Category Archives: Uncategorized

Roeselare !

Als het enigszins mogelijk is trek ik er met de fiets op uit. Ik woon betrekkelijk dicht bij het centrum en de stationsomgeving. Dus de auto heb ik dan niet nodig. Ook neem ik dan foto’s met de telefoon. Daarvan … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 26 reacties

Mural op Traxsite.

Tijdens mijn fietstocht kwam ik in de buurt van Trax. Ik had gelezen over een mural als protest tegen de oorlog in Oekraïne en wou die eens van dichtbij bekijken. Natuurlijk een foto nemen voor hier op de blog. De … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 22 reacties

Rugzak !

Iedereen heeft een rugzak. Oftewel: iedereen heeft vanalles meegemaakt in zijn of haar leven waardoor je nu bent wie je bent en doet hoe je doet. Louis was 8 jaar jong/oud toen hij hier in oktober 2020 aankwam. Die zal … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 25 reacties

Transparant !

Ik herinner me nog goed dat jaren geleden een hogere ambtenaar ooit verklaarde dat het stadhuis transparant moest zijn voor de burger. Zoals op de foto zal hij het wel niet bedoeld hebben. De afbraakwerken moeten nu bijna rond zijn. … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 27 reacties

Rustige zondag !

De zondag zit er weer op ! Die is zowat geruisloos verlopen. Even de buurt verkend op de fiets en daarna nog wat papierwerk. Vooral deze van mijn moeder in orde gebracht. Tussendoor even met Eva langs geweest in Opstap … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 23 reacties

Sweet d’Buster !

sweet d’buster werd in 1975 opgericht door saxofonist Bertus Borgers. Voor zijn nieuwe band trok hij Herman Deinum (bas) en Hans la Faille (drums), beiden uit Cuby and the Blizzards, en Robert Jan Stips (toetsen en zang) aan. Stips had … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 20 reacties

Sneeuw !

1 april (en da’s geen aprilgrap) is gestart in wintermodus. Een heel verschil met de zonnige lentedagen die we in maart gehad hebben. Gelukkig viel het al bij al nogal mee. Hier zijn de straten vrij van sneeuw. Geen vorst … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 25 reacties

Een avond in de bowling !

Originally posted on De soap met een blogger in de hoofdrol:
De avond valt wanneer ik samen met Eva de parking van de bowling? op rijd. Eén van de begeleidsters komt? ons begroeten. Samen gaan we de bowling binnen. Wat…

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

Dwars door Vlaanderen 2022.

Toen ik deze morgen met Eva richting Opstap reed moesten we een omweg nemen daar het centrum afgesloten was voor de wielerwedstrijd “Dwars door Vlaanderen”. Traditiegetrouw start deze koers in Roeselare. Terwijl Eva in Opstap was voor een kort gesprek … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 24 reacties

Snoeien !

Gisteren maandag is de tuinman dan langsgekomen. Veel werk had hij niet om de dode boom waar ik het eerder over had onderuit te laten gaan. Een fluitje van een cent zullen we maar zeggen. Blijkbaar was er nog een … Lees verder

Geplaatst in Uncategorized | 21 reacties