INDOCHINE !

Vandaag 1 mei, nieuwe maand, nieuw muziekgenre. Gedurende deze maand ga ik de franstalige toer op.

Indochine is een Franse rockgroep ontstaan uit de New wave beweging, en tot op het heden een van de meest succesvolle bands uit Frankrijk.

De groep is ontstaan in 1981 en kende grote successen in de jaren ’80 in Frankrijk en de rest van Europa met singles als L’aventurier, Canary Bay, 3e sexe, Trois nuits par semaine en Tes yeux noirs. Na een mindere periode in de jaren ’90, bracht de groep in 2002 het album “Paradize” uit met daarop de grote hit J’ai demandé à la lune, waarmee de groep in één klap weer grote populariteit genoot. In 2017 brachten ze het album 13 uit, waarvan de singles La vie est belle, Un été français, Station 13 en Karma Girls allemaal de nummer 1-positie behaalden in Frankrijk. Het hitsucces ging in 2020 nog verder, toen scoorde de band wederom een nummer 1-hit met Nos célébrations.

Mijn keuze uit hun repertoire is “Trois nuits par semaine”.

Verder wens ik jullie een fijne en gezegende zondag toe.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

22 Responses to INDOCHINE !

  1. Liesbethblogt's avatar Liesbethblogt schreef:

    Meteen afgezet, vals jammer maar ook mijn taal niet.

    Geliked door 1 persoon

  2. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Doet geen enkele bel rinkelen. Ik weet zeker dat in onze prove-discotheek deze muziek niet te vinden valt….:)

    Geliked door 1 persoon

  3. John's avatar John schreef:

    Ik kende ze niet, en ik zal ze vast weer vergeten. Ze hebben nogal wat wisseling in bezetting doorgemaakt las ik op Wiki.

    Geliked door 1 persoon

  4. Hoe later op de avond, hoe beter de muziek.
    Dit klinkt best lekker, maar ik zou het niet direct als Frans hebben herkend.

    Geliked door 2 people

  5. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Heerlijke muziek hoor, wat dat betreft gaat dit vast een leuke maand worden.

    Geliked door 1 persoon

  6. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Deze maand ga je op de Franstalige toer, is voor een westerling uit Holland lastig.
    Maar doe mijn best. Hans

    Geliked door 2 people

  7. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    deed me niet aan franse muziek denken Suske

    groeten

    Geliked door 1 persoon

  8. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Franse popmuziek is volledig aan mij voorbij gegaan maar wat je hier laat horen is eigenlijk niet echt anders dan Engelstalige pop. Alleen van de bekende Franse chansons kreeg ik natuurlijk wel wat mee.

    Geliked door 2 people

  9. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Ken ik weinig van, behalve de bekende zangers en natuurlijk Johnny Hallyday, lang geleden.

    Geliked door 1 persoon

  10. Yova's avatar Yova schreef:

    Deze muziek is echt niet voor mij. IK vind deze muziek vreselijk druk. Ik hou van rustig muziek.Ken hun ook niet. Vandaag is het dag van arbeid. 1 mei. Fijne dag verder.

    Geliked door 1 persoon

  11. marieclaire's avatar marieclaire schreef:

    Leuk nummer, leuke zanger. Kende ik niet. Knap publiek om de tekst in koor te zingen. De sfeer zit er goed in.

    Like

  12. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Zo te zien kennen zat mensen in Frankrijk ze.

    Love As always
    Dimario

    Like

  13. picpholio's avatar picpholio schreef:

    Sorry maar mij totaal onbekend en om eerlijk te zijn ook niet echt my kind of music.
    Groetjes en nog een fijne zondag gewenst.

    Like

  14. Oei, ik ken eigenlijk alleen de ‘oude chansons’. Deze muziek ken ik helemaal niet.

    Like

  15. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    Deze ken ik niet. Hij is ook nogal lawaaierig voor mij.

    Like

  16. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Mij onbekend. Heeft iets van U2 met Bono, maar dan op z’n Frans.

    Like

  17. nooit van gehoord, nooit gezien, maar ik ken ook niks van franse muziek
    de melodie zit wel goed, maar de zanger is niet echt mijn genre, dan deed ‘m beter echt zoals rammstein
    .Een @->- voor jou.

    Like

  18. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Deze band zegt me helemaal niets ondanks dat ze nummer 1 hits hadden en volle zalen trokken, maar ik spreek en versta bijna geen Frans.

    Like

  19. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    je weet het ik en muziek 🙂
    maar die band trok volle zalen
    fijne zondag groet

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.