Maandagmorgen moest ik met de wagen naar de garagist.
De versnellingspook had precies teveel speling gekregen zodat ik moeilijk van tweede naar derde versnelling enz kon.
Eerst begreep hij niet goed hoe dat mogelijk is, maar na een telefoontje met de hoofdverdeler bleek dat het een typisch verschijnsel is bij het type auto waar ik mee rijdt.
Tegen de avond ging ik te voet richting Rumbeke om mijn auto terug op te halen.
Ik had mijn fototoestel bij en trok voor jullie bijgevolg enkele foto’s
Dit is het standbeeld van Alexander Rodenbach, ooit burgemeester van Rumbeke, ook gekend als Blinde Rodenbach. Een straat uit de buurt hier is naar hem genoemd.
Het standbeeld bevindt zich op de Elisabethwijk waar ook het speelpleintje te vinden is. Een plek die jaren terug op deze blog redelijk berucht was.
Hierboven zie je een straat in de Elisabethwijk.
Nu gaan we verder via de Blinde Rodenbachstraat.

In de Blinde Rodenbachstraat vindt je het vroegere weeshuis “onze Kinderen” gesticht door “Moeder Ida” waarnaar mijn straat genoemd is.
Nu is het een tehuis voor kinderen met moeilijke sociale en familiale achtergrond.
Dan komen we in de Rumbeeksesteenweg waar onder andere mijn garagist zijn stek heeft.
De auto is nu zo goed als nieuw en kan er weer tegenaan.
Dit was dus de korte wandeling.
Fijne dinsdag @iedereen !







Zie ik daar nou zowaar gewoon 2 mooie stukjes asfalt in België?? Dat het mogelijk is…. wauw 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Eventjes de beentjes even strekken kan deugd doen hé 🙂
LikeLike
Wat zouden we zijn tegenwoordig zonder een toetsel voor foto’s te maken.
LikeLike
Wat een mooi beeld! Leuke foto’s om te zien 🙂
LikeLike
Heerlijk tochtje door je omgeving gegoten in een mooi fotoverslag Suske! Van mij mag je nog zo’n rondjes in je omgeving maken, zo leren we wat meer over je natuurlijk habitat…
LikeLike
das gemakkelijk zo kortbij
LikeLike
de wandeling had wat mij betreft best wat langer mogen zijn! 😀
LikeLike
Die garage ziet er echt uit als een buurtgarage, mijn automobiel gaat tegenwoordig naar zo’n glazen vissenkom van de merkdealer, die heeft de juiste apparatuur en weet wat er aan mijn auto gedaan moet worden, waardoor hij tegenwoordig zelfs goedkoper is. Hoop ik.
LikeLike
Soms is een wandeling ook wel eens lekker toch. Omdat het kan zeg maar.
Love As Always
Di Mario
LikeLike
Als het een veel voorkomend probleem is aan de auto, is het ook vrij snel op te lassen.
Dat hoor je niet vaak dat een burgemeester blind is.
Een mooie ruime wijk de Elisabethwijk.
Gelukkig is de auto weer in orde. Hans
LikeLike
bedankt voor deze rondleiding, Suske. Weer wat bijgeleerd… 😉
LikeLike
Ik heb nog liefst die Rodenbach uit een glas !
LikeLike
Als je pook maar goed zit…
LikeLike
Mooie foto’s….!!
Fijn dat er een garage is bij auto problemen..!
Gelukkig alles weer in orde.
LikeLike
Het was een gezellige wandeling zo samen met jou! Fijn dat je auto weer als nieuw is, zal wel een paar centen gekost hebben…dát dan weer wel!
LikeLike
Schöne Fotos lieber Suke Grüße und einen schönen Dienstag.Gruß Gislinde
LikeLike
Ook een fijne dinsdag en woensdag en donderdag en vrijdag 😉
LikeLike
ja ook ik herkende als eerst een lekkere pint in de naam Suske
fijn ff mee gewandeld door het mooie stadje , ziet er ruim opgezet uit en zoals goed te zien is op het pleintje zeer weinig auto’s , of stonden die allemaal in de garage 🙂
geniet de dag
LikeLike
Alexander (Rodenbach) was ook een zeer lekker biertje !
LikeLike
Leuk om zo je stadje te leren kennen
LikeLike
En wij hebben nu weer, dank zij je onovertroffen foto’s, wat meer van je mooie stadje gezien. 😉
LikeLike
Ook een fijne dinsdag voor jou.
Vriendelijke groet,
LikeLike