
Op de hoek van de bushalte en de Beversesteenweg heb je de Ardooisesteenweg. Een lange straat richting Ardooie en Tielt. Het eerste deel van de straat is de laatste jaren ingenomen door winkel die gerund worden door mensen van den vreemde. Tijdens de dag zie je daar een bonte mengeling van volk. Momenteel is het er wat kalmer door de wegenwerken die er plaatsvinden.

Dit deel van de straat wordt volledig heraangelegd. Bedoeling is om er een fietsstraat van te maken. Dat wil zeggen dat de fietsers voorrang hebben op de auto’s. Concreet mogen de auto’s de fietsers niet voorbijsteken. Ze moeten achteraan blijven. Voor de auto’s zal eenrichtingsverkeer gelden.

Tot slot even een blik werpen op voedingswinkel El Nour. Een vriendelijke uitbater die altijd even komt praten als ik er ga winkelen. Naast Asalam op het stationsplein mijn vaste plek om te shoppen in die winkeltjes waarvan er steeds meer komen.
Groetjes en fijne dag.
🙂

Het wordt eerst altijd erger, hopelijk wordt het ooit een nette straat.
LikeGeliked door 1 persoon
Fietsstraten in maar als je zelf met de auto moet omdat je niet kan fietsen of slecht fietsen ben je wel overal de klos.
LikeLike
fietsstraten zijn in hé
veel veiliger om zo in de stad te fietsen
LikeGeliked door 1 persoon
In Goes hebben ze ook hele gebieden waar de fietsers voorrang hebben, maar daar werkt het op de een of andere manier niet goed.
LikeGeliked door 1 persoon
Ook hier zie je steeds meer winkeltjes met waar uit verre streken.
De handel zit in hun bloed.
Een fietsstraat is wel mooi, maar sommige automobilisten begrijpen de verkeersregels niet. Hans
LikeLike
Dat zijn de zaken waar je aandacht krijgt als klant. Dat is altijd bijzonder en prettig.
Love As always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Erg vervelend voor die winkel, zo die werken voor de deur.
LikeGeliked door 1 persoon
Nou dat zal hoogstwaarschijnlijk méér geduld vragen van automobilisten dan ze meestal hebben.
LikeGeliked door 1 persoon
Altijd een feest die winkeltjes, maar helaas moet ik ervoor naar de stad 🙂
LikeLike
In onze stad is vreemd de norm en normaal Nederlands langzaam aan ook de uitzondering. Geldt ook voor de automobilist. Die is tweederangs burger.,., Behalve als het op betalen aan komt. Men legt hier de prachtigste fietspaden en straten aan met het geld dat komt uit het Mobiliteitsfonds dat wordt betaald door autorijdend Nederland. Kortom, tijd voor fietsbelastingen…
LikeLike
Fietsstraten zullen ook hier in stedelijke gebieden steeds meer ruimte krijgen, denk ik.
LikeLike
Voorrang voor fietsen, hulde.
Een paar buitenlandse winkel ken ik en ook die worden bemand door vriendelijk en voorkomend personeel. Waarom ook niet.
LikeLike
Mijn ervaring is ook dat daar vaak heel vriendelijke mensen in staan.
LikeGeliked door 1 persoon
Fietsstraten zijn dé oplossing in Vlaanderen, aangezien er geen ruimte is voor een fietspad.
Ik hou ook van een multiculturele samenleving. We hebben veel te leren van elkaar.
LikeLike
mogge Suske
ja delen van steden zijn als het ware kleine overzeese gebiedjes
fijn te lezen dat de fietser voorrang krijgt op de auto , zie het hier ook meer en meer 🙂
fijn weekend groet
LikeLike