Ik hoor de hangouderen die deze blog bezoeken zich afvragen wat dit met Prog.Rock te maken heeft. In feite zal ik het hier hebben over enkele van zijn begeleiders.
The Crazy World of Arthur Brown. Leden waren Vincent Crane (hammondorgel en piano), Nick Greenwood (basgitaar) en Drachen Theaker (drums) die later vervangen zou worden door Carl Palmer.
Vincent Crane en Carl Palmer verlieten de groep om hun eigen band op te richten : Atomic Rooster. Palmer zou na hun debuutplaat vertrekken om lid te worden van Emerson, Lake and Palmer.
Arthur Brown is verder gegaan met optredens en platen maken. Enkele jaren geleden was hij een tijdlang zanger van Hawkwind.
Dit was weer een stukje geschiedenis.
🙂

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”
LikeGeliked door 1 persoon
mooie geschiedenis suske,
wij vonden dat spannende muziek vroeger 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Ik moet glimlachen om die ‘hangouderen’.
LikeLike
Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl
LikeGeliked door 1 persoon
Natuurlijk ken ik dit nummer uit lang vervlogen jaren. Leuk om weer eens even te horen
LikeGeliked door 1 persoon
Voor mijn gevoel was The Crazy World of Arthur Brown met ‘Fire’ een beetje een one-hit-wonder. Dat Carl Palmer er ook bij betrokken was, is nieuwe informatie voor me. Van ELP heb ik nog een paar albums op lp.
LikeGeliked door 1 persoon
Een one hit wonder was het inderdaad. Wel een hit en figuur die nu nog tot de verbeelding spreekt. Denk maar aan het imago van Alice Cooper en Kiss jaren later.
LikeGeliked door 1 persoon
Arthur Brown zijn fire bracht wat te weeg.
Wel een nummer om flink hard te draaien. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
ja zag er een aantal , maar de koers was een pracht
LikeGeliked door 1 persoon
ja mooi gedicht en passende prent hé
en ook een geweldige koers
LikeGeliked door 1 persoon
nogal wat valpartijen niet ?
LikeLike
Ja natuurlijk hoort dit nummer daar wel bij, Het grappige is dat ik de naam van de groep helemaal niet wist maar het stuk muziek heb ik natuurlijk heel veel gehoord.
LikeGeliked door 1 persoon
Met deze muziek kan ik pesach toch niet afsluiten.
Love as Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Destijds een van mijn favorieten.
LikeGeliked door 1 persoon
Groetjes en fijne Paasdagen 🐣🐣
LikeGeliked door 1 persoon
Geweldig!
LikeGeliked door 1 persoon
Deze oudere jongere wenst iedere muziekliefhebber een Fijne Pasen toe….
LikeGeliked door 1 persoon
een hangoudere hier 🙂
zelfs ik herken dit nummer , namen herken ik dan weer niet 🙂
koers groet
LikeGeliked door 1 persoon
Geweldig!
LikeGeliked door 1 persoon