Deze week haal ik een verzamel CD van TC Matic uit mijn platenkast. Deze groep maakte het tussen 1980 en 1986. Daarna ging hun zanger Arno Hintjes verder solo onder de naam Arno; Deze naam zal bij velen onder jullie wel een belletje of tien doen rinkelen.
De groep ontleende een deel van zijn naam aan de vorige groep van Arno : Tjens-Couter. Arno Hintjens en Paul Decoutere vormden in de jaren 1970 een duo. Matic refereert aan de Servische surrealistische dichter Dušan Matić. Hun debuutsingle Oh la la la sloeg in als een bom.
In totaal maakte de groep vier albums. In 1986 hield de groep, na een teleurstellend verlopen tournee in het voorprogramma van Simple Minds, op te bestaan.
fijne nieuwe week @iedereen !
🙂

Weerom heel blij met je greep uit je uitgebreide platencollectie. Fan van de groep zijnde heb je me er plezier mee gedaan!
LikeGeliked door 1 persoon
Mij zegt het helemaal niets, de plaat komt me niet eens bekend voor…
LikeGeliked door 1 persoon
Arno hintjes ken in TC mattic ook …. dat hij erbij hoorde ooit dat wist ik niet
LikeGeliked door 1 persoon
Ot. Oh la la la! Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl
LikeGeliked door 1 persoon
Ik zie al dat ik niet de énige ben die nooit van deze groep heeft gehoord, nou ken ik wel vaker een naam niet maar dan herken ik toch de muziek nog wel, dit keer is ook daar geen sprake van.
Misschien nooit groot genoeg geweest om tot heel Nederland door te dringen;-)
LikeGeliked door 1 persoon
Nog nooit van deze groep gehoord. Maar als ik dit hoor, vind ik dat niet heel erg…
LikeGeliked door 1 persoon
Onbekende grootheden voor deze Amsterdammer……:)
LikeGeliked door 1 persoon
een welbekend nummer voor mij
prettige dag Suske
LikeGeliked door 1 persoon
Arno is voor mij zeker geen onbekende
LikeGeliked door 1 persoon
natuurlijk ken ik het, het is een makkelijk deuntje :o)
Een @->- voor jou
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
nu ik ken het niet en zette ook het geluid flink zacht 🙂
nieuwe week nieuwe maand , doen we dag voor dag
geniet de dag
LikeGeliked door 1 persoon
Nooit van gehoord, bij de titel dacht ik aan antieke liedjes 🙂
Klinkt niet gek maar de muzikanten zien er truttig uit. De tijd, neem ik aan.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ken het helemaal niet
Klinkt wel lekker
LikeGeliked door 1 persoon
Nooit van gehoord en niet mijn smaak, tenminste dit liedje daar ben ik niet kapot van. Maar ik ben bepaald geen muziekkenner!
LikeGeliked door 1 persoon
Arno Hintjes heeft ooit nog meegedaan aan een VPRO kerst cd, leuk hoor. Echte muziek.
LikeLike
Vaag komt dit mij bekend voor.
Maar het is niet mijn muziek.
Oh la la la, wat schrijf ik nu ……
Amuzikale groet,
LikeGeliked door 1 persoon
Een echt jaren 80 geluid.
Ze hadden een kortstondig bestaan. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Nog nooit van gehoord…zal mijn ding niet zijn geweest
Morgen de 1e van weer een nieuwe maand…maar ook het begin van de werkweek.
Groetjes
LikeGeliked door 1 persoon