Paddenstoelen !

De laatste tijd hebben we vooral warm weer voor de tijd van het jaar. De temperaturen schommlen tussen de 18 en 21 graden. Komt daarbij dat er dagen zijn van regen (buien of motregen) die afwisselen met droge zonnige dagen. Of dit de reden is weet ik niet, maar onze tuin staat momenteel vol met paddenstoelen.

Een fotograaf ben ik niet. Ik heb zelfs geen echte camera meer, alleen de smartphone. Toch heb ik geprobeerd er enkele van dichtbij te fotograferen zoals deze :

en deze :

Veel afwisseling in vorm en kleur zit er niet tussen. In ieder geval een bewijs dat we volop in de herfst zijn ondanks de relatief hoge temperaturen.

Groetjes en fijne dag.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

27 Responses to Paddenstoelen !

  1. In de tuin staat het hier ook vol en zoveel en zo’n grote. Heb ik nog nooit voorgehad. ’t Zou komen van de vochtigheid zeggen ze. Misschien is het ook van de vochtigheid dat mijn haar zo friseert ,hahahah!

    Geliked door 1 persoon

  2. internettoerist's avatar internettoerist schreef:

    Mooi! Ik vind dat prachtige en fascinerende planten. Hoewel “plant”, het is eigenlijk de vrucht van een schimmel. Wat het ook zijn, ik ben fan. 🙂
    Het begint daar bij jullie stilaan op een smurfendorp te lijken.

    Smartphones beginnen steeds meer op camera’s te lijken waar je mee kunt bellen. Vroeger waren dat telefoons waar je mee kon fotograferen. Wie weet kan je met de volgende generatie smartphones de was doen. 🙂

    Vriendelijke groet

    Geliked door 1 persoon

  3. Nicole Orriëns's avatar Nicole Orriëns schreef:

    Het zijn inderdaad wat saaie kleuren maar toch leuk om te zien!

    Like

  4. John's avatar John schreef:

    Gisteravond was het hierbuiten om 22.00 uur 17 graden buiten.

    Like

  5. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    ik zie graag paddestoelen, als ik buiten kom let ik er ook op
    Een @->- voor jou.

    Geliked door 1 persoon

  6. Priti's avatar Priti schreef:

    Excellent 👌

    Like

  7. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Het zijn schimmels en soms ware kunstwerkjes, en ideaal om in te wonen voor sommige wezentjes.

    Geliked door 1 persoon

  8. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Je hebt daar een flink veldje vol!

    Geliked door 1 persoon

  9. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Ze groeien als kool, vast het juiste weer voor de paddenstoelen.
    Binnenkort komen er kaboutertjes wonen. Hans

    Geliked door 1 persoon

  10. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Dan is het ook wel vochtig in de tuin.

    Love As always
    Dimario

    Geliked door 1 persoon

  11. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Kijk maar uit, niet alle kabouters zijn even vriendelijk…

    Geliked door 1 persoon

  12. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Daar moet je meestal het bos voor in, bij worden ze zowat thuisbezorgd. 😉

    Geliked door 1 persoon

  13. marjolijn1's avatar marjolijn1 schreef:

    Goed gelukt jouw foto’ s…!
    Ja, het is echt herfst met alle paddenstoelen overal…!

    Geliked door 1 persoon

  14. doriske's avatar doriske schreef:

    iemand met de nodige kennis van paddenstoelen kan in deze tijd van het jaar zijn eigen maaltijd bijeen plukken.

    Geliked door 1 persoon

  15. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Nog niet een gezien in de tuin hier.
    Maar komen er dan ben ik er zuinig op 🙂

    Geliked door 1 persoon

  16. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Zoveel, mooi!

    Geliked door 1 persoon

  17. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Wauw, wat veel! Ik heb er ook wel.. van die hele kleine okergele.. best grappig zo in je eigen tuin hè. 🙂

    Geliked door 1 persoon

  18. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    Zoveel in je tuin! Ja die komen tegenwoordig op plaatsen waar ze niet kwamen. Misschien dan toch veel kaboutertjes om te helpen 😉

    Geliked door 1 persoon

  19. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    daar is een gans dorp verrezen in jouw tuin
    goed voor sommige beestjes om te komen snoepen

    Geliked door 1 persoon

  20. shivatje's avatar shivatje schreef:

    De mijne staat ook behoorlijk vol.
    Wel mooi om te zien

    Aum Shanti

    Geliked door 1 persoon

  21. marylou's avatar marylou schreef:

    Gemakkelijk zo’n collectie in eigen tuin

    Geliked door 1 persoon

  22. Yova's avatar Yova schreef:

    Wow wat ziet veel paddenstoelen. Het is ook te warm deze jaar. Bossen hebben ook veel. Maar wij komen niet. Gaat helaas niet F…..Mooie foto’s heb je gemaakt.

    Geliked door 1 persoon

  23. Mooi zo’n verzameling paddenstoelen in de tuin. Daar moet ik voor naar het bos, want in onze tuin heb ik alleen maar een elfenbankje gespot.

    Geliked door 1 persoon

  24. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Juist gisteren speciaal voor dit doel een tweetal boswandelingen gemaakt. En niet teleurgesteld. Ongekende aantallen paddestoelen gezien, gefotografeerd en bewonderd. Deze zomer heeft veel goed voor ze gedaan en ik vind het zelf een echt teken van een goede herfst… De natuur groeit en bloeit….daar doen linkse alarmberichten niks aan af…:)

    Geliked door 1 persoon

  25. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    je hebt deze mooie paddenstoelen er mooi opgezet
    ja die hebben denk ik heel goed groei weer nu
    geniet de dag

    Like

  26. picpholio's avatar picpholio schreef:

    Gewoon prachtig zo midden in jullie tuin !

    Geliked door 1 persoon

  27. ms's avatar ms schreef:

    De afwisseling zie je wel in de bossen. En ze staan overal massaal. Ik ben -zo goed als- gestopt met ze te fotograferen. Ik ben niet zinnens om voor elk van hen een ID-kaart te maken. 😉

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.