Thor !

Deze maand bestook ik jullie met filmpjes over superhelden met daarbij muziek van de soundtrack ofwel met muziek die men zelf aan zo’n video toegevoegd heeft.

Ik ga van start met de dondergod Thor.

Thor is een Amerikaanse superheldenfilm uit 2011, gebaseerd op het gelijknamige personage van Marvel Comics. De film werd geregisseerd door Kenneth Branagh, geproduceerd door Marvel Studios, en uitgebracht door Paramount Pictures. De hoofdrollen worden gespeeld door Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Natalie Portman, Jaimie Alexander en Anthony Hopkins.

Het is de vierde film uit het Marvel Cinematic Universe. De film ging op 21 april 2011 in première.

Immigrant Song is een nummer van de Engelse rockband Led Zeppelin. Het nummer werd in 1970 uitgebracht als single van hun derde album Led Zeppelin III. Het nummer begint met een kenmerkende jammerende kreet van zanger Robert Plant en is opgebouwd rond een herhaalde riff in fis mineur.

De tekst van het nummer is geschreven vanuit het perspectief van Vikingen die vanuit Scandinavië naar het westen roeien om nieuwe landen te ontdekken. De tekst verwijst expliciet naar de veroveringen van de Vikingen en de oude Noordse godsdienst (Fight the horde, sing and cry, Valhalla, I am coming!).

Dit was dus de eerste aflevering van de muziekles in juni. Geniet van jullie zondag en tot de volgende.

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

35 Responses to Thor !

  1. Nicole Orriëns's avatar Nicole Orriëns schreef:

    Wat bijzonder! Ik wist dit helemaal niet.

    Like

  2. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Film zijn niet mijn ding dus ik ga van deze serie vast niets herkennen.

    Geliked door 1 persoon

  3. ms's avatar ms schreef:

    De tijd dat ik Superman en Batman wel kon smaken is lang voorbij. Ik heb het niet meer zo voor die supermensen. Maar wel goed dat ze een film maken over Thor, of de jonkheid (😂) zou helemaal niet meer weten dat er ooit zoiets als een dondergod bestond. 😂😂

    Geliked door 1 persoon

  4. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Dat is helemaal niet mijn wereld.

    Like

  5. Onbekend's avatar Anoniem schreef:

    Een onvergetelijk stukje muziek, wel eerst luisteren.
    Zal de muzieklessen deze maand bijwonen. Hans

    Geliked door 1 persoon

  6. Hans's avatar Hans schreef:

    Zal de muzieklessen in juni volgen, dit nummer ken ik wel weer als ik het hoor. Hans

    Like

  7. Wildcard's avatar Wildcard schreef:

    En het beste van Thor waar hij volledig *kush* zonder kleren aan (naakt dus, in alle glorie) *kuch* te zien is, vergeet je nog 🙂

    Geliked door 1 persoon

  8. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    De film zal ik niet kijken maar het muziekje klinkt heerlijk in de oren 🙂

    Geliked door 1 persoon

  9. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    die gaan er stevig tegen aan Suske

    Geliked door 1 persoon

  10. In dat heldengenre ben ik niet zo thuis, maar aan de muziek die bij deze trailer is gebruikt, mankeert niks.

    Geliked door 1 persoon

  11. Henk Jonkvorst's avatar Henk Jonkvorst schreef:

    In de ontwikkeling van Rock en Metal ben ik niet in het verleden blijven steken maar het blijft wel leuk om af en toe deze klassiekers langs te horen komen. Marvelfilms zijn vaak echte spektakelfilms die makkelijk wegkijken. En dat doe ik dan ook graag

    Geliked door 1 persoon

  12. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Ooh.. superhelden zijn dus écht aan mij niet besteed.. ik kom nog wel terug om naar de muziek te luisteren.

    Geliked door 1 persoon

  13. Frank103's avatar Frank103 schreef:

    We zijn grote fans van de Marvel films. er gaat toch niks boven een waargebeurd verhaal! Zo kijk ik ook graag naar Jurrasic parc en Star Wars, vooral voor de goede dialogen. Wat betreft zangkunsten bei ik wat kritischer, ik sla deze zanger dus maar over.

    Geliked door 1 persoon

  14. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Die films vond ik altijd zeer vermakelijk. De dondergod zelf is door de christenen natuurlijk op enig moment verbannen naar IJsland of zo. Maar als filmmaker is het een prachtig karakter om er iets leuks mee te doen…

    Geliked door 1 persoon

  15. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Mooi hoor, ik houd wel van dit soort films.

    Geliked door 1 persoon

  16. dieter ohler's avatar dieter ohler schreef:

    Superzalig nummer / groep

    Geliked door 1 persoon

  17. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Schitterend clip erbij, super.

    Geliked door 1 persoon

  18. deze heb ik niet gezien, maar ik kijk graag naar films.
    .€en @->- voor jou…

    Geliked door 1 persoon

  19. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    Ik ga passen van de week want ik heb helemaal niks met superhelden.

    Geliked door 1 persoon

  20. bertjens's avatar bertjens schreef:

    Spectaculair. Het filmpje zegt me niets maar de muziek klinkt goed.

    Geliked door 1 persoon

  21. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    dat is een heel spektakel geworden dat filmpje
    ja een les is het zeker , het enige mij bekend in de oren klinkt is de naam Led Zeppelin.

    rustige zondag groet

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.