Jasper is voor twee dagen naar Antwerpen.
Hij is daar op een beurs over programmeren.
Een kleine vlek op dit gebeuren is dat er iets misgelopen is met de hotelboeking die door de school zou worden geregeld. Dus mogen de leerlingen ’s avonds naar huis en dinsdagmorgen weer met de trein richting Antwerpen.
Blijkbaar was er ook iets misgelopen met het inschrijvingsgeld zodat hij en zijn medeleerlingen twee uur moesten wachten totdat ze de beurs binnen mochten.
Maandagavond kwam er een vermoeide zoon thuis.
Dinsdagochtend mag hij weer met de trein naar Antwerpen en dan de tram nemen tot hij de beurs bereikt.
Vlak voor hij naar bed trok vroeg ik hem of hij nu veel Antwerps gehoord had.
“NEEN” was zijn antwoord.
De voertaal op de beurs is Engels en langs de straten heeft hij vooral Frans, Chinees en Hollands gehoord.
Woensdag is iedereen thuis naar aanleiding van “wapenstilstand”.
Ik durf nu al wedden dat er hier iemand niet uit zijn bed zal komen om dit te vieren.
Groetjes.
🙂

Oh, zo’n iemand woont bij ons ook in huis: onze Roos van 19.
Wel een misser van school, vind ik!
LikeGeliked door 1 persoon
wat een slechte organisatie zeg! Op school zouden ze zich moeten schamen, geen voorbeeld voor de leerlingen hoor…
LikeGeliked door 1 persoon
Ik mag aannemen dat het teveel betaalde geld voor deze uitstap dan terug komt?
Evengoed jammer dat de overnachting misliep, dat hoort gewoon bij zo’n soort schooluitje!
LikeGeliked door 1 persoon
Ha beurs is idd een mooie woordspeling.
LikeGeliked door 1 persoon
Sneu voor hem, zo’n slechte regeling en een gemist avondje stadten. Dit gebeurt ook wel in Nederland maar dat zal hem niet troosten. Enfin, hij kan in ieder geval Engels verstaan. 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Einen schönen Tag schönes Foto Lach…wünsche dir eine gute neue Woche lieber Gruß Gislinde
LikeGeliked door 1 persoon
heb hier ook zo’n ‘wereldburger’ die vind dat zonder Antwaarps de wereld stil staat, hahaha hoeveel belgen wonen er nog in Antwerpen?
LikeGeliked door 1 persoon
Echt ik dacht dat het in Nederland allemaal zo misliep maar dat is dus niet zo. Wij doen niet aan de 11-11 Nederland was niet zo betrokken bij de 1e wereldoorlog geloof ik… En toch vind ik dat ze er best wat aan kunnen doen…
LikeGeliked door 1 persoon
Och, hier horen we veel Duits en Belgs.
Goed geregeld door de school dus. Jammer hoor.
LikeGeliked door 1 persoon
Alsof er op straat enkel Chinezen en Ollanders rondlopen! 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
op woensdag vier ik dit zeker niet, maar vroeger in mijn jonge tijd was het ieder jaar st maartens vuur, dat is lang niet meer zo gezellig als toen
LikeGeliked door 1 persoon
Gelukkig had je zoon niet met het Antwerps te maken maar met het Engels, en daar is hij waarschijnlijk wel meester in als hij kan programmeren!
Jammer van de gebrekkige organisatie maar ik hoop toch dat hij er veel van opstak…
LikeGeliked door 1 persoon
Ze zullen toch wel lol hebben…!
En woensdag natuurlijk lekker uitslapen… 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
ohhh .. dat is straf ..
geen antwaaaarps???
en dat terwijl het DE wereldtaal is? 🙄
LikeGeliked door 1 persoon
taal problemen
waren dat de oorzaak van dit extra reizen
de school , toch een voorbeeld van taal , onder andere , zou zich moeten schamen
ben ik toch blij dat ik met mijn ABA , nee niet de A van Antwerpen
te recht kan
LikeGeliked door 1 persoon
Di Mario: dat is nu een woordreactie die Jasper geweldig zal vinden, -beurs-
En verder AAntwaarps is geen West-Vlaams, Greet
-zonder emoticon-
LikeLike
Ja, goed geregeld, foutje bedankt.
Ja in die wereld in Engels inderdaad de voertaal.
De wapenstilstand van de eerste WO. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Die is beurs als het is afgelopen. Balen dat het zo is misgelopen. Zo’n overnachting in Antwerpen was wel leuk geweest.
Love As Always
Di Mario
LikeGeliked door 1 persoon
Toch, een treinreis naar Antwerpen, daar kom ik zeker mijn bed voor uit, lijkt me ontzettend leuk!
LikeGeliked door 1 persoon
Dan sla je de woensdag toch gewoon over…
LikeGeliked door 1 persoon