Herinneringen !

Gisteren liep ik over de parking van een supermarkt. Komt er in de verte een man in mijn richting. Hij blijft stil staan en kijkt in mijn richting. Ik kom naderbij. Hij wijst naar me. Hij roept de naam van mijn vader. Ik herken de man. Hij was heel lang geleden lid van de kaartersclub waar mijn vader ook lid van was. In de jaren 70 is hij met zijn vrouw en dochtertje bij mijn ouders op visite geweest.

“Leeft je moeder nog ?” begint hij het gesprek. Ik toon hem een foto op mijn GSM en vertel over haar dementeren. Dat ze in augustus 93 jaar wordt. Vervolgens hebben we het over de goede oude tijd van café De Tassche op de grens van Roeselare met Ardooie. Namen komen uit ons geheugen naar boven.

Het is duidelijk dat hij geniet van dit gesprek. We nemen afscheid en zeggen “het beste en tot ziens”.

Thuis gekomen haal ik enkele foto-albums van onder het stof en vind de foto die je hierboven ziet. De man heeft op deze foto een hoedje op en valse snor. Hij zorgde steeds voor de animatie tijdens de kampioenvieringen. Ik was er niet bij, dus zoek mij maar niet.

Dit was het voor deze woensdag. Houd het hoofd koel en de voeten natuurlijk ook.

Tot dan.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

23 Responses to Herinneringen !

  1. marylou's avatar marylou schreef:

    Herinneringen ophalen kan leuk zijn.

    Like

  2. ymarleen's avatar ymarleen schreef:

    En ik maar zoeken naar jou 😉

    Like

  3. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Een prachtige ontmoeting om deze man te spreken die eigenlijk iets van vroeger heeft opgeslagen en aan je mag overdragen.
    Dan zijn fotoboeken een mooi middel om eens terug te kijken. Hans

    Like

  4. Jetskefotografie's avatar Jetskefotografie schreef:

    Deze spontane ontmoetingen zijn de leukste. Een mooie foto en wat een grote kaartclub.

    Like

  5. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    toch bijzonder dat hij je nog herkende van toen je kind was

    Geliked door 1 persoon

  6. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Nou dat was een flinke kaartclub. Maar vroeger wás er natuurlijk meer verenigingsleven dan tegenwoordig.

    Geliked door 1 persoon

  7. ms's avatar ms schreef:

    Wij zijn zo vaak verhuisd dat ik zelfs niet zou weten wie me nog zou herkennen.

    Geliked door 1 persoon

  8. Wat een leuke ontmoeting. Bijzonder dat die man je nog herkende na al die jaren. Je hebt er weer een mooie groepsfoto bij gevonden. De man met de hoed en de snor doet me wat aan Oliver Hardy denken.

    Fijne avond.

    Geliked door 1 persoon

  9. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Leuk toch als je zo iemand tegenkomt en de herinneringen boven komen drijven.

    Geliked door 1 persoon

  10. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Altijd leuk die oude foto’s die je er nog eens bij kan halen.

    Like

  11. Peter Grey's avatar Peter Grey schreef:

    Wat een geweldige foto en wat een mooi verhaal Suske! Zo spreek je soms weer eens iemand. Ook mooi dat tijdens zo’n praatje oude namen en gezichten weer komen bovendrijven.

    Like

  12. doriske's avatar doriske schreef:

    altijd mooi om herinneringen op te halen, vooral als het aangename zijn.
    ik hou me muisstil vandaag en zeg dat maar niet tegen je katten.

    Like

  13. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Toch wel leuk zo’n ontmoeting Suske.

    Like

  14. MelodyK's avatar MelodyK schreef:

    Wat leuk joh! Zulke ontmoeting zijn een unicum en met fijne herinneringen aan wat zo iemand dan in jou naar boven haalt is het extra leuk.

    Like

  15. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    dat is een heel fijne ontmoeting geweest , en dat hij je nog kon , prachtig mooi
    ja dan zijn die oude foto’s echte parels hé

    geniet de dag

    Like

  16. John's avatar John schreef:

    Dat is een behoorlijke club bij elkaar. JE zal goed op je vader lijken als die man je zo herkende.

    Het zal voor hem zeker fijn zijn geweest over die oude tijd te praten.

    Like

  17. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Dan lijk je vast goed op je vader. Staat je vader ook op dit mooie portret?

    Like

  18. Patrick's avatar Patrick schreef:

    Dan ben je zelf toch ook heel herkenbaar geweest voor die man. Altijd fijn om eens herinneringen op te kunnen halen.

    Like

  19. shivatje's avatar shivatje schreef:

    Altijd leuk zo iemand tegen het lijf te lopen

    Aum Shanti

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.