Emerson, Lake and Palmer !

Een grote naam in de jaren 70. Emerson kwam uit the Nice, Lake uit King Crimson en Palmer uit Atomic Rooster en voordien The Crazy World of Arthur Brown.

Hun grootste successen hadden ze tijdens de jaren 1970 – 1975. Dan namen ze een pauze en kwamen terug maar de chemie was er niet meer. Na een teleurstellende “Love Beach” besloten ze de handdoek in de ring te gooien. Later zouden ze regelmatig terug samenwerken al dan niet als trio of met andere muzikanten. Carl Palmer zou in de jaren 80 succes oogsten als drummer van Asia.

Hope you like the stuff i wrote. Er is nog veel te schrijven over die progressieve of symfonische rock zoals het ooit genoemd werd.

Groetjes en tot in de pruimentijd.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

19 Responses to Emerson, Lake and Palmer !

  1. blackwings666's avatar blackwings666 schreef:

    ELP – one of the best bands of all time- still not in the hall of fame! Thanks for posting

    Geliked door 1 persoon

  2. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    Geliked door 1 persoon

  3. Nicole Orriëns's avatar Nicole Orriëns schreef:

    Mooi die kapsels en kleding uit die tijd!

    Like

  4. Sabine Verburg's avatar Seasides schreef:

    Oh prachtige band
    Mooie herinneringen aan de super songs

    Geliked door 1 persoon

  5. dieter ohler's avatar dieter ohler schreef:

    Ooit nog vreemde dingen gedaan in mijn jeugd, Op de intro van Peter Gunn kwamen we dan altijd op. In plaats van “Emerson, Lake en Palmer” hadden we er “Ohler, Coomans & Fieremans” opgeplakt en dan waren we King of the party. We waren goed.

    Geliked door 2 people

  6. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Ik ken dit niet, maar dit is wel muziek uit die periode.

    Love as always
    Dimario

    Geliked door 1 persoon

  7. Kakel's avatar Kakel schreef:

    Ja, dit is een legendarisch nummer!

    Geliked door 1 persoon

  8. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Emerson, Lake and Palmer, dit is voor mij wel een van hun mooiste nummers. Hans

    Geliked door 1 persoon

  9. Frank103's avatar Frank103 schreef:

    Bekend nummer, maar als je het over Emmerson Lake en Palmer hebt moet ik altijd aan ‘Peter Gunn’ denken! Dat vind ik helemaal een geweldig nummer.

    Geliked door 1 persoon

  10. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Heerlijk stukje muziek…

    Like

  11. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Ladies and Gentleman……Emmerson Lake and Palmer…… Legendarisch begon van een prachtig nummer van die lui….altijd favoriet tijdens de Top2000…

    Geliked door 2 people

  12. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Genieten met een hoofdletter 😉

    Geliked door 1 persoon

  13. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Ja, heel bekende en goeie muziek uit m’n jonge jaren.. graag weer eens gehoord!

    Geliked door 1 persoon

  14. Nog altijd een lekker nummer ELP.
    Ik heb nog een 3-LP in huis waar o.a. een heerlijke live uitvoering van ‘Fanfare for the common man’ op staat. Eén van mijn favorieten van de band, niet in het minst omdat ik er eens mee op het podium van de plaatselijke schouwburg heb gestaan, 🙂

    Geliked door 2 people

  15. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    a lucky man, dat klinkt niet slecht Suske

    de pruimentijd .. dat is nog even wachten

    prettige zondag

    Geliked door 2 people

  16. Henk Jonkvorst's avatar Henk Jonkvorst schreef:

    Het nummer staat bij m’n favorieten. Een pareltje uit een grijs verleden

    Geliked door 2 people

  17. marieclaire's avatar marieclaire schreef:

    Ik ben niet verder gekomen dan: “Ooh, what a lucky man he was.”

    Geliked door 2 people

  18. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Mooi. Wie herinnert zich deze niet?

    Geliked door 2 people

  19. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    de namen zeggen mij niets , maar het nummer is me bekend
    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.