
Op de website van Vonnie las ik volgende vraag :
Heb je een citaat dat je naleeft of waar je vaak bij stilstaat?
Voor mij is dat: Leef en laat leven . Een herinnering om de controle over anderen los te laten en je te focussen op je eigen gedrag. Ik maak me al lang niet meer druk om wat anderen uitspoken. Ze doen maar is mijn gedachte. Ik bemoei me er niet mee. Verder leef ik dag na dag, Niet bang zijn of piekeren over wat kan komen. Verspilde energie
De slakken op de foto leven ook dag na dag. Die maken zich nergens druk om, denk ik toch.
Dit was een korte blogpost. Die van nonkel Juul dan weer langer; Zo blijft alles in evenwicht.
Tot de volgende;
🙂

Een goed principe maar soms door een trauma kan het niet…. Geniet ervan Suske
LikeGeliked door 1 persoon
In grote lijnen is dat zeker een mooi levensmotto. Maar dat werkt natuurlijk alleen als iedereen dat doet.
LikeGeliked door 1 persoon
Het is ook vaak verloren tijd je druk te maken over dingen die je toch niet kunt oplossen.
Het slakkengangetje heb ik mij ook aangemeten, kom ik toch waar ik wil, maar zonder stress. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is ook mijn motto en dat hebben we ook meegekregen. Dat lukt de ene keer beter dan de andere keer. Bij onrecht bijvoorbeeld dan vind ik er wel wat van.
LikeGeliked door 2 people
Leven en laten leven, dat hoorde ik mijn ouders ook vaak zeggen. Tenzij het om een muis in huis ging… 😉
LikeGeliked door 1 persoon
doe een ander niet aan wat je zelf niet wil aangedaan worden, daar leef ik naar.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik probeer die wijsheden ook zoveel mogelijk na te streven. Dat doe ik eigenlijk al sinds ik uit het arbeidsproces geraakt ben. Dat maakt het een stukje makkelijker om kalm aan te doen.
LikeGeliked door 1 persoon
Anderen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden, als iedereen dat zou doen wordt de wereld een stuk aangenamer.
LikeLike
jouw citaten daar kan ik me wel in vinden
Net zoals: t is wat het is, we hebben het te nemen zoals het komt, wat zeker niet altijd gemakkelijk is.
En zoals mijn oma altijd zei: t leven is geen crèmekar
LikeGeliked door 1 persoon
Wijze leven-woorden Suske !
LikeGeliked door 1 persoon
Wij pakken ze op en zetten ze voor in de tuin van de gemeente…maar volgens mij vinden ze de weg steeds terug 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Wist altijd al dat je een verstandig iemand was.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat vind ik een heel mooi motto om naar te leven Suske! Goed van jou.
LikeLike
“Leef en laat leven!” Inderdaad. Nog iets? “My home is my castle”. In mijn geval ‘mijn schuilplaats” tegen de boze lieden. 😂
LikeGeliked door 1 persoon
Helaas is de samenleving zodanig veranderd dat je deze kreet maar beperkt kunt toepassen. Men maait je het gras voor de voeten weg, praat namens jou zonder zelf een woord met je te hebben gewisseld of neemt maatregelen die jou levensvreugde aardig kunnen verpesten. Zo zal ik nooit snappen dat ik een godsvermogen uit moet geven voor een gemeente die bijvoorbeeld ‘reinigingsrechten’ en afval verwerking berekent maar mij dan vraagt mijn eigen afval op te ruimen (tegen extra betaling) en ook het lef heeft van me te vragen dat van anderen op te vegen omdat men geen capaciteit heeft om de straten schoon te houden. Leef en laat leven zou dan ook moeten gelden voor de ratten die over straat lopen. De echte en de menselijke soort? Ik ben daar niet van. Kortom, ik kijk er anders naar al snap ik wel wat je wilt zeggen hoor…
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi verwoord.
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, wat andere mensen doen heb je helemaal geen invloed op. Ik maak me daar ook niet druk om. Heb ik ook geen ruimte voor in mijn hoofd.
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
een citaat waar ik geheel achter sta
ik leef ook per dag , en probeer te doen wat ik graag wil
geniet de dag
LikeGeliked door 1 persoon
Ik laat iedereen in zijn waarde, althans dat probeer ik.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik laat iedereen in zijn waarde, althans dat probeer ik.
LikeGeliked door 1 persoon
en ik heb gisteren slakkenkorrels gegooid, de nieuwe plantjes die ik zondag kocht , er is veel van gegeten…
Een @->- voor je.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi citaat ook hoe je het beschrijft 🙏
Aum Shanti
LikeGeliked door 1 persoon