Mural op Traxsite.

Tijdens mijn fietstocht kwam ik in de buurt van Trax. Ik had gelezen over een mural als protest tegen de oorlog in Oekraïne en wou die eens van dichtbij bekijken. Natuurlijk een foto nemen voor hier op de blog.

De Ardooise graffiti-artieste Jolly ‘jonk.’ Ellegeest heeft een indrukwekkende mural geschilderd op de graffitimuur op de Traxsite in Roeselare. Ze liet zich voor het werk inspireren door de oorlog tussen Oekraïne en Rusland.

“De boodschap is vrij duidelijk”, vertelt Jolly. “Het is een ‘protestwerk’ dat vertelt dat er geen winnaars zijn in een oorlog, enkel verliezers. Ik maakte de mural voor de slachtoffers, namelijk de Oekraïense en Russische bevolking die niet om deze oorlog gevraag hebben.”

bron : Het Laatste Nieuws : voor het volledige artikel klik hier.

Groetjes en fijne dag gewenst.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

22 Responses to Mural op Traxsite.

  1. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Eindelijk eens een graffiti die ergens over gaat. Herkenbaar zelfs…uitzonderlijk….:)

    Geliked door 1 persoon

  2. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    heel knap werk
    verschrikkelijk wat daar allemaal gebeurd

    Geliked door 1 persoon

  3. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    een echte mooie mural, de kleuren zeggen ook genoeg voor de oorlog…
    Een @->- voor jou.

    Geliked door 1 persoon

  4. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Deze mural is een duidelijk protest tegen de oorlog in Oekraïne, hoop ook dat deze snel voorbij is en er vrede in het land is. Hans

    Geliked door 1 persoon

  5. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Ja, de kleuren zijn duidelijk, en overbekend. Laten we hopen dat er snel een eind aan komt.

    Geliked door 1 persoon

  6. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Mooi gemaakt, hopelijk helpt het een keer.

    Love As Always
    Dimario

    Geliked door 1 persoon

  7. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Op jouw eerste foto is het echt prachtig, dat komt door de rand gele Narcissen ervoor, die zou men eigenlijk door moeten trekken langs de hele mural.

    Geliked door 1 persoon

  8. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    Een indrukwekkende mural!

    Geliked door 1 persoon

  9. Flavie's avatar Flavie schreef:

    Knap werk!

    Geliked door 1 persoon

  10. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Mooi gedaan maar geen reden om vrolijk van te worden… 🙂

    Geliked door 1 persoon

  11. Tine de Jong's avatar Tine de Jong schreef:

    Murals met een boodchap spreken mij ook altijd aan. Het is echt triest wat er gaande is.

    Geliked door 1 persoon

  12. Mooi idee en sterk uitgevoerd. Ik houd wel van dit soort kunstwerken met een boodschap.

    Geliked door 1 persoon

  13. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Mooi werk, welke boodschap er ook achter zit. Alleen dat er één of andere egoist er z’n eigen tag overheen aan het spuiten geweest is..? da’s toch echt tégen de eredcode van de graffitispuiters.. zie ik hier nooit.

    Geliked door 1 persoon

  14. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    een indrukwekkende mural Suske

    groeten

    Geliked door 1 persoon

  15. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    Het helpt niets aan de situatie maar het is wel een goed idee om een lelijke muur wat op te fleuren.

    Geliked door 1 persoon

  16. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Heel mooi en knap gedaan hoor Suske.

    Geliked door 1 persoon

  17. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Knap. Maar ja, dit is slechts één van de gebieden waar mensen lijden.

    Geliked door 1 persoon

  18. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    dat is zeker een mooi en imposant kunstwerk

    regenachtige groet

    Geliked door 1 persoon

  19. klaproos's avatar klaproos schreef:

    het is een indrukwekkende suske,
    wat een waanzin daar… ik hoop dat ze poetin een kopje kleiner maken ..

    Geliked door 1 persoon

  20. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Een indrukwekkende mural, dat is zeker.

    Geliked door 1 persoon

  21. John's avatar John schreef:

    Ik vraag me af waar de kleuren van Jemen zijn…

    Geliked door 1 persoon

  22. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Een mooi initiatief.
    Jammer dat niks helpt om die gek te stoppen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.