Photo challenge 52 weeks : kleine wandeling

Maandagmorgen moest ik met de wagen naar de garagist.
De versnellingspook had precies teveel speling gekregen zodat ik moeilijk van tweede naar derde versnelling enz kon.
Eerst begreep hij niet goed hoe dat mogelijk is, maar na een telefoontje met de hoofdverdeler bleek dat het een typisch verschijnsel is bij het type auto waar ik mee rijdt.
Tegen de avond ging ik te voet richting Rumbeke om mijn auto terug op te halen.
Ik had mijn fototoestel bij en trok voor jullie bijgevolg enkele foto’s

IMG_0917

IMG_0918

Dit is het standbeeld van Alexander Rodenbach, ooit burgemeester van Rumbeke, ook gekend als Blinde Rodenbach. Een straat uit de buurt hier is naar hem genoemd.
Het standbeeld bevindt zich op de Elisabethwijk waar ook het speelpleintje te vinden is. Een plek die jaren terug op deze blog redelijk berucht was.

IMG_0919

Hierboven zie je een straat in de Elisabethwijk.
Nu gaan we verder via de Blinde Rodenbachstraat.
IMG_0921

IMG_0922

In de Blinde Rodenbachstraat vindt je het vroegere weeshuis “onze Kinderen” gesticht door “Moeder Ida” waarnaar mijn straat genoemd is.
Nu is het een tehuis voor kinderen met moeilijke sociale en familiale achtergrond.

IMG_0924

IMG_0926

Dan komen we in de Rumbeeksesteenweg waar onder andere mijn garagist zijn stek heeft.
De auto is nu zo goed als nieuw en kan er weer tegenaan.
Dit was dus de korte wandeling.

Fijne dinsdag @iedereen !

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

22 Responses to Photo challenge 52 weeks : kleine wandeling

  1. Juno's avatar Joyce schreef:

    Zie ik daar nou zowaar gewoon 2 mooie stukjes asfalt in België?? Dat het mogelijk is…. wauw 🙂

    Geliked door 1 persoon

  2. Flavie's avatar Flavie schreef:

    Eventjes de beentjes even strekken kan deugd doen hé 🙂

    Like

  3. A van de Aa's avatar A van de Aa schreef:

    Wat zouden we zijn tegenwoordig zonder een toetsel voor foto’s te maken.

    Like

  4. Wat een mooi beeld! Leuke foto’s om te zien 🙂

    Like

  5. gerdaYD's avatar gerdaYD schreef:

    Heerlijk tochtje door je omgeving gegoten in een mooi fotoverslag Suske! Van mij mag je nog zo’n rondjes in je omgeving maken, zo leren we wat meer over je natuurlijk habitat…

    Like

  6. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    das gemakkelijk zo kortbij

    Like

  7. de wandeling had wat mij betreft best wat langer mogen zijn! 😀

    Like

  8. frank-103's avatar frank-103 schreef:

    Die garage ziet er echt uit als een buurtgarage, mijn automobiel gaat tegenwoordig naar zo’n glazen vissenkom van de merkdealer, die heeft de juiste apparatuur en weet wat er aan mijn auto gedaan moet worden, waardoor hij tegenwoordig zelfs goedkoper is. Hoop ik.

    Like

  9. Di Mario's avatar Di Mario schreef:

    Soms is een wandeling ook wel eens lekker toch. Omdat het kan zeg maar.

    Love As Always
    Di Mario

    Like

  10. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Als het een veel voorkomend probleem is aan de auto, is het ook vrij snel op te lassen.
    Dat hoor je niet vaak dat een burgemeester blind is.
    Een mooie ruime wijk de Elisabethwijk.
    Gelukkig is de auto weer in orde. Hans

    Like

  11. Hugo's avatar Billy schreef:

    bedankt voor deze rondleiding, Suske. Weer wat bijgeleerd… 😉

    Like

  12. thomaspannenkoek's avatar Thomas Pannenkoek schreef:

    Ik heb nog liefst die Rodenbach uit een glas !

    Like

  13. Sjoerd's avatar sjoerd schreef:

    Als je pook maar goed zit…

    Like

  14. marjolijn1's avatar marjolijn1 schreef:

    Mooie foto’s….!!
    Fijn dat er een garage is bij auto problemen..!
    Gelukkig alles weer in orde.

    Like

  15. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Het was een gezellige wandeling zo samen met jou! Fijn dat je auto weer als nieuw is, zal wel een paar centen gekost hebben…dát dan weer wel!

    Like

  16. giselzitrone's avatar giselzitrone schreef:

    Schöne Fotos lieber Suke Grüße und einen schönen Dienstag.Gruß Gislinde

    Like

  17. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Ook een fijne dinsdag en woensdag en donderdag en vrijdag 😉

    Like

  18. Karel's avatar fietszwerver schreef:

    ja ook ik herkende als eerst een lekkere pint in de naam Suske
    fijn ff mee gewandeld door het mooie stadje , ziet er ruim opgezet uit en zoals goed te zien is op het pleintje zeer weinig auto’s , of stonden die allemaal in de garage 🙂
    geniet de dag

    Like

  19. bentenge's avatar bentenge schreef:

    Alexander (Rodenbach) was ook een zeer lekker biertje !

    Like

  20. hillechienprins's avatar Hillechien Prins schreef:

    Leuk om zo je stadje te leren kennen

    Like

  21. J@n.'s avatar J@n. schreef:

    En wij hebben nu weer, dank zij je onovertroffen foto’s, wat meer van je mooie stadje gezien. 😉

    Like

  22. Rob Alberts's avatar Rob Alberts schreef:

    Ook een fijne dinsdag voor jou.
    Vriendelijke groet,

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.