar films.
.€en @->- voor jou…
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ga passen van de week want ik heb helemaal niks met superhelden.
LikeGeliked door 1 persoon
Spectaculair. Het filmpje zegt me niets maar de muziek klinkt goed.
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
dat is een heel spektakel geworden dat filmpje
ja een les is het zeker , het enige mij bekend in de oren klinkt is de naam Led Zeppelin.
rustige zondag groet
LikeGeliked door 1 persoon