De laatste tijd heb ik weinig of niets gelogd over vechtsporten, krijgskunsten en in het bijzonder over karate/kobujutsu. Dit betekent niet dat ik het niet meer beoefen. Ik ga trouw naar iedere training.
Nu ben ik bezig me klaar te laten stomen voor een volgend examen. Of ik er werkelijk aan deelneem valt nog te bezien. Voor mij hoeft het niet zo nodig. Op de video hieronder zie je welke kata ik moet instuderen. Ik betwijfel of er ooit zo’n video met mij in de hoofdrol zal komen. Ik blijf “nederig” aan de andere kant van de camera. 😉
Groetjes.
🙂

Sjonge. Alleen al het onthouden is een serieuse oefening.
LikeGeliked door 1 persoon
IK ben meer van de TaiChi, langzame bewegingen en veel beheersing…
LikeGeliked door 1 persoon
Tja, als je niet zeker van je stuk bent is het altijd beter de andere kant van de camera te verkiezen hihi. Maar je gaar dus nog steeds door met je geliefde sport, dat doet je goed hé…
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is een goede instelling en in de oefening je blijven beheersen. En de kunst vind ik nog altijd van een Kata lopen op dezelfde plaats terug eindigen.
Ik weet nog bij een examen dat ze een cirkel tekende en dat we daarin begonnen en ook moesten eindigen om de Kata tot een goed einde te brengen.
Aum Shanthi
LikeGeliked door 1 persoon
Het lijkt wel ballet, alleen dan zonder jurkje. Heel hachelijk!
LikeGeliked door 1 persoon
Jij liever dan ik..s6
LikeGeliked door 1 persoon
Oh, dat zou mij wel lukken als ik er voor zou gaan. Maar ja, ik moet helemaal vanaf onder beginnen, dus ik doe maar niet mee.
LikeGeliked door 1 persoon
Succes in elk geval!!
LikeGeliked door 1 persoon
Je kan het altijd proberen en je best ervoor doen.
Heb hem ooit zelf ook moeten doen 🙂
Aum Shanthi
LikeGeliked door 1 persoon
ik oefen deze kata nog steeds. Niet makkelijk.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik doe het je niet na…!!
Veel succes.
LikeGeliked door 1 persoon
als dit je lukt, wil ik een video zien!
en succes….
Een @->- voor jou.
LikeGeliked door 1 persoon
hemeltje lief, je moet er wel je gedachten bijhouden!! Ik zou elke beweging wel moeten optekenen om niet in de war te geraken 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Dat ziet er moeilijker uit dan even een bakje koffie zetten.
Love As Always
Di Mario
LikeGeliked door 1 persoon
Onze jongste heeft vandaag weer karate training gehad … zal het hem eens laten zien
LikeGeliked door 1 persoon
ja, er komt nog heel wat bij kijken, en het plezier moet voorop staan, maar wel serieus er mee bezig.
LikeGeliked door 1 persoon
ha die Suske
dat red jij wel
net zo ik het redde om de kachel te repareren
fijne avond groet
LikeGeliked door 1 persoon
Dat wordt nog veel oefenen zo te zien.
LikeGeliked door 1 persoon
Razend knap hoe het mensen lukt al die bewegingen in de juiste volgorde te onthouden.
LikeGeliked door 1 persoon
Maar als die film er komt willen we die natuurlijk zien.Ik kan er geen touw aan vat knopen, het lijkt eigenlijk een beetje allemaal hetzelfde, maar ja ik ben een leek.
LikeGeliked door 1 persoon
Nou dat is niet niks om deze kata in te instuderen.
Heb met bewondering gekeken een edele sport is het. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Nounou, een complete choreografie. Waarom zou jij dat niet kunnen leren?
Ik verwacht binnenkort hier een filmpje van jou te zien!
LikeGeliked door 1 persoon
helemaal niet eenvoudig, lijkt me Suske….
maar een kenner ben i niet
groeten
LikeGeliked door 1 persoon
Ik wens je veel succes met die ‘tonfa kata’… niet simpel zo te zien.
LikeGeliked door 1 persoon