
Suicide Squad is een Amerikaanse misdaadfilm uit 2016, geregisseerd en geschreven door David Ayer. In de film spelen de superschurken van DC Comics de hoofdrol. Het is de derde film in het DC Extended Universe.
De overheid is op zoek naar nieuwe middelen als de wereld opnieuw in gevaar komt. Ambtenaar Amanda Waller komt met een idee om een aantal superschurken die opgesloten zitten in de gevangenis, het gevaar te laten bestrijden in ruil voor strafvermindering. Meer hierover kan je hier lezen.
The Sweet maakte begin jaren 70 popmuziek onder toeziend oog van producersduo Nicky Chinn en Mike Chapman ook bekend van Mud, Smokie, Suzi Quatro, Hot Chocolate. Na verloop van tijd ging de nadruk meer op glamrock en later op hardrock liggen. De samenwerking met Chinn en Chapman werd in 1974 verbroken. Meer over deze groep kan je hier lezen.
Dit is dus de laatste aflevering van “Muziek op zondag” voor de maand juni 2022.
Groetjes en fijne zondag verder gewenst.
🙂

De glamrock van The Sweet ken ik nog wel, maar de Suicide Squad is nieuw voor me.
LikeGeliked door 1 persoon
Altijd lekker die combi van een leuke actiefilm en bijpassende muziek. Dynamiek verzekerd…
LikeGeliked door 1 persoon
Een film voor vermaak. Ik kan er goed naar kijken. The Sweet, ze hebben leuke muziek gemaakt.
LikeGeliked door 1 persoon
leuke personages in die film
maar de muziek is echt goed
Een @->- voor jou.
LikeGeliked door 1 persoon
Niet de beste film ook doch wel vermakelijk. De muziek is heerlijk!
LikeGeliked door 1 persoon
The Sweet klinkt bekender dan de film, even gekeken op YT, maar nee. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl
LikeGeliked door 1 persoon
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”
LikeGeliked door 1 persoon
The Sweet klinkt bekender dan de film, even gekeken op YT, maar nee. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
ja, dit nummer is zeker bekend. Die heb ik vaak nog wel gehoord in de Mac. (niet te verwarrend me die tent waar je fastfood eet)
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
De film ken ik niet, maar het liedje wel! The Sweet – mascara en hard rock. Goed nummer dit!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik vrees dat dit niet echt mijn ding is.
LikeGeliked door 1 persoon
op zondag doe ik het wel een stuk rustiger aan Suske
prettige avond
LikeGeliked door 1 persoon
De muziek uit die tijd lijkt erg op elkaar.. altijd gedacht dat dit nummer van Mud was.. kun je nagaan! 🙂 Maar wél leuk hoor.. beter dan die films met die vreemde wezens allemaal.. hou ik niet van.
LikeGeliked door 1 persoon
Mud en sweet hadden dezelfe tekst- en muziekschrijvers achter zich. Vandaar dat ze een beetje op elkaar lijken.
LikeLike
Ja precies! Net als al die zangers en zangeressen die werk zongen van Stock, Aitken and Waterman.. is ook uitwisselbaar hehe.
LikeGeliked door 1 persoon
Dit doet me sterk aan een ander nummer denken maar ik kom er nu even niet op.
LikeGeliked door 1 persoon
Onbekend behalve de naam. Vreselijke clip.
LikeLike
Klinkt aardig bekend…mooi ook
LikeGeliked door 1 persoon
Oei, dat lijkt mij geen film voor mij. The Sweet ken ik wel, natuurlijk.
LikeGeliked door 1 persoon
Nooit geweten dat dit uit een film kwam, de film ken ik natuurlijk ook niet. Heel herkenbaar geluid dit muziekje.
LikeGeliked door 1 persoon
Best wel heftig muziek om te zien. Film is zo hard… Moet wel van houden. Fijne dag.
LikeGeliked door 1 persoon
Glamrock lijkt wel helemaal weg, ik heb er graag naar gekeken en geluisterd.Fijne zondag gewenst.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi stukje nostalgie met de Sweet, heerlijk.
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
geen film en muziek voor mij 🙂
rustige zondag groet
LikeGeliked door 2 people