
Santana is een latin rockband die eind jaren zestig is opgericht door Carlos Santana; gitarist, naamgever en de enige constante factor in alle samenstellingen die deze band heeft gekend.
In 1966 richtte Carlos Santana samen met bassist David Brown en toetsenist Gregg Rolie de Santana Blues Band op. Hoewel de band de naam van Carlos Santana droeg (het was van de muzikantenvakbond verplicht om de band naar de muzikale leider te noemen) was het meer een collectief zonder leider. Na verloop van tijd werd de naam ingekort tot Santana. Santana kwam onder contract bij Columbia Records en bracht een titelloos debuutalbum uit met de single Evil Ways. Dit album en het optreden op Woodstock betekende de doorbraak van de band.
Van deze groep zit er een verzamelaar in mijn collectie. Uit die plaat speel ik voor U OYE COMO VA. Zet de vensters open zodat de zonnestralen naar binnen komen en de volumeknop op 10 ! Daar gaan we :
Verder wens ik jullie een fijne zondag.
Groetjes.
🙂

Ot. Je verzoekje ligt op het logBankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl
LikeGeliked door 1 persoon
Ik kon niet echt alles van hem bewonderen ……… maar wat een gitaarvirtuoos is deze man
LikeGeliked door 1 persoon
samba pati…
wel een van de platen waar ik veel herinneringen aan heb suske
fijne dag gewenst
LikeGeliked door 1 persoon
Ik heb al het oude werk van Santana op vinyl. Het latere werk vond ik niet meer zo boeiend
LikeGeliked door 1 persoon
Een lekker nummertje zo vlak voor het slapen gaan.
LikeGeliked door 1 persoon
Toch nog een hoop muziek van vroeger die je nog wel regelmatig hoort.
Love As always
Di mario
LikeGeliked door 1 persoon
Weer een mooie selectie waar ik blij van word.
Een aanwinst in de BankShow. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
O ja, dat herken ik nog wel, werd veel gedraaid op de radio in die tijd. Heb er zelf nooit iets van gekocht maar het was vrolijke muziek.
LikeGeliked door 1 persoon
Goede plaat, al herken ik hem niet van vroeger. Ik ga die samba pa ti die Peter noemt even opzoeken, misschien ken ik die wel.
LikeGeliked door 1 persoon
Santana werd ook vaak gedraaid bij ons thuis. Je brengt weer mooie herinneringen naar boven met je muziekkeuze!
LikeGeliked door 1 persoon
ha die Suske
ja het zijn er weer een paar hé
maar ik loop daar dan ook te genieten hoor , zelfs in wat regen 🙂
fijne avond groet
LikeGeliked door 1 persoon
Vroeger was ik dan, nu minder
LikeGeliked door 1 persoon
Fan😉
LikeGeliked door 1 persoon
Die man kan nog eens gitaar spelen! Schitterende muziek.
LikeGeliked door 1 persoon
Santana is mij heel bekend. Mag de muziek nog graag horen.
LikeGeliked door 1 persoon
Lekkere muziek van een prima artiest.
LikeGeliked door 1 persoon
Heel bekend dit nummer. Ook de artiest.
LikeGeliked door 1 persoon
Ha! Santana. Heel lang heb je op de Nederlandse radio het programma Arbeidsvitaminen gehad (en misschien bestaat het nog steeds). De werknemers van een bedrijf, steeds een ander, stelden de muzieklijst samen van die dag. En echt iedere keer stond Santana’s Samba Pa Ti op die lijst. Dat liedje zit vooraan in mijn interne juke box, er hoeft niet eens een kwartje in. 🙂 Oye Como Va is ook leuk!
LikeGeliked door 1 persoon
Was best goed maar dat orgel had ik er uit gelaten. 🙄
LikeGeliked door 1 persoon
Ha die volumeknop klopt dan is het leuk om mee te zingen en te luisteren.
Wat een muzikanten zeg…genieten is dat.
LikeGeliked door 1 persoon
ha die Suske
doet geen belletje rinkelen bij me
maar mag deze muziek wel horen
zonnige zondag groet
LikeGeliked door 1 persoon