- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Recente reacties
Blogroll
- Bertie
- Catherine Boone
- DI MARIO
- Dieter Olhler
- Edward McDunn
- fietszwerver Karel
- fotorantje
- frank103
- Hanry
- Hans Bank
- Henk's fotospace
- Jan K. alias Afanja
- John
- Joke
- KAKEL
- kinderenenkleinkinderen
- Klaproos.
- Leo
- Marjolijn
- Matroos Beek
- meninggever
- mieniliciousblog
- ms
- Myriam
- nastycomics
- Nicole
- Nonkel Juul
- Omabaard
- Peter Grey photography
- petrasparkblog
- progwereld.org
- Rebbeltje
- regenboogbui
- Rene Smurf
- rietepietz
- Rob Alberts
- shivatje
- Sjoerd
- Terrebel
- Tine De Jong
- villasappho
- willy
- Yova
- zon-nebloem
Archief
-
Voeg je bij 992 andere abonnees
- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Archief
- juni 2026
- mei 2026
- april 2026
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
Holle boom !

Zondag vlak na de middag zijn Eva en ik even gaan wandelen in het Sterrebos. Ook al is het vlakbij, ik was er een tijdje niet meer geweest. Er is niets veranderd sinds mijn vorig bezoek dat dateert van 2023. Wel leuk om er weer eens rond te wandelen en enkele foto’s te nemen die ik hier dus post.

Het kasteel van Rumbeke zie je hierboven. Foto genomen vanaf de ophaalbrug.

Er zijn daar ook enkele terrassen te vinden vlakbij het speelpleintje. We hebben iets gedronken vooraleer terug naar huis te keren. Nadien zijn we even naar VOC Opstap geweest, maar da’s een ander verhaal dat je hier kan lezen.

Fijne woensdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
27 reacties
Flakka op het speelpleintje.

Sedert deze zomer ga ik iedere maandagmorgen zwerfvuil opruimen op en in de omgeving van het speelpleintje hier vlakbij. Telkens kom ik terug met een goed gevulde zak rommel. Meestal plastiek flessen en blikken.
Ook kom ik dan geregeld mensen tegen die daar even de hond uitlaten. Soms ontstaat er een gesprek. Nu wist een dame me te vertellen dat ze de dag voordien de hulpdiensen had opgebeld. Op één van de toestellen zat een man die op niets en niemand reageerde. Hij ademde met moeite. De hulpdiensten kwamen ter plaatse. Ze merkten dat dit een geval van flakka was, de gevreesde zombiedrug. De man kwam tot zijn positieven en maakte zich uit de voeten. De hulpdiensten konden verder niets doen. “Tegen dat de politie hier is, is die man reeds met de noorderzon verdwenen” was hun besluit en vertrokken.

Na nog wat heen en weer gepraat met enkele dames die hun hond uit lieten ging ik verder met opruimen. Zo hoor je nog eens iets tijdens de rondes. Stof voor deze blog.
Fijne dinsdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
25 reacties
Terug naar school !

Tante Martha : vandaag moeten de kinderen terug naar school !
nonkel Juul : Oef ! Het zal hier weer rustig zijn.
Mieke : school is saai !
Bieke : jammer dat het gedaan is met de vakantie !
Flip : laat ik een plaatje draaien om jullie op te vrolijken.
Hans : dan draai ik het in de volgende Bankshow !
Gedaan met de rust ’s morgen op de baan. We zullen het weer gewoon moeten worden al dat drukke verkeer. Gelukkig moet ik maar op maandag en vrijdag vroeg de baan op.
Fijne maandag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
24 reacties
Omtrent onze moeders !

De laatste tijd is mijn moeder telkens ik op bezoek ga in een diepe slaap. De verpleegsters willen haar wakker maken, maar ik stel dan voor haar te laten slapen. Het is dat ze het nodig heeft. Steeds heeft ze de babypop bij zich. Het “kindje” waar ze voor zorgt. Samen met Eva ga ik dan iets drinken in de cafetaria. Eén van de vrijwilligers die bedienen in de cafétaria vond dat ons moeder beetje bij beetje achteruit gaat. Ik kan haar geen ongelijk geven.
Ook met mijn schoonmoeder gaat het niet de goede kant uit. Ze heeft meer en meer verzorging nodig. Nu heeft ze besloten haar auto te verkopen. Er komt hulp aan huis en ook haar medicijnen zullen opgevolgd worden. Als het zo verder gaat zal ze ook niet lang meer thuis kunnen wonen.
Dit was het voor deze vrijdag. Mijn laatste blogpost voor deze maand. Alvast een fijn weekend gewenst en tot maandag.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
26 reacties
Werkzaamheden !

Maandag in de voormiddag moest ik in Kortrijk zijn voor een gesprek. Ik twijfelde even of ik met de trein zou gaan of met onze auto. Overal zijn er openbare werken of worden er binnenkort werken uitgevoerd aan de wegen. Toch besloot ik de auto te nemen. Hoef ik niet achteraf te zitten wachten op de trein die misschien nooit zal komen. Je weet maar nooit.
De weg heen en terug viel goed mee. Niet te druk op de baan en geen omleidingen of dingen van dien aard. Wel had ik achteraf willen verder rijden door Kortrijk maar die omgeving was afgesloten voor werkzaamheden. Dan maar direct terug naar huis gereden.
Op de foto zie je een brug die over de Leie loopt. Die constructie vind ik wel bijzonder om zien.
Dit was het dan weer voor vandaag.
Fijne donderdag.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
23 reacties
