Sproeien !

https://flic.kr/p/29bY3k2

Het is volop zomer. De hitte blijft aanhouden. Nu en dan een dipje van minder dan niets met weinig neerslag. De planten en bloemen blijven afzien. Toen één van de leden van de gevechtsportclub me vroeg tijdens zijn afwezigheid de planten water te komen  geven spraken we af dat ik dit om de drie à vier dagen zou doen. Met zo’n weer is dit natuurlijk te weinig. Daarom dat ik om de andere dag even binnenwip om de planten te besproeien en ondertussen de post uit de brievenbus te halen. Dit is ondertussen de derde week dat ik dit voor hem doe. Eind deze week of begin volgende week komt hij terug thuis. Op de foto zie je al een resultaat van mijn sproeiwerk.  Zijn tuin zal niet in brand staan van de droogte. 🙂

Groetjes.

🙂

 

 

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

26 Responses to Sproeien !

  1. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Het water in beken en meren daalt, net als dat in rivieren. Het wordt net zo spannend als in 1976. Toen was het ook heftig…

    Geliked door 1 persoon

  2. Villasappho's avatar Villasappho schreef:

    Binnenkort is dat wel afgelopen als het zo door gaat is het sproeien ook afgelopen.

    Like

  3. gerdaYD's avatar gerdaYD schreef:

    Goede morgen Suske.
    Wat een mooi vrijwilligerswerk verricht je alweer, je vriend zal blij zijn met het resultaat wann t zonder jou zou hij bij zijn terugkomst de tuin volledig naar de vaantjes terug vinden met deze aanhoudende droogte!

    Geliked door 1 persoon

  4. John's avatar John schreef:

    Ik gieter de planten elke dag een beetje. Ze krijgen maar een paar druppels want anders worden ze maar lui.

    Geliked door 1 persoon

  5. Yova's avatar Yova schreef:

    je hebt maar druk mee met sproeien. Het is ook overal droog. Van mij het keer regenen. Goed voor de natuur. Het is wel te warm. Volgende week kunnen gaan schudden. Pffff….. Mooie foto.Fijne dag gewenst.

    Like

  6. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    ja, je doet goed je best, ze zullen tevreden zijn
    ik heb het hier opgegeven met mijn bloemen, ik zet wel andere na de droogt
    Een @->- voor jou.

    Like

  7. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    ja, er is water genoeg, maar het moet natuurlijk wel op de juiste plekken komen.

    Geliked door 1 persoon

  8. terrebel's avatar terrebel schreef:

    Goed bezig! Nog mooier zou het zijn om eerder opgevangen regenwater te kunnen gebruiken.

    Geliked door 1 persoon

  9. Trudy's avatar Trudy schreef:

    Wat een mooi resultaat! Wel lief van je, want het is een heel werkje.

    Like

  10. Thérèse's avatar Thérèse schreef:

    Met zo’n buurman mag je beide handjes dichtknijpen.

    Like

  11. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Die vriend van jou heeft mazzel. Niet alleen drie weken er voor zorgen, maar ook nog maatregelen nemen als het droger en warmer is.

    Love As Always
    Di Mario

    Like

  12. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Ik ben al; eens terug gekomen met een geheel verdorde tuin. En dat is niet leuk. Mooi dat jij dat voor hem doet.

    Like

  13. Karel's avatar fietszwerver schreef:

    dus je wilt die engerds niet in je tuin hihi
    ik ook niet hoor
    fijne avond nog

    Like

  14. Karel's avatar fietszwerver schreef:

    dat loont dus dat sproeien
    smakelijke groet

    Geliked door 1 persoon

  15. Elma Rosewood's avatar Esther Cuyvers schreef:

    proficiat!

    Geliked door 1 persoon

  16. Henk Jonkvorst's avatar Henk Jonkvorst schreef:

    Als dit nog even aanhoud gaat er heel veel kapot op ’t land maar deze groente vind zijn weg wel in een gerecht

    Geliked door 1 persoon

  17. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Goed gedaan Suske!

    Geliked door 1 persoon

  18. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Dat wordt courgettes eten dan 😉

    Geliked door 1 persoon

  19. marjolijn1's avatar marjolijn1 schreef:

    Fijn thuiskomen voor je vrienden straks en niet alles droog en verdort…!!

    Geliked door 1 persoon

  20. omabaard's avatar omabaard schreef:

    Je mag nu twee tuinen onderhouden, en hoe dan nog 🙂

    Deze lente/zomer is zalig, maar voor mij zou het vanaf nu elke nacht mogen plenzen!

    Geliked door 1 persoon

  21. ms's avatar ms schreef:

    Mooi resultaat!

    Geliked door 1 persoon

  22. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    We maken het niet heel vaak mee dat we best een buitje regen kunnen gebruiken. Maar jij hebt je meer dan goed van je taak gekweten!

    Geliked door 1 persoon

  23. willy's avatar willy schreef:

    en dat mag gezien worden Suske

    groeten

    Geliked door 1 persoon

  24. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Je hebt dus succes met je sproeiwerk Suske.

    Geliked door 1 persoon

  25. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Een goede zaak om te sproeien, het is kurk droog.
    toch nog een mooie Courgette uit de tuin. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de zonnige Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.