Deze fiere vlaamschen leeuw (zonder tanden ?)

Nee wees gerust hoor, ik heb nog redelijk veel tanden. Wel heb ik een mail ontvangen van mijn tandarts om langs te gaan voor controle. Ik weet nu al waarover ze gaat mopperern.

Morgen zaterdag is het 11 juli. Weinig speciaal voor de meeste mensen onder ons, maar een feestdag voor de “echte” Vlamingen. Wat ze ons gaan presenteren weet ik niet. Niet veel als het van Corona afhangt.

Op vrijdagnamiddag en zaterdagmiddag ben ik nog maar eens als “shoppingids” terug te vinden in het centrum. Met de kleuren geel en blauw zal ik zeker (niet) opvallen tussen bepaalde partijleden.

Groetjes en tot later.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

25 Responses to Deze fiere vlaamschen leeuw (zonder tanden ?)

  1. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Bij toeval moet ik maandagochtend de 13e heel vroeg ook weer naar de T.A. Hoe lief ze ook is, ze heeft wel altijd commentaar. Vijf keer poetsen en schoonmaken is kennelijk nog niet genoeg per dag….Vandaag, zondag, is hier een nationaal racisme-debat aan de gang waaraan geen blanke Nederlanders mogen meedoen als ze het niet eens zijn met de stelling. Men is in ons land zelden trots op wat bereikt is in het verleden….Op links vrijwel altijd schaamte aanpratend richting anderen. Of het nu dit onderwerp betreft of het milieu dan wel Israel. Altijd mekkert men. Wellicht een teken dat het nog steeds te goed gaat…

    Geliked door 1 persoon

  2. Frank-103's avatar Frank-103 schreef:

    Dat jullie in België die goudensporenslag nog vieren, dat zal men in Frankrijk minder aardig vinden?

    Geliked door 1 persoon

  3. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    nu je het zegt, vandaag 11 juli en werken, dat is wat uurtjes extra bijtellen :o)
    *Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    Geliked door 1 persoon

  4. VoorHetBlogGezet's avatar VoorHetBlogGezet schreef:

    Voor jou een hele fijne dag gewenst. Groetjes Ria🙋

    Geliked door 1 persoon

  5. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Nou nog steeds geen vervolg bericht van de tandarts.
    Wens je een mooie aangepaste 11 juli. Hans
    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    Geliked door 1 persoon

  6. Kakel's avatar Kakel schreef:

    Een feestdag die teruggaat tot 1302, las ik op internet. Dat is een laaaaange traditie. Maar aangezien het om een feestdag gaat, is dat geoorloofd (-:
    Sterkte bij de tandarts en een gezellig weekend.

    Geliked door 1 persoon

  7. די מריו's avatar די מריו schreef:

    De Feestdag van de Vlaamse Gemeenschap is een Vlaamse feestdag die op 11 juli valt. De feestdag is voor Vlaamse ambtenaren een verplichte vrije dag.

    Op de dag wordt sinds 1973 herinnert aan de slag in 11 juli 1302, waarbij milities van de Vlaamse steden en gemeenten een leger van Franse ridders te paard versloegen, aan de Groeningekouter bij Kortrijk. De Vlaamse milities bestonden voornamelijk uit een burgerleger van ambachtslieden en boeren. Deze veldslag is de geschiedenis ingegaan als de Guldensporenslag, naar de vele gulden sporen die na de slag teruggevonden werden op de Groeningekouter te Kortrijk. Later werden deze sporen als trofee opgehangen in de kruisgewelven van de Onze-Lieve-Vrouwekerk.

    Op voordracht van de Vlaamse regering worden op de feestdag eretekens van de Vlaamse Gemeenschap toegekend.

    Wat je niet weet, kun je opzoeken. succes bij de tandarts

    Love As Always
    Di Mario

    Geliked door 1 persoon

  8. omabaard's avatar omabaard schreef:

    Je koos alvast de juiste kleuren!
    Zwijg me over tandartsen, ik heb er bijna een ‘abonnement’….. En niet enkel voor controles 😦

    Geliked door 1 persoon

  9. marjolijn1's avatar marjolijn1 schreef:

    Sterkte bij de tandarts, maar vooral een fijn weekend…!

    Geliked door 1 persoon

  10. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Als het een feestdag is zal het ook wel druk zijn, ik hoop dat de mensen in een feestelijke stemming zijn , dan veroorzaken ze misschien geen last.

    Geliked door 1 persoon

  11. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Nu het zou in ieder geval mooier weer worden dus kan je ook een beetje genieten
    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

  12. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    haha succes Suske! Hou ze op afstand!

    Geliked door 1 persoon

  13. Karel's avatar Karel schreef:

    ha die Suske
    ja een beetje miezer regen , ach ik wandelde naar Artis , en daar kon ik wat binnen ook weer , al in al een heerlijke dag , foto’s komen hoor 🙂
    fijne middag groet

    Geliked door 1 persoon

  14. Nicole Orriëns's avatar Nicole Orriëns schreef:

    Hopelijk wordt het toch een leuke dag Suske!

    Like

  15. klaproos's avatar klaproos schreef:

    hier val je in elk geval wel op suske,

    een fijn weekend gewenst hé. en sterkte bij de tandarts

    Geliked door 1 persoon

  16. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    zonder tanden

    een leuke woordspeling Suske

    prettige dag

    Geliked door 1 persoon

  17. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Hopelijk zit het weer een beetje mee Suske.
    Tja, op je gebit moet je zuinig zijn hoor!

    Geliked door 1 persoon

  18. ms's avatar ms schreef:

    Wel ja, een feestdag met een vrije dag, maar dan enkel voor de openbare instellingen maar net dan moet jij werken?

    🤔😮

    Geliked door 1 persoon

  19. Sjoerd's avatar bvision schreef:

    Goh, dat doet me eraan denken dat ik eigenlijk niet zo heel veel van België af weet…

    Geliked door 1 persoon

  20. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    kijk Matroos helpt ons en gaf het antwoordt , zal vast het goede zijn
    ik denk aan Vlaanderens mooiste bij de leeuw 🙂
    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

  21. thomaspannenkoek's avatar Thomas Pannenkoek schreef:

    Feestdag, maar vooral de verjaardag van ons kleinkind :)!
    Succes met je tanden…

    Geliked door 2 people

  22. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Voor de ambtenaren een vrije dag maar op zaterdag ben je toch vrij. 😀

    Geliked door 2 people

  23. John's avatar John schreef:

    Welke feestdag dat mag zijn is me een raadsel. We lezen het vast nog.

    Geliked door 2 people

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.