
Tussen mijn twaalfde en veertiende levensjaar was Glamrock op de top van roem en succes. David Bowie, Roxy Music en vele anderen stalen de show tijdens Toppop met hun glitter. Eén figuur sprong daarbij in mijn oog : De heer Vincent Furnier gekend als zanger en performer van de band Alice Cooper. Ze hadden net hun laatste LP uit en daar zaten parels tussen als “Elected” en “No mor Mr. Nice Guy” Ook het openingsnummer werd een hit. Kort daarna ging de groep uit elkaar en ging de zanger verder onder de naam Alice Cooper dat dra zijn alter ego werd. Tegenwoordig treedt hij nog steeds op ondanks zijn hoge leeftijd.
Het openingsnummer van deze LP/CD heet “Hello Hurray” en dit is mijn keuze voor deze zondag.
Groetjes en tot later !
🙂

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”
LikeGeliked door 1 persoon
Opvallende broeder die af en toe ook nog een bekend nummer produceerde….maar heel hoog op mijn verlanglijstje staat hij niet…
LikeGeliked door 1 persoon
”How you gonna see me now” was voor mij toendertijd helemaal te gek. En ook het videoclipje was voor die tijd best heftig
LikeGeliked door 1 persoon
alice cooper, waar is de tijd naartoe….
Een @->- voor jou.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is het stevige werk, dat er ook mag zijn!
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, Logbankje noemt een prachtig nummer van hem, ben ik ook dol op.
LikeGeliked door 1 persoon
Vond hem geweldig en had al snel een lp opgespaard, hij viel ook op door zijn speciale oog make-up
LikeGeliked door 1 persoon
Alice Cooper draaide een oudere neef van me, ik Was nog niet zo bezig met muziek in 1973.
LikeGeliked door 1 persoon
Ook al is Alice Cooper misschien wel een mafketel, maar veel van zijn muziek past wel bij me.
Vooral het nummer how you gonna see me now. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
die 25 graden houden we nog ff en is mij ook hoog genoeg
op naar de volgende koerfs
LikeGeliked door 1 persoon
Lekkere muziek.. ik hou er wel van zo op zijn tijd.
Love As always
di Mario
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ben geen echte Alice Cooper fan. Maar sommige nummers hadden wel inhoud…
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ken de naam dit is niet zo mijn nummer.
LikeGeliked door 1 persoon
Goed liedje toch! Die muziek was/is eigenlijk veel beter dan de act ‘beloofde’. Hij is de vader van vele zonen, die van Kiss en Marlyn Manson, om maar wat te noemen, en een volle neef van Ozzie Osbourne, die een vleermuis de kop afbeet, zich er naar eigen zeggen niet van bewust dat het een echte, levende vleermuis was. 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een griezel 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Glamrock leverde veel goeie muziek op. Deze band kende ik natuurlijk ook naar dit nummer is verbleekt in mijn geheugen. 🤔
Best mooi.
LikeGeliked door 1 persoon
Wat frappant om deze videoclip (wat het toen nog niet was) na zo veel jaren terug te zien. Eigenlijk is het lied veel rustiger dan het in mijn herinnering was. En het lukt nu ook om voorbij de artiest te kijken en de mens op het podium te zien. Een fellow-hugenotennakomeling.
LikeGeliked door 1 persoon
Het was mijn zanger niet… Al die verf in zijn gezicht. Ik knapte er op af en kon ook niet naar zijn muziek luisteren. Dat zegt misschien veel over mij. Maar zo’n vermomd gezicht zegt ook veel over hem.😁😉
LikeGeliked door 1 persoon
de naam komt me bekend voor
het nummer niets 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
een mooi nummer dat ik me vaag herinner Suske
prettige zondag
LikeGeliked door 1 persoon