Verdrukking !

Vrijdagavond was ik aanwezig op een gespreksavond over verdrukking in Nigeria. Een man die kon ontsnappen uit de vluchtelingskampen kwam een getuigenis afleggen. Boko Haram is nog steeds actief in Nigeria en er vallen nog steeds doden en andere misdaden door deze islamitische terreurorganisatie in dat land.

De media alhier lijkt intresse in dat land verloren te hebben. Daarom dat het interessant was om te vernemen hoe het er in dat land momenteel aan toe gaat. Het geweld betreft niet een politieke of culturele kwestie. Het gaat uitsluitend tussen moslims en christenen.

Fijne zaterdag en tot de volgende.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

20 Responses to Verdrukking !

  1. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Overal waar moslims terreur saaien en christenen de dupe zijn (maar ook vrouwen en homo’s) sluiten de media hun ogen en redactionele uitingen. Bang voor de confrontatie. Maar feit is dat in Nigeria extreem het normale islamitisme heeft ingehaald en heel veel mensen in het verderf stort. Maar er zijn honderden plekken te noemen waar dat ook zo gaat.

    Geliked door 1 persoon

  2. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    gruwelijk wat daar nog allemaal gebeurd
    en allemaal de schuld van elkaars geloof niet te respecteren

    Geliked door 1 persoon

  3. Frank103's avatar Frank103 schreef:

    Misschien moeten we eens af van dat positieve beeld van mensen, we zijn gewoon een apensoort die iedere aanleiding of excuus om een ander iets aan te doen aangrijpt.

    Geliked door 1 persoon

  4. ik denk wel dat het heel interessant is om dit verhaal te horen
    maar er was precies niet veel volk
    .Een @->– voor U.

    Geliked door 1 persoon

  5. marylou's avatar marylou schreef:

    1 van de vele onveilige landen om in te leven

    Like

  6. het is daar nooit veilig geweest de laatste tig jaren, maar zoals de mensheid is, ze verliezen de interesse erin.

    Love As Always
    Dimario

    Like

  7. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Het is daar inderdaad nog erg gevaarlijk, hoeveel mensen zijn daar al niet ontvoerd.
    Zo zijn er nog meer van deze gebieden die onveilig zijn. Hans

    Like

  8. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    En helaas is dat niet het énig land waar het slecht gesteld is met de mensen rechten.
    Te treurig voor woorden dat het dan ook nog gebeurt om geloofsredenen waar iédere soort God voor liefde staat.

    Geliked door 1 persoon

  9. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    We leren het nooit…

    Geliked door 1 persoon

  10. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Godsdiensten blijven nog steeds tot oorlogen leiden…

    Geliked door 1 persoon

  11. omabaard's avatar omabaard schreef:

    Er zijn in Afrika vrij veel landen die compleet vergeten worden. Alle interesse gaat nu naar de oorlog in OekraĂŻne.

    Geliked door 1 persoon

  12. Zo gaat dat nu eenmaal, de ene brandhaard wordt afgewisseld door de andere. De mensheid zal het wel nooit leren.

    Geliked door 1 persoon

  13. doriske's avatar doriske schreef:

    blijkbaar was er geen overrompeling van belangstellenden.

    Geliked door 1 persoon

  14. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Boko Haram is een ramp, een gruwelijke.

    Geliked door 1 persoon

  15. ms's avatar ms schreef:

    Tot er nog eens iets serieus gebeurt, dan is het weer in de media.

    Like

  16. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Lijkt me een interessante avond geweest…fijn weekend

    Like

  17. Karel's avatar Karel schreef:

    ha die Suske
    religieuze oorlogen zijn al eeuwen oud , en zullen er helaas ook altijd wel zijn

    fijn weekend groet

    Geliked door 1 persoon

  18. Patrick's avatar Patrick schreef:

    De media zal dat niet belangrijk vinden zeker. Maar dat is het wel.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.