Eind jaren 1970 van de vorige eeuw trok ik regelmatig richting Sluis met een vriend die net als ik een fervente muziekliefhebber was. Daar hadden ze een platenwinkel met een enorme keuze. Hier in Roeselare had je ook wel enkele platenwinkels maar die konden niet tippen aan die uit Sluis en een gelijknamige in Brugge : “Paul’s Music center”. Sluis was alhier gekend voor zijn banken en goedkopere winkels en natuurlijk niet te vergeten de Sexboetieks waar je niet naast kon kijken.
Tijdens één zo’n uitstap kocht ik Roxy and Elsewhere van Frank Zappa and the Mothers. Een live LP uit 1974 die vol absurde Rock en Jazz staat. Deze plaat is allang grijs ende versleten maar ik heb tegenwoordig de CD versie.
Uit deze plaat heb ik het openingsnummr “Penguin in bondage” gekozen. Frank himself legt uit waar dit over gaat.
Voor de volgende keer iets beter in het gehoor liggend. Maar ja, ik heb zoveel verschillende muziekjes in mijn collectie.
Fijne maandag en tot de volgende.
🙂

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, Sluis een bekende of beruchte stad. Hans
Ot. Je verzoekje ligt op het logBankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl
LikeGeliked door 1 persoon
De platenwinkel daar zou ik ook wel even rond willen neuzen. Maar niet voor deze band.
LikeGeliked door 1 persoon
Hij was een rasartiest maar hiervoor heb ik geen geduld.
En Sluis ken ik natuurlijk . Zoals iedereen, lijkt wel. ☻
Maar ik ben nergens binnen geweest behalve in restaurants, Ik kreeg schoonzus niet mee. 😁
LikeGeliked door 1 persoon
Frank Zappa was inderdaad wel voor de liefhebben. De naam herinner ik me wel maar kan geen énkel nummer van hem opnoemen en zelfs niet herinneren.
LikeGeliked door 1 persoon
zeker niet toegankelijk voor een breed publiek
LikeGeliked door 1 persoon
van dit nummer, ben ik niet kapot van Suske
gelukkig maar
LikeGeliked door 1 persoon
Frank Zappa veel geluisterd!
LikeGeliked door 1 persoon
Mijn ex was een groot fan van Zappa. Hij heeft hem zelfs nog live gezien. Ook dit nummer klinkt me bekend in de oren. Een fan was ik niet echt, maar ik heb wel bewondering voor zijn grote originaliteit binnen de muziekwereld. Een groot muzikant.
LikeGeliked door 1 persoon
Vind je het erg als ik deze snel weer verlaat 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Ha! Ik heb die cd ook (en nog veel anderen van Zappa.) Blijft grappig!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik kende dit nummer niet Zappa werd wel gedraaid door de vriend van mijn moeder, maar niet heel vaak.
Love As Always
Di mario
LikeGeliked door 1 persoon
In Sluis stapte je toevallig geen andere ‘shops’ binnen?
LikeGeliked door 1 persoon
Toevallig wel en eind jaren 80 kwam ik in zo’n shop een collega tegen. Die kon er niet mee lachen.
LikeGeliked door 1 persoon
Hij was ook gewoon maar een mens, zeker?
LikeGeliked door 1 persoon
Inderdaad, maar toen mocht niet alles gezien en geweten worden bij ambtenaren van zijn generatie.
LikeGeliked door 1 persoon
Een grensgeval zullen we maar zeggen
LikeGeliked door 1 persoon
nooit van gehoord
Sluis was ik vorig jaar voor het eerst , mooi stadje
fijne maandag groet
LikeGeliked door 1 persoon