Toen ik deze morgen rond 7 uur het stationsplein opreed met de fiets viel het me op hoe stil het was.
Veel stiller dan anders op een maandagmorgen.
Geen trein die op of af reed,
geen eerste reizigers die nog vlug iets kopen aan de kiosk van het station;
geen jongeren die de trein moeten nemen,
helemaal geen beweging deze morgen.
De rest van de dag bleef het rustig en duister.
net of het weer ook staking hield.
groetjes en tot later.
🙂


Tja, de Belgen deden wat wij Nederlanders al heel lang verzuimen, opkomen voor hun rechten. Hier laten we ons langzaam aan naar elke slachtbank denkbaar voeren…
LikeLike
Ik heb het ook gemerkt op de baan!
LikeLike
Er werd hier in de omgeving door de werknemers van NS een werkonderbreking gehouden, er reden dus óók geen treinen en het vervelende was dat de réden niet werd aangegeven dus de mensen wisten niet waar ze aan toe waren. Ik begrijp wel dat mensen liever per auto reizen.
LikeGeliked door 1 persoon
geen openbaar vervoer..
en wij maar aanschuiven in de file
LikeLike
als je dan moet werken, vliegt de tijd wel niet, en als je dan ook nog eens binnen moet zitten…
LikeLike
En de wereld draaide gewoon door alsof er niets aan de hand was…
LikeLike
Staken.. hier in Nederland gebeurt het nog amper en laten de mensen alles maar gebeuren. Wat dat betreft doen de Belgen het veel beter.
LikeLike
Bij jullie wordt er tenminste nog gestaakt, hier wordt het met een zoet broodje geslikt.
LikeLike
Jij staakte dus niet mee Suske? Heb je daar een reden voor, denk je dat het geen zoden aan de dijk brengt? Misschien heb je daar wel gelijk in maar toch… Of heb ik het mis begrepen en fietste je daar gewoon voorbij?
LikeLike
Roeselare op z’n doodst
LikeLike
Vandaag zal het allemaal wel weer als vanouds zijn, lekker druk rondom het station…!
LikeLike
wij hadden dat verleden week! 😀
LikeLike
ja ik had vernomen van die staking , als treinreiziger krijg ik deze info als sms
maar een vreemde gewaarwording blijft het als je ergens dagelijks in de drukte terecht komt en dan is er die ochtend alles in diepe stilte
gaat ook weer voorbij en ik hoop dat de stakers er wel bij varen
LikeLike
Lekker rustig, toch!?
LikeLike
Dan duurt een dag ook wel lang.
Nog een idee of er morgen wel treinen rijden. Hans
LikeLike
Iedereen hield de adem in?
LikeLike
Ja, dat vond ik ook. Het was gewoon geen weer. Geen zon. Geen wolkjes asn de lucht. Het waaide zelfs niet.
Maar men o men wat was het koud vanmorgen vroeg op mijn stationnetje…
LikeLike
Moeten ze wat meer doen dat staken. Rust in de boite.
LikeLike
ik was bij de uitzonderingen die wél aan het werk gingen, en ik moet zeggen dat het saai was!
Zo rustig, geen werk te verrichten…was blij toen het 16u30 was… 😉
LikeLike
Vreemd gevoel geeft me dat toch altijd als er geen treinen rijden. Dan is het toch een stuk rustiger overal.
Love As Always
Di Mario
LikeLike
Spookachtig vind ik het dan, zo’n leegte ineens.
LikeLike
Hier was het weer ook in staking: koud, grijs, en mistig. Je zal het rustig gehad hebben vandaag!
Liefs Kakel
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een stilte.
Zo heb jij een rustige werkdag.
Of de staking doorzet en resultaat heeft is maar afwachten.
Vriendelijke groet,
LikeGeliked door 1 persoon
Je kan er maar eens van genoten hebben van de rust! En geen idee of de staking iets uit zal halen!
LikeLike