Onlang was ik in de kringwinkel en vond er dit boek van Herman Brusselmans :

Drie losers gaan op zoek naar een drummer voor hun band. De ik-figuur gapt toe. Toch winnen ze een rockprijskamp en dan begint de ellende pas goed.
Het boek wordt bevolkt door ondermeer halvegaren, gekke meiden, een dode koning, een sergeant in een dwangbuis enz. die zich bewegen in een wereld van drank, drugs, geweld, domheid en nog veel meer.
Van dit boek werd ook een film gemaakt. Hieronder zie je de intro.
Dit was weer eens een boekbespreking. Dit wordt hoe dan ook een cultureel verantwoorde blog.
Fijne zaterdag.
🙂

niet gelezen of gezien
Brusselmans speelt een typetje, in het ‘echt’ is hij anders, aangenaam verrast door z’n bezoek in ‘het huis’
LikeGeliked door 1 persoon
Veel leesplezier. Speciaal man, die Herman!
LikeGeliked door 1 persoon
Bij veel Vlaamse auteurs is de zelfkant van het leven, de beschrijving van het leven en de spanning wel in goede handen…. Brusselmans ken ik vooral van zijn soms hilarische optredens op tv…. Een intussen zeer oude hippie die het leven nog geniet als geen ander….
LikeGeliked door 1 persoon
Kan me niks voorstellen bij een drummer-film. Ik zag geen ruimteschepen of treinen, ik ga snel verder!
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, als je houdt van boeken lezen is het leuk, ik ben daar niet zo van, ik lees liever weblogs.
LikeGeliked door 1 persoon
Mij niet bekend, maar past helemaal in deze tijd van loslopende gekkies. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Ken ze niet, maar het concept past helemaal in deze tijd, de maatschappij herbergt veel gekkies. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Hij is mij volkomen onbekend, en wat de muziek betreft mag dat wel zo blijven. 😉
LikeGeliked door 1 persoon
De omschrijving van het boek maakt nieuwsgierig! 😂 Maar misschien zegt dat meer over mij dan over hem 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een klere herrie, ik had het beter bij het verhaal kunnen houden.
LikeGeliked door 1 persoon
Het merendeel van Brusselmans boeken kan ik wel pruimen. Alhoewel hij ook een handvol lelijke draken heeft geschreven. De VRT uitzending van “Het Huis” met Herman als gast heb ik dan ook met plezier gezien.
LikeGeliked door 1 persoon
als fervent boekenlezer heb ik van herman, behalve zijn columns, die ik soms schitterend vind en soms de moeite niet, nooit iets gelezen.
LikeGeliked door 1 persoon
In de kringloop kan je onverwachte dingen aantreffen
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ben een fan van Brusselmans en heb veel van zijn oudere boeken gelezen. (De man die werk vond en Ex-minnaar, schitterende boeken!) Op een zeker moment had ik het wel even gezien met wat ik steeds meer gezeur vond worden, maar Theet 77 is wel weer een goed boek.
LikeGeliked door 1 persoon
Met de fiets terug uit…dat is grappig 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Nooit iets van gelezen of gezien.. op tv zap ik ‘m weg.. vind het een akelig figuur.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik hoorde Brusselmans vorige week op tv zeggen dat de film een flop was. Ik heb nog maar één boek van hem gelezen. Op tv vind ik hem soms leuk als entertainer – alhoewel hij vaak te ver gaat in zijn grofheid. Mijn man vindt van niet, die kan er hartelijk om lachen. In het verleden heeft Brusselmans al teveel en te vaak vrouwen zwaar beledigd en hij komt er nog mee weg ook.
LikeGeliked door 1 persoon
niet mijn favoriete schrijver Suske
prettige dag
LikeGeliked door 1 persoon
Veel leesplezier
Aum Shanti
LikeGeliked door 1 persoon
Heftig filmpje, Suske, je maakt me nieuwsgierig naar de rest.
LikeGeliked door 1 persoon
Ooit zei Herman Brusselmans iets waarvan ik dacht: ‘Ok man, ik zal je nooit lezen”. Ik las hem niet maar weet niet meer wat hij had gezegd.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik vind het wel een oké schrijver, Heb verschillende boeken van hem. Ook via 2dehands en zo.
LikeGeliked door 1 persoon
herman; ik heb nog geen enkel boek van hem gelezen, maar ik mag hem wel op tv enzo, en dit filmpje lijkt me heel goed
Fijn weekend @->-
LikeGeliked door 1 persoon
Dat beloofd een straf verhaal te worden….
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
ik wens je veel lees en kijk plezier
fijn weekend groet
LikeGeliked door 1 persoon