- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Recente reacties
Blogroll
- Bertie
- Catherine Boone
- DI MARIO
- Dieter Olhler
- Edward McDunn
- fietszwerver Karel
- fotorantje
- frank103
- Hanry
- Hans Bank
- Henk's fotospace
- Jan K. alias Afanja
- John
- Joke
- KAKEL
- kinderenenkleinkinderen
- Klaproos.
- Leo
- Marjolijn
- Matroos Beek
- meninggever
- mieniliciousblog
- ms
- Myriam
- nastycomics
- Nicole
- Nonkel Juul
- Omabaard
- Peter Grey photography
- petrasparkblog
- progwereld.org
- Rebbeltje
- regenboogbui
- Rene Smurf
- rietepietz
- Rob Alberts
- shivatje
- Sjoerd
- Terrebel
- Tine De Jong
- villasappho
- willy
- Yova
- zon-nebloem
Archief
-
Voeg je bij 992 andere abonnees
- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Archief
- juni 2026
- mei 2026
- april 2026
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
Onveilig !

Tussendoor hier even een foto van Roelevard, een project dat bijna klaar is. Nu afwachten wie en wat zich daar zal vestigen. Toen ik de foto nam, was het mooi weer en was ik met de fiets op stap.
Blijkbaar is het momenteel op het stationsplein niet bepaald veilig. Daar bevindt zich een Cashpunt waar je geld kan storten of afhalen. Veel mensen durven daar niet meer gebruik van maken. Dit weekend werd een man lastig gevallen nadat hij geld gepind had. Gelukkig kon hij zich verdedigen en de aanvallers op de vlucht jagen. Dat er een politiepost in het station gevestigd is maakt zo te zien geen indruk op da volkske. Gelukkig ben ik niet vlug bang van iemand.
Dit was het voor deze woensdag. Tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
21 reacties
Herfst !

Was het nog mooi weer tijdens het weekend, maandag was het echt herfstweer. Hevige buien en een gure wind teisteren ons. Geen wonder dat onze katten binnen bleven.
Toch was er van alles te doen. Eerst Eva naar haar tijdsbesteding brengen en haar rond de middag terug ophalen. Tussendoor met Greet naar de tandarts. Die was tevreden over haar gebit of wat er van overblijft. Nadien met de dame wiens vriend in de gevangenis zit haar katten helpen verhuizen. Iets later met Eva richting dokter voor voorschriften en als laatste Eva naar de pianoles en terug brengen.
Voor vandaag ligt het boodschappenlijste van VOC Opstap al klaar. Er staat nog één en ander op de agenda voor vandaag, maar later meer daarover.
Op Nightcafé ben ik onlangs weer eens creatief bezig geweest. Meestal in functie voor mijn absurde verhalen. Hierboven zie je één van de resultaten.
Fijne dinsdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
18 reacties
Het is weer eens maandag !
Deze morgen aan de ontbijttafel :
Mieke : bah ! het weekend zit er weer op !
Bieke : we moeten weer naar school en ik heb geen zin !
Nonkel Juul : Sinds ik op pensioen ben moet ik niet meer werken of wat dan ook !
Tante Martha : Ik herinner me niet dat jij ooit ging werken !
Oldman : dat het vlug weer vrijdag is. Kunnen we feestje bouwen.
Flip : laten we de week beginnen met een vrolijk plaatje.
Voor je het goed en wel beseft is het weer weekend. Dan hoor je dit lied in de Bankshow !
Groetjes en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
14 reacties
Verhuizen !

Haar ex die tevens de vader is van haar kind zat in de gevangenis. Die is ondertussen vrij onder voorwaarden.
Haar huidige vriend zit momenteel in voorhechtenis in de gevangenis.
De huur van haar appartement heeft ze opgezegd. Ze gaat intrekken in de woonst van haar vriend.
Onlangs kreeg ik van deze jongedame de vraag of het paste dat ik haar spullen naar zijn huis bracht.
De klus duurde anderhalf uur.
Nu afwachten hoe het verder verloopt tussen die twee.
Ik neem de nodige afstand en zie wel of ze me gaat contacteren.
Dit was het voor deze vrijdag. Ik wens jullie alvast een fijn en zonnig weekend.
Groetjes.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
27 reacties
De digitale meter !

Vorige maand zat er een brief in de bus van Fluvius dat deze firma op 4 september langs zou komen om een digitale meter te installeren. Dat wisten we dan ook weer.
Op 4 september belde er iemand aan. Het was een technieker van Fluvius om de meter te installeren.
Het werk nam zo’n twee uren in beslag. Dit was het resultaat :

Waarom krijgt iedereen een digitale meter?
- Omdat de digitale meter kan helpen de klimaatdoelstellingen van de Europese Unie voor 2030 te halen, besliste de EU de lidstaten digitale meters te laten invoeren. Ook Vlaanderen is dus verplicht de digitale meter uit te rollen, volgens het Besluit van de Vlaamse Regering van 17 mei 2019 tot wijziging van het Energiebesluit van 19 november 2010.
- Onze maatschappij wordt steeds digitaler: we bellen al lang niet meer met een telefoon met een draaischijf, maar met een smartphone. Televisies, wekkers, horloges en huishoudapparaten zijn digitaal, dus voortaan ook onze energiemeter.
De meter stuurt de gedetailleerde verbruikersgegevens automatisch naar Fluvius.
De meterstanden aflezen is niet meer nodig en de meteropnemer hoeft niet meer bij je thuis langs te komen.
Meer info kun je hier lezen.
Deze klus zit er dus ook weer op. Nu afwachten of die meter inderdaad voordelen biedt.
Fijne donderdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
20 reacties
