Uit mijn platencollectie : Tubeway Army !

Gary Numan  is een Brits new wave-artiest die vooral bekendheid genoot in de jaren tachtig. Hij begon zijn carrière in Tubeway Army. Bekende nummers van hem zijn Are ‘Friends’ Electric? en Cars.

Gary Numan werd muzikant nadat hij voor de zoveelste keer van school gestuurd werd vanwege agressieve buien. Op vrij jonge leeftijd richtte hij Tubeway Army op. Are ‘Friends’ Electric? werd als single uitgebracht en werd onverwacht een hit, zowel in het Verenigd Koninkrijk als ver daarbuiten. Wat toen niemand wist was dat het nummer over robot prostituees gaat. Gelukkig dat de BBC dat niet wist of het had nooit Top of the Pops gehaald.

“Are friends electric ?” heb ik op een verzamelCD vol new wave van eind jaren 70 begin jaren 80 van de vorige eeuw. Dit is mijn keus voor dit weekend.

Groetjes en fijne dag.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

22 Responses to Uit mijn platencollectie : Tubeway Army !

  1. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    Like

  2. Pingback: Hoe zou het nu gaan met Gary? – Raam Open

  3. John's avatar John schreef:

    De new wave periode was te gek. En er kwam vooral uit Engeland veel goeie muziek. Overigens de new wave of heavy metal uit diezelfde periode, zoals Maiden was ook echt te gek.

    Geliked door 1 persoon

  4. Yova's avatar Skyblog schreef:

    echt niets voor mij. Helaas.
    Echt niet mijn ding. Pffff…

    Geliked door 1 persoon

  5. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    hoe lang is dit geleden, natuurlijk ken ik het nog
    -€en @->- voor jou.

    Geliked door 1 persoon

  6. Het is niet echt mijn ding, maar slecht vind ik het zeker niet.

    Geliked door 1 persoon

  7. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Nou en of Tubeway Army, die mag en mocht ik graag horen.
    Een opvolger van Kraftwerk. Hans

    Geliked door 1 persoon

  8. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Dacht in eerste instantie dat én de naam én het nummer me onbekend waren. Maar uiteindelijk herken ik het nummer toch wel al was het volgens mij geen grote hit.Maar klinkt best lekker.

    Geliked door 1 persoon

  9. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Ja, dat was heel modern in die tijd, nu bijna niet meer voor te stellen.

    Geliked door 1 persoon

  10. klaproos's avatar klaproos schreef:

    goeie keus Suske 🙂
    vind ik leuk

    Geliked door 1 persoon

  11. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Klinkt echt uit die tijd, maar ik kan het me niet herinneren.

    Love as always
    Di mario

    Geliked door 1 persoon

  12. Frank-103's avatar Frank-103 schreef:

    Ja geweldige plaat vind ik dit, staat ook op de usb in de auto. Waar het over gaat zou ik niet weten.

    Geliked door 1 persoon

  13. raamopen's avatar Raam Open schreef:

    Een van de beste platen uit die tijd.

    Geliked door 1 persoon

  14. Tine de Jong's avatar Tine de Jong schreef:

    Totaal onbekend voor mij maar klonk wel leuk.

    Geliked door 1 persoon

  15. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Alleen de naam Numan ken ik, de muziek niet. Ik denk niet dat ik er voor zou vallen en nog minder voor een keurig gekamd koppie. ☻

    Geliked door 1 persoon

  16. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Ha een onbekende voor mij maar blijft dan ook onbekend haha

    Like

  17. thomaspannenkoek's avatar Thomas Pannenkoek schreef:

    Vond ik nog een mooi nummer, tot ik daarnet de artiesten zag :).

    Geliked door 1 persoon

  18. Sjoerd's avatar bvision schreef:

    Een heel ooi en bekend nummer. Je hoort het alleen niet zo vaak,

    Geliked door 1 persoon

  19. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Numan kende ik dan nog wel van naam, de bandnaam zegt me niks, net zo min als de muziek…sorry..

    Geliked door 1 persoon

  20. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    ook niet iets voor mij 🙂
    fijne zondag groet

    Geliked door 1 persoon

  21. fotoblog's avatar fotoblog schreef:

    het is niet direct mijn ding..

    prettige zondag Suske

    Geliked door 1 persoon

  22. bentenge's avatar bentenge schreef:

    Ik wist niet wat te verwachten en toen, na twee beats dacht ik…. aaaaa jaaaaa ! Teudde Teudde Teudde ….

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.