France Gall !

France Gall werd geboren in een muzikale familie. Haar moeder was zangeres en haar vader, Robert Gall, stond bekend als liedjesschrijver voor onder meer Charles Aznavour en Édith Piaf.

In 1965 werd de blonde tienerster door Luxemburg uitgezonden naar het Eurovisiesongfestival in Napels, met het nummer Poupée de cire, poupée de son (geschreven door Serge Gainsbourg). Gall won en werd meteen internationaal bekend.

Op 7 januari 2018 overleed ze op 70-jarige leeftijd in de Parijse voorstad Neuilly-sur-Seine aan de gevolgen van kanker.

Dit stukje franse muziekgeschiedenis zit er weer op voor deze zondag.

Tot de volgende.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

24 Responses to France Gall !

  1. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    ja dat liedje kennen we nog goed

    Geliked door 1 persoon

  2. Nicole Orriëns's avatar Nicole Orriëns schreef:

    Een lief liedje vind ik dit.

    Like

  3. Nog altijd een vrolijk deuntje.

    Geliked door 1 persoon

  4. Yova's avatar Yova schreef:

    Deze zangeres is zeker mooie muziek om te luisteren. Ik ken ze wel deze liedje.
    Fijne dag.

    Geliked door 1 persoon

  5. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    een gouwe ouwe…
    Een @->- voor jou.

    Geliked door 1 persoon

  6. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Ja, het blijft een supervrolijk nummertje, altijd genieten.

    Geliked door 1 persoon

  7. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Ach ja, France Gall heerlijke herinnering van het Eurovisiesongfestival, toen het nog gezellig was. Hans

    Geliked door 1 persoon

  8. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    O ja, natuurlijk ken ik dat, niet dat ik het verstond maar het was een vrolijk deuntje. Ook uit de tijd dat ik nog naar het songfestival keek, misschien wel omdat ik zelf nog geen TV had en er voor op bezoek moesten, dat doe ik al nu al heel lang niet meer.

    Geliked door 1 persoon

  9. Da’s een fijn liedje! De regels lopen ook zo lekker mee met het ritme en de melodie. En mooi dat Eurovisielogo op de bovenste foto. Als ik dat zie hóór ik de Eurovisiemars. 🙂

    Geliked door 1 persoon

  10. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Dat blikken stemmetje…. Het doet me nu weer pijn aan de oren. ☻

    Like

  11. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Ik had deze gewist uit mijn geheugen.. 😉

    Love As always
    Dimario

    Like

  12. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Echt een vertegenwoordigster van de Franse muziek in de voor mij gouden tijd van het genre. Af en toe een Franse plaatje opzetten doet dat gevoel terugkomen, ook al ben ik geen liefhebber van het land waar al die lui wonen….:)

    Geliked door 1 persoon

  13. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Op deze manier kan zelfs ik het Frans volgen.

    Like

  14. Aleida's avatar Aleida schreef:

    Ach ja tuurlijk! Word je vrolijk van op zondagochtend. Vind vooral ook het filmpje leuk, geen woest gespring in glittertjesondergoed, en rustig wegwandelen, al was er een klein hupsje

    Geliked door 1 persoon

  15. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Héél bekend hè, dat liedje.. wij wisten als kind wel niet wát je precies zong, maar het klonk als poep en dan is het algauw heel erg leuk natuurlijk. Nog iets grappigs.. altijd gedacht dat zij Fran Segall heette.. want zo sprak mijn moeder het uit hahahahaa!

    Geliked door 1 persoon

  16. Frank-103's avatar Frank-103 schreef:

    Bekend liedje! Is haar familie 8n Nederland bekend van de drankhandel Gall en Gall? Van teveel drank ga je ook zingen…

    Geliked door 1 persoon

  17. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Wist niet wat te verwachten maar deze is wel heel bekend 🙂

    Geliked door 1 persoon

  18. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    Een van mijn favoriete chansonnières.

    Like

  19. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    wereldberoemd bij ons Suske

    groeten

    Like

  20. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Mijn lievelingsliedje toen ik kleuter was! Zij leerde mij de eerste Franse woorden!

    Geliked door 1 persoon

  21. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    zelfs ik herken het liedje , wie het zong niet

    rustige zondag groet

    Geliked door 1 persoon

  22. John's avatar John schreef:

    Ha, geweldige plaat dit. Kan deze ook echt helemaal meezingen al weet ik niet wat ik zing.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.