Zoals iedere zaterdagmorgen ging ik deze morgen boodschappen doen met mijn moeder.
Dat doen we al vele jaren zo.
Binnenkort wordt ze 82, op de 9de augustus om precies te zijn.
Ze kan zich nog prima behelpen in haar huis.
Dat ze een beetje vergeetachtig geworden is nemen we er maar bij.
Ik ben dat ook al en en nog bijlange zo oud niet als zij.
Maandag ga ik met haar naar een huidspecialist.
De huid op haar vuisten is precies ontstoken.
Hoe dan ook, daar moet naar gekeken worden door een specialist.
Deze morgen vroeg ze mij om dit kleinood naar haar vriendin te brengen.
Ik wist niet dat ze dit toestel nog ergens staan had.
De jongere generatie zal absoluut niet weten waar dit voor gediend heeft.
Daarom mijn retro vraag deze week : wat voor toestel is dit ?
Ik vermeld er bij dat dit toestel volgens mijn moeder zegt het nog uitstekend doet.
Anders zal ik wel vernemen via mijn moeder of de media dat haar vriendin geëlektrocuteerd werd door een stuk antiek.
Volgende week weer enkele foto’s uit mijn archief en verse verhalen uit de jaren 1970.
Geen Kristelleke’s of blote Connie’s meer, maar gebeurtenissen uit de tweede helft van dat decennium met een uit deze en een andere blog bekende figuur in een bijrol.
Groetjes.
🙂


Ik heb het volgende bericht al gelezen en ga hier dus niet vertellen wat het is, want dat weet ik dus al. Wel was er ooit een aflevering van Star Trek waarbij een enorm ruimteschip planeten opslokte en vernietigde, daar heeft deze centrifuge model voor gestaan!
LikeLike
Dit is een zwierder hé, om de was droog te zwieren.
Fijn weekend.
LikeGeliked door 1 persoon
Slacentrifuge??? Zou zo maar kunnen……was ooit top of the bill qua moderniteit…..:)
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is een centrifuge, en als je een goeie hebt kun je je was er bijna droog uitkrijgen. Even een draai geven na de reguliere van de wasmachine en je was kan bijna de kast in.
LikeGeliked door 1 persoon
Je moet er precies van boven iets in doen en dan komt het er vanonder klaar uit… net zoals wat met eten in je lichaam gebeurt hihi. Nee Suske, ik kom er niet uit, misschien is het wel een centrifuge zoals mijn voorgangers denken…
Blij voor je moeder én voor jou dat ze het op die leeftijd nog zo goed doet, en hopelijk zal de dokter ook die ontsteking kunnen genezen!
LikeGeliked door 1 persoon
Een verfmenger?
LikeGeliked door 1 persoon
Wij noemen dat in Holland een centrifuge, maar in Vlaanderen noemt men het een slazwierder. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Dit is ongetwijfeld een centrifuge voor de was.
LikeGeliked door 1 persoon
Een centrifuge is dat, had mijn oma vroeger ook in de caravan op Ameland staan 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
IK sloeg alle reacties over en ga voor een soort waxpot. Maw een pot waarin wax voor ontharen van benen of zo in opgewarmd werd.
LikeGeliked door 1 persoon
ofwel een soort mini-wasmachine zoals vroeger wel vaker gebruikt werd, ofwel een droogzwierder zoals hierboven al vermeld
LikeGeliked door 1 persoon
een droogzwierder voor bij de was
LikeGeliked door 1 persoon
Heerlijke centrifuge. Dingen zijn niet kapot te krijgen! Mijn ouders gebruiken m ook nog steeds op de camping!
LikeGeliked door 1 persoon
Een slacentrifuge, moet wel haast.
LikeGeliked door 1 persoon
Een centrifuge die plat op de achterbank van je auto ligt…!!
LikeGeliked door 1 persoon
Droogzwierder zoals wij hier in Antwerpen zeggen.
Ooit heb ik mijn mama er nog mee zien werken.
Aum Shanthi
LikeGeliked door 1 persoon
als ik het goed zie , zit er sla in , dus ik houd het op een slawasser of mixer , mocht er zoiets zijn 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Dat moet wel een centrifuge zijn…maar idd lijkt die klein
Fijn weekend suske
LikeGeliked door 1 persoon
Het lijkt me een centrifuge maar het formaat van het tasje in vergelijking met het apparaat maakt me toch aan het twijfelen, of is het een soort tafelmodel?
LikeGeliked door 1 persoon