- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Recente reacties
Blogroll
- Bertie
- Catherine Boone
- DI MARIO
- Dieter Olhler
- Edward McDunn
- fietszwerver Karel
- fotorantje
- frank103
- Hanry
- Hans Bank
- Henk's fotospace
- Jan K. alias Afanja
- John
- Joke
- KAKEL
- kinderenenkleinkinderen
- Klaproos.
- Leo
- Marjolijn
- Matroos Beek
- meninggever
- mieniliciousblog
- ms
- Myriam
- nastycomics
- Nicole
- Nonkel Juul
- Omabaard
- Peter Grey photography
- petrasparkblog
- progwereld.org
- Rebbeltje
- regenboogbui
- Rene Smurf
- rietepietz
- Rob Alberts
- shivatje
- Sjoerd
- Terrebel
- Tine De Jong
- villasappho
- willy
- Yova
- zon-nebloem
Archief
-
Voeg je bij 992 andere abonnees
- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Archief
- juni 2026
- mei 2026
- april 2026
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
Donder en bliksem !

Het lang weekend zit er weer op sedert gisteren maandag. Het was een zonnige en warme periode die hier zondagavond eindigde met onweer. In naburige gemeentes zorgde dit voor wateroverlast. Hier gelukkig niet.
Verder heb ik me met vanalles bezig gehouden. Zo vliegt de tijd en is het weer maandag voor je er erg in hebt. Gelukkig hoef ik niet meer naar het werk. Wat niet betekent dat ik tot de middag in bed lig. Ik houd me aan regelmaat. Bloggen en blogs lezen heb ik ook niet gedaan. Deze week haal ik mijn achterstand in.
De foto nam ik zondagavond net voor het onweer losbarste.
Fijne dinsdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
21 reacties
Spelen met Emily !

Tante Martha : het was mooi weer afgelopen weekend.
Nonkel : heb ik niets van gemerkt in café Vlaanderen.
Bieke : we hebben veel buiten gespeeld.
Mieke : ja met Emily !
Tante Martha : wie was dat nou weer ????
Flip : dan maar een plaatje over die Emily !!!
Het mooie weekend zit er jammer genoeg weer op. Laten we hopen op een mooie en leuke week.
Tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
15 reacties
PATAT !

Nee hoor, wat je op de foto hierboven ziet is geen frietkraam. Aan dit kraam kun je lekker aardappelen krijgen die ongeschild gekookt zijn. Die worden vervolgens gevuld met saus naar keuze. Je kan kiezen uit diverse sausen die je rechts aan het kraam geplakt ziet. Ik koos voor kippengyros en daarna voor stoofvleessaus. Er waren ook vegan sausen te verkrijgen, maar na twee aardappelen had ik meer dan genoeg zodat die sausen voor een andere keer zullen zijn. Als er ooit een andere keer komt tenminste.
Dit kraam wer gehuurd naar aanleiding van het jaarlijkse vrijwilligersfeest van VOC Opstap. Het thema was “Boer/landbouw”. Dus liepen de medewerkers in landbouwplunje en ook enkele vrijwilligers hadden hun beste klompen aangetrokken. Een tractor mocht natuurlijk niet ontbreken.

Verder hebben we kunnen genieten van het mooie lenteweer. Laat het nog maar enkele dagen zo blijven.
Fijne vrijdag.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
23 reacties
Mooimakers zoeken mooi maatje !

Foto hierboven : Stefaan Beel voor Het Laatste Nieuws. Ik sta er ook op, dus zoek mij maar.
Maandagavond kwamen heel wat mooimakers samen op het Kerelsplein. Zoals je vroeger kon lezen ben ik ook mooimaker. Dat houdt in dat ik het zwerfvuil hier in de buurt opruim.

Doel van deze samenkomt was ondermeer het voorstellen van een nieuwe app. waarmee men gegevens kan doorgeven aan het stadsbestuur. Het is dus niet zo dat we gecontroleerd worden, maar het geeft wel een mooi beeld van de activiteiten.
Ook wordt er versterking gezocht voor het bestrijden van zwerfvuil. Daarvoor zijn de affiches gemaakt met als slogan “Mooimaker zoekt mooi maatje”.
Na de groepsfoto met burgemeester en schepen konden we nog wat napraten.
Het artikel in de krant kan je hier lezen.
Fijne woensdag.
Geplaatst in Uncategorized
27 reacties
Electriciteit !
Vrijdag in de voormiddag hadden we hier een stroompanne. Een groot deel van Roeselare zat zonder electriciteit. Zelfs enkele verkeerslichten deden het niet meer. Gelukkig was het euvel na zo’n 45 minuten achter de rug.

In de namiddag bemerkte ik dat er werken waren op de hoek van de Vijfwegenstraat en onze straat. Mannen waren bezig een groot gat te maken in het trottoir. Werken van Fluvius de energiemaatschappij zag ik op een bord.

Gisteren waren ze nog druk bezig met werken in dat diepe gat.

Of dit te maken heeft met de stroomonderbreking van vrijdag weet ik niet, maar ik heb zo mijn vermoeden.
Zo valt er altijd wel iets te zien of te beleven hier in de buurt.
Fijne dinsdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
24 reacties
