
Tijdens mijn fietstocht kwam ik in de buurt van Trax. Ik had gelezen over een mural als protest tegen de oorlog in Oekraïne en wou die eens van dichtbij bekijken. Natuurlijk een foto nemen voor hier op de blog.
De Ardooise graffiti-artieste Jolly ‘jonk.’ Ellegeest heeft een indrukwekkende mural geschilderd op de graffitimuur op de Traxsite in Roeselare. Ze liet zich voor het werk inspireren door de oorlog tussen Oekraïne en Rusland.

“De boodschap is vrij duidelijk”, vertelt Jolly. “Het is een ‘protestwerk’ dat vertelt dat er geen winnaars zijn in een oorlog, enkel verliezers. Ik maakte de mural voor de slachtoffers, namelijk de Oekraïense en Russische bevolking die niet om deze oorlog gevraag hebben.”
bron : Het Laatste Nieuws : voor het volledige artikel klik hier.
Groetjes en fijne dag gewenst.
🙂

Eindelijk eens een graffiti die ergens over gaat. Herkenbaar zelfs…uitzonderlijk….:)
LikeGeliked door 1 persoon
heel knap werk
verschrikkelijk wat daar allemaal gebeurd
LikeGeliked door 1 persoon
een echte mooie mural, de kleuren zeggen ook genoeg voor de oorlog…
Een @->- voor jou.
LikeGeliked door 1 persoon
Deze mural is een duidelijk protest tegen de oorlog in Oekraïne, hoop ook dat deze snel voorbij is en er vrede in het land is. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, de kleuren zijn duidelijk, en overbekend. Laten we hopen dat er snel een eind aan komt.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi gemaakt, hopelijk helpt het een keer.
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Op jouw eerste foto is het echt prachtig, dat komt door de rand gele Narcissen ervoor, die zou men eigenlijk door moeten trekken langs de hele mural.
LikeGeliked door 1 persoon
Een indrukwekkende mural!
LikeGeliked door 1 persoon
Knap werk!
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi gedaan maar geen reden om vrolijk van te worden… 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Murals met een boodchap spreken mij ook altijd aan. Het is echt triest wat er gaande is.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi idee en sterk uitgevoerd. Ik houd wel van dit soort kunstwerken met een boodschap.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi werk, welke boodschap er ook achter zit. Alleen dat er één of andere egoist er z’n eigen tag overheen aan het spuiten geweest is..? da’s toch echt tégen de eredcode van de graffitispuiters.. zie ik hier nooit.
LikeGeliked door 1 persoon
een indrukwekkende mural Suske
groeten
LikeGeliked door 1 persoon
Het helpt niets aan de situatie maar het is wel een goed idee om een lelijke muur wat op te fleuren.
LikeGeliked door 1 persoon
Heel mooi en knap gedaan hoor Suske.
LikeGeliked door 1 persoon
Knap. Maar ja, dit is slechts één van de gebieden waar mensen lijden.
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
dat is zeker een mooi en imposant kunstwerk
regenachtige groet
LikeGeliked door 1 persoon
het is een indrukwekkende suske,
wat een waanzin daar… ik hoop dat ze poetin een kopje kleiner maken ..
LikeGeliked door 1 persoon
Een indrukwekkende mural, dat is zeker.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik vraag me af waar de kleuren van Jemen zijn…
LikeGeliked door 1 persoon
Een mooi initiatief.
Jammer dat niks helpt om die gek te stoppen.
LikeGeliked door 1 persoon