uit de oude doos

Deze keer trakteer ik je met een foto’ genomen halverwege de jaren 50 van de vorige eeuw.
Bij mijn vader waren ze met 7 kinderen.
Hier zie je de tweede oudste met zijn toen nog jong gezinnetje.
Mijn tante was afkomstig uit Dordrecht,
tijdens den oorlog hadden ze elkaar leren kennen
en van het ene kwam het andere !

De oudste broer had de oorlog niet overleefd en zo was hij dus de oudste die ik gekend heb.
Hij was de eerste die een eigen auto kocht
wat nog heel wat was in dien tijd.
Nieuw was de wagen waarschijnlijk niet
want mijn moeder vertelde me ooit lang geleden dat mijn ouders eens mochten meerijden
en dat ze nog steeds niet begrijpen hoe ze terug thuis raakten
Onderweg had de wagen kuren gekregen
zoals niet willen verder rijden na wachten aan kruispunt
zodat de dienstdoende politieagent zowat zijn fluit opat van colère.
ja, autokeuring was nog SF in de jaren 50.
Of het moet zijn dat nonkel de auto nog niet goed in de hand had.

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

23 Responses to uit de oude doos

  1. kswonders's avatar kswonders schreef:

    De goeie oude tijd Suske , leuk gezinnetje vind het een pracht oude foto’s ! Dank voor je bezoekje , was er weer even tussenuit gevallen liefs en fijne avond nog

    Like

  2. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Onwijs leuk zo’n gezinnetje á la 1955 , ik herken de stijl natuurlijk nog 😉

    Like

  3. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    Ze konden toen al ‘moonen’ in jouw familie! Echte voorlopers! Zo’n autootje hebben mijn ouders ook gehad 🙂

    Like

  4. yvonne's avatar yvonne schreef:

    Autokeuring is er nog niet zo verschrikkelijk lang, kan me onze auto’s nor wel herinneren, een hamer in de auto om de startmotor aan te tikken..
    dat waren nopg eens tijden!

    Like

  5. frank-103's avatar frank-103 schreef:

    het zijn best wel waar gebeurde verhalen die hier te lezen zijn, toch?

    Like

  6. oma's avatar oma schreef:

    Ha Suske,

    Wat leuk om te lezen, de jon ge jaren van je.
    Maar was nu je vader en tante op de foto?
    Een Renault, ach het is techniek.
    En de bovenste foto dan ben jij met je vrienden? oma

    Like

  7. Hugo's avatar Billy schreef:

    mooie anekdotes, Suske!

    Like

  8. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Ik kan me de eerste auto van mijn vader nog herinneren. Nieuw gekocht en bij de eerste proefrit stond de wagen stil op een kruispunt en was niet meer aan de gang te krijgen.

    Like

  9. renesmurf's avatar renesmurf schreef:

    Wat een schitterende foto`s, vooral om de verhalen die je er bij vertelt!

    Like

  10. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Zo oud is die doos toch nog niet 🙂

    Like

  11. madddox's avatar madddox schreef:

    iemand enig idee welk type Renault dat was?

    Like

  12. A van de Aa's avatar A van de Aa schreef:

    De dienstdoende agent had toen nog een fluitje, wat nog zijn effect had, wat hebben ze tegenwoordig ?

    Like

  13. Marjolijn's avatar Marjolijn schreef:

    Geweldig die bovenste foto…!!
    Bewaar ze goed, Suske.

    Like

  14. Di Mario's avatar Di Mario schreef:

    Verhalen en foto’s doen het altijd goed toch. Ik kan wel genieten van hoe het vroeger er aan toe ging.

    Love As Always
    Di Mario

    Like

  15. micheleeuw's avatar micheleeuw schreef:

    Die bovenste foto is de max ! 😀

    Like

  16. Oorlogsverhalen en oude foto’s: top.

    Like

  17. redstar's avatar redstar schreef:

    J@n heeft ene leuk doordenkertje in zijn reactie.

    Oude foto’s kunnen erg leuk zijn. Oude auto’s ook. Maar soms mankeren ze wel eens wat.

    Like

  18. madddox's avatar madddox schreef:

    prachtig! was dat niet een Renault, waarvan je de motor moest starten met een touw tussen de twee voorzetels? (zoals een grasmachine?) ik geloof dat dit het enigste model ooit geweest is die dat soort starten had.
    fijne zondag Sus!

    Like

  19. Zon-nebloem's avatar Zon-nebloem schreef:

    haha, die bovenste is wel echt leuk, als dat dan nog eens echt een familie foto is :o)

    Like

  20. Chantal's avatar Chantal schreef:

    oude foto’s vertellen mooie verhalen

    Like

  21. J@n.'s avatar J@n. schreef:

    Dat autorijden was vroeger nog een avontuur, men wist nooit of ie het bleef doen.
    Die oude doos lijkt me overigens nog niet zo oud. 😉

    Like

  22. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    mooi plaatje van uit de oude doos haha
    ja ik weet nog dat er bij ons in de straat de 1ste auto kwam ,moet je nu kijken , je kan er niet meer spelen zo wij toen deden
    het duurde nog ff dat er de anwb was
    ach ook nu hebben de autos weer kuren door alle electra dat er in zit
    wens je een fijne zondag

    Like

  23. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Leuk, die herinnering. En de dame met de lange benen, was dat ook een tante?

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.